ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Ποιος αγόρασε την αυθεντική Hermès Birkin της Jane Birkin; Η ιστορία πίσω από την πιο ακριβή τσάντα του κόσμου

Ποιος αγόρασε την αυθεντική Hermès Birkin της Jane Birkin; Η ιστορία πίσω από την πιο ακριβή τσάντα του κόσμου 1

Η τσάντα θα εκτεθεί στο κοινό, καθώς η εταιρεία σκοπεύει να της δώσει δημόσιο χαρακτήρα, θέτοντας την ως αντικείμενο που ξεπερνά την έννοια του εμπορικού προϊόντος και μετατρέπεται σε πολιτιστικό σύμβολο.

ΑΠΟ GRACE TEAM

Στις 10 Ιουλίου 2025, η πρώτη και αυθεντική Hermès Birkin – η ίδια που σχεδιάστηκε ειδικά για την Jane Birkin το 1984 – πουλήθηκε στον οίκο Sotheby’s στο Παρίσι έναντι 1,47 δισεκατομμυρίων γιεν (περίπου 8,6 εκατομμύρια ευρώ), κατακτώντας τον τίτλο της πιο ακριβής τσάντας στην ιστορία. Πίσω από αυτή τη θρυλική αγορά βρίσκεται ο Shinsuke Sakimoto, Διευθύνων Σύμβουλος της Valuence Japan Inc., μιας κορυφαίας ιαπωνικής εταιρείας στον χώρο των μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας.

Ποιος είναι ο Shinsuke Sakimoto;

Ο Sakimoto δεν είναι ένας τυχαίος επιχειρηματίας. Πριν ιδρύσει την Valuence, υπήρξε επαγγελματίας ποδοσφαιριστής στην ιαπωνική J1 League. Αγωνίστηκε ως μέσος στην Gamba Osaka από το 2001, αλλά αποσύρθηκε από το ποδόσφαιρο μόλις στα 22 του χρόνια. Η αποχώρησή του άνοιξε τον δρόμο για την καριέρα του στην επιχειρηματικότητα.

Μετά από εμπειρία στο κατάστημα μεταχειρισμένων ειδών του πατέρα του, ίδρυσε το Nanboya το 2007 – εταιρεία αγοραπωλησίας luxury second-hand προϊόντων. Το 2011, ίδρυσε τη Valuence Japan, η οποία σήμερα αποτελεί μέρος του ευρύτερου ομίλου Valuence Holdings (εισηγμένου στο χρηματιστήριο του Τόκιο), απασχολεί πάνω από 1.000 εργαζόμενους και είχε κύκλο εργασιών ¥81,5 δισεκατομμύρια για το οικονομικό έτος 2024.

Γιατί αγοράστηκε η Birkin και τι σημαίνει αυτή η κίνηση;

Παρά το τεράστιο ποσό, η αγορά δεν έγινε για λόγους επίδειξης. Αντίθετα, όπως δήλωσε ο ίδιος ο Sakimoto, η τσάντα δεν πρόκειται να μεταπωληθεί. Στόχος της Valuence είναι να διατηρηθεί ως κομμάτι πολιτιστικής κληρονομιάς και να τιμηθεί η παρακαταθήκη της Jane Birkin, η οποία ενσάρκωσε «την ελευθερία, την ανεξαρτησία και την αβίαστη ομορφιά».

Η τσάντα θα εκτεθεί στο κοινό, καθώς η εταιρεία σκοπεύει να της δώσει δημόσιο χαρακτήρα, θέτοντάς την ως αντικείμενο που ξεπερνά την έννοια του εμπορικού προϊόντος και μετατρέπεται σε πολιτιστικό σύμβολο.

Κυκλική πολυτέλεια και σύγχρονη ευθύνη

Η αγορά της Birkin από τη Valuence Japan είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με το όραμα της εταιρείας για την προώθηση της κυκλικής οικονομίας στην πολυτέλεια – δηλαδή την επιμήκυνση της ζωής εμβληματικών αντικειμένων, αντί για την απόρριψή τους.

Με παρουσία σε 14 χώρες και με βασικούς πυλώνες την αειφορία, την κληρονομιά και τον πολιτιστικό αντίκτυπο, η Valuence δεν λειτουργεί απλώς ως reseller πολυτελών ειδών. Αντιθέτως, λειτουργεί ως θεματοφύλακας της σύγχρονης πολιτιστικής ιστορίας, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε και στην ανακοίνωση της εταιρείας.

Το ίδιο το αντικείμενο: Η αυθεντική Birkin

Η τσάντα που αποκτήθηκε είναι η πρωτότυπη Birkin που σχεδιάστηκε και δόθηκε στη Jane Birkin από την Hermès το 1985. Μία preview της πραγματοποιήθηκε στις 2 Ιουλίου στο Παρίσι πριν την επίσημη δημοπρασία, προσελκύοντας συλλέκτες και θαυμαστές από όλο τον κόσμο. Η τελική προσφορά κατατέθηκε τηλεφωνικά από την Maiko Ichikawa, επικεφαλής της Sotheby’s Japan, μετά από 10λεπτη μάχη με άλλους οκτώ υποψήφιους αγοραστές.

Η Birkin της Jane δεν είναι απλώς μια τσάντα. Είναι ένα σύμβολο ανεξαρτησίας, θηλυκής δύναμης και αντισυμβατικής κομψότητας. Και τώρα, χάρη στην Valuence Japan, αυτό το αντικείμενο περνά από την ατομική ιδιοκτησία στην παγκόσμια πολιτιστική μνήμη.

Όπως δήλωσε ο Sakimoto:

«Η Jane Birkin ενσάρκωσε την ελευθερία και την ανεξάρτητη ομορφιά – αξίες που είναι θεμελιώδεις για τη δική μας φιλοσοφία: την υποστήριξη της ενδυνάμωσης και της πολυφωνίας των γυναικών.»

Η πιο ακριβή Birkin στον κόσμο ανήκει πλέον σε μια εταιρεία που βλέπει πέρα από το luxury – και αγγίζει τον πολιτισμό.


Το επεισόδιο που πρέπει να ακούσεις οπωσδήποτε πριν τις γιορτές

Λίγο πριν τις γιορτές, η Ειρήνη και η Έλενα μιλούν ειλικρινά για την άτυπη (και τελικά αόρατη) πίεση της τέλειας χριστουγεννιάτικης εικόνας.


READ MORE

Exit mobile version