Περισσότεροι από 167.000 χρήστες του Instagram την ακολουθούν. Κάθε της ανάρτηση στο Γουίμπλεντον μαγνητίζει likes και σχόλια. Ο διάσημος παίκτης του κρίκετ Rishabh Pant έκανε like στη φωτογραφία της, πιστεύοντας πως πρόκειται για μια γοητευτική, υπαρκτή γυναίκα με στιλ.
Και όμως: η Mia Zelu δεν είναι αληθινή. Δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τεχνητή νοημοσύνη, και έγινε η νέα πρωταγωνίστρια του πιο ελίτ αθλητικού event του πλανήτη – χωρίς να έχει πατήσει ποτέ το πόδι της στο court.
Meet the influencer posting fashion content at Wimbledon. She’s entirely AI-generated https://t.co/HwkAtKKp1f pic.twitter.com/p8isYtGsY3
— The Independent (@Independent) July 12, 2025
Η εμφάνιση της Mia Zelu στα social media δεν ήταν απλώς πειστική – ήταν σχολαστικά επιμελημένη. Από τις φωτογραφίες με φόντο το All England Club μέχρι τα κοκτέιλ της σε exclusive σημεία, το προφίλ της ενσάρκωνε όλα τα στερεότυπα της «τέλειας influencer»: ανέμελη κομψότητα, χρυσαφένιο μαύρισμα, ερωτήσεις προς τους followers του τύπου «ποιος ήταν ο αγαπημένος σας αγώνας;».
Ο λογαριασμός της έγινε viral μέσα σε λίγα 24ωρα. Όχι μόνο για την εμφάνιση, αλλά γιατί ξεγέλασε ακόμα και insiders του αθλητικού χώρου. Ο Rishabh Pant χρειάστηκε να διαγράψει τις αλληλεπιδράσεις του όταν ανακάλυψε πως η Mia είναι προϊόν AI. Όμως δεν ήταν ο μόνος – πολλοί χρήστες εξακολουθούν να της στέλνουν μηνύματα, ακόμη και προτάσεις γάμου.
Οι δημιουργοί της παραμένουν ανώνυμοι, ωστόσο αναφέρουν ότι είναι μέρος ενός project με σκοπό τη δημιουργία «ψηφιακών αφηγητών». Η Mia έχει και «αδελφή»: την Ana, άλλη μία AI influencer με περισσότερους από 266.000 followers.
Πίσω από αυτές τις καλογυαλισμένες περσόνες, βρίσκονται εταιρείες όπως η Clueless, με έδρα τη Βαρκελώνη, που ειδικεύονται στη δημιουργία ψηφιακών avatars για καμπάνιες στα social media.
Όπως αποκάλυψε η συνιδρύτρια Diana Núñez, influencers όπως η Mia και η Ana λαμβάνουν προσκλήσεις για events, ακόμη και… ερωτικές εξομολογήσεις από επώνυμους ανθρώπους, που δεν συνειδητοποιούν την απάτη.
Η περίπτωση της Mia Zelu δεν είναι απλώς μια ιστορία εξαπάτησης – είναι σημάδι των καιρών. Η θολή γραμμή ανάμεσα στο πραγματικό και το ψηφιακό καθιστά ολοένα και πιο δύσκολη την αναγνώριση της αλήθειας.
Η άνοδος των AI influencers μπορεί να φαίνεται αθώα, σχεδόν χαριτωμένη, όμως εγείρει σοβαρά ερωτήματα για την αυθεντικότητα, την εκπροσώπηση και την παραπλάνηση.
