ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Ο Γιώργος Κιμούλης επανέρχεται με τον “Φιλοκτήτη” – Η σπάνια εμφάνιση με την κόρη του, Μαριάννα

Ο Γιώργος Κιμούλης επανέρχεται με τον “Φιλοκτήτη” – Η σπάνια εμφάνιση με την κόρη του, Μαριάννα 1
NDP Photo

Ο Γιώργος Κιμούλης επέστρεψε δυναμικά στην καλοκαιρινή θεατρική σκηνή με τον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή, σε μια πρεμιέρα στο κατάμεστο Θέατρο Βράχων. Στο πλευρό του, η κόρη του Μαριάννα Κιμούλη, σε μια βραδιά όπου η συγκίνηση της τέχνης συναντήθηκε με την οικογενειακή αφοσίωση.

ΑΠΟ GRACE TEAM

Σε ένα βράδυ γεμάτο συγκίνηση και θεατρική δύναμη, η πρεμιέρα της τραγωδίας Φιλοκτήτης στο Θέατρο Βράχων άνοιξε την αυλαία της φετινής καλοκαιρινής περιοδείας με πρωταγωνιστή τον Γιώργο Κιμούλη. Πλαισιωμένος από τους Δημήτρη Γκοσόπουλο και Θοδωρή Κατσαφάδο, ο καταξιωμένος ηθοποιός και σκηνοθέτης ερμήνευσε τον τραγικό ήρωα του Σοφοκλή, σε μια παράσταση που φωτίζει το σκοτάδι της ανθρώπινης προδοσίας και της πολιτικής ηθικής.

Ανάμεσα στους θεατές, ξεχώρισε η παρουσία της κόρης του, Μαριάννας Κιμούλη, η οποία στάθηκε διακριτικά στο πλευρό του πατέρα της.

Ο Γιώργος Κιμούλης επανέρχεται με τον “Φιλοκτήτη” – Η σπάνια εμφάνιση με την κόρη του, Μαριάννα 2

Ο «Φιλοκτήτης» είναι ένα έργο που ισορροπεί ανάμεσα στο προσωπικό μαρτύριο και το συλλογικό χρέος. Ο Σοφοκλής, γράφοντας την τραγωδία του το 409 π.Χ., στήνει ένα βαθιά πολιτικό και ανθρώπινο δράμα, όπου ο Οδυσσέας χρησιμοποιεί τον Νεοπτόλεμο για να εξαπατήσει τον εγκαταλελειμμένο Φιλοκτήτη και να του αποσπάσει το ιερό τόξο του Ηρακλή — το μοναδικό όπλο ικανό να φέρει τη νίκη στην Τροία.

Σε αυτή τη σύγκρουση, ο Γιώργος Κιμούλης ενσαρκώνει τον Φιλοκτήτη με εσωτερική ένταση και αποτύπωση της βαθιάς πληγής – όχι μόνο σωματικής αλλά και ψυχικής. Μια πληγή από προδοσία, εγκατάλειψη και απομόνωση, που τον μεταμορφώνει σε σύμβολο του σύγχρονου ανθρώπου: πληγωμένου, απογοητευμένου, αλλά αδιάλλακτα ανθρώπινου.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Κιμούλης σημείωσε εύστοχα πως ο Σοφοκλής έγραψε αυτό το έργο σε «μια θολή εποχή», όπου οι αξίες φθείρονταν, και η δημοκρατία άρχιζε να αμφισβητείται.

Δεν θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρη αυτή η παρατήρηση, καθώς η παράσταση μοιάζει να καθρεφτίζει σύγχρονα διλήμματα ηθικής, εμπιστοσύνης και πολιτικής σκοπιμότητας.

Η παρουσία της Μαριάννας Κιμούλη στην πρεμιέρα έδωσε έναν συναισθηματικό τόνο στη βραδιά. Η σχέση πατέρα-κόρης, διακριτική αλλά ορατή, θύμισε πως η τέχνη δεν είναι μόνο σκηνική πράξη αλλά και προσωπικό βίωμα, ένα πεδίο που πολλές φορές ενώνει τις γενιές.

Στο κοινό βρέθηκαν και άλλες καλλιτεχνικές φυσιογνωμίες, υπογραμμίζοντας τη σημασία της πρεμιέρας και τη θέση του Κιμούλη στον θεατρικό χάρτη, παρά τα σκοτεινά σημεία του πρόσφατου παρελθόντος.

Ο Φιλοκτήτης του Γιώργου Κιμούλη είναι κάτι παραπάνω από μια ακόμα θερινή παραγωγή. Είναι μια βαθιά υπαρξιακή κατάθεση, ένα έργο που, μέσα από την τραγική του ένταση, συνομιλεί με το σήμερα.

Η πρεμιέρα του άνοιξε την περιοδεία με έντονο παλμό και αίσθηση δικαίωσης για έναν καλλιτέχνη που συνεχίζει να υπηρετεί την αρχαία τραγωδία με συνέπεια και πάθος. Με το βλέμμα της κόρης του καρφωμένο στη σκηνή και το βλέμμα του κοινού στο μέλλον του θεάτρου, ο «Φιλοκτήτης» ξεκινά το ταξίδι του σε Ελλάδα και Κύπρο, κουβαλώντας πληγή, αλλά και ελπίδα.


Το επεισόδιο που πρέπει να ακούσεις οπωσδήποτε πριν τις γιορτές

Λίγο πριν τις γιορτές, η Ειρήνη και η Έλενα μιλούν ειλικρινά για την άτυπη (και τελικά αόρατη) πίεση της τέλειας χριστουγεννιάτικης εικόνας.


READ MORE

Exit mobile version