Η Diana Ross είναι ένα από αυτά τα αστέρια: Και όταν βγήκε στη σκηνή του Καλλιμάρμαρου με την κόκκινη τουαλέτα της με την στενή μέση, τον trademark θύσανο απο εβένινες μπούκλες και ξεκίνησε να τραγουδά με την αειθαλή φωνή της, κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει ότι το Είδωλο είναι 81 ετών.
Και ας το παραδέχτηκε αργότερα η ίδια ενώ χόρευε και παρακινούσε το κοινό να την ακολουθήσει. “If you don’t use it you lose it”, είπε αστειευόμενη.
Δεν ήταν η πρώτη συναυλία της Diana Ross στην Ελλάδα: Είχε θριαμβεύσει στο Ηρώδειο στα 90’s και είχε σαγηνέψει στο Μέγαρο Μουσικής στα 00’s.
Η χτεσινή της εμφάνιση όμως είχε ίσως μεγαλύτερο ειδικό βάρος: Τα περισσότερα από τα μυθικά πρόσωπα της γενιάς της Diana, είτε δεν ζουν πια, είτε έχουν αποσυρθεί μακριά από τα φώτα.
Και δεν βγαίνουν πια τέτοιοι τιτανοτεράστιοι καλλιτέχνες με καριέρες δεκαετιών στο τραγούδι και την οθόνη, με θησαυρό ρεπερτορίου και επιδραστικότητα που διαπερνά γενιές. Ή μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Η χθεσινή βραδιά λοιπόν στο Καλλιμάρμαρο ήταν μια σπάνια ευκαιρία: Γιατί η Miss Ross, έκανε ένα πέρασμα από τις περισσότερες χρυσές στιγμές της μακρόχρονης και πλούσιας καριέρας της θυμίζοντας το σπάνιο μέγεθος του μύθου της, όχι από το εκράν ή τις γραμμώσεις ενός βινυλίου, αλλά ζωντανή, ακμαία, με σάρκα και οστά μπροστά στο κοινό.
Τραγούδησε σχεδόν τα πάντα: Από τις επιτυχίες της Motown και των Supremes, -Baby Love, Stop in the name of Love- και τα disco έπη από τα 70s -Love Hangover- μέχρι τις θρυλικές μπαλάντες όπως το “Endless Love” και τα τραγούδια της Billie Holliday από το “Lady Sings the blues”, την ταινία που έφερε την Diana υποψήφια για Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου και ξεκίνησε την κινηματογραφική της καριέρα.
Άλλαξε τρεις φορές η ντίβα, η παραμυθένια κόκκινη τουαλέτα της έναρξης, αντικαταστάθηκε από μια lime υπερπαραγωγή και αυτή έδωσε την θέση της σε ένα απαστράπτον jumpsuit που συνοδεύονταν από σκουλαρίκια Kessaris.
Η συναυλία είχε οικογενειακή ατμόσφαιρα με την Rhonda Ross, μια από τις κόρες της Diana να τραγουδά μαζί της στην σκηνή αλλά και να ερμηνεύει μόνη της, αποδεικνύοντας ότι το ταλέντο είναι κληρονομικό. “Αγαπώ πολύ την Ελλάδα έχω έρθει πολλές φορές εδώ και απόψε στο κοινό είναι τα παιδιά και τα εγγόνια μου», είπε με συγκίνηση η Diana Ross.
Στο τέλος της συναυλίας μια από τις εγγονές της Diana ανέβηκε μαζί της στην σκηνή για το δυναμικό φινάλε με το “I will survive”, την κλασσική επιτυχία της Gloria Gaynor που έχει διασκευάσει η Diana. Σε άλλες εμφανίσεις της σε αυτή την τουρνέ, η σταρ τραγουδά ένα δυο τραγούδια ακόμη, αυτό όμως δεν συνέβη στην Αθήνα.
Θα φανταζόταν κανείς ότι μπροστά σε μια τόσο χαρισματική καλλιτέχνιδα, το κοινό θα έδειχνε τον ανάλογο ενθουσιασμό αλλά και σεβασμό. Όντως η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού και απόλαυσε και χειροκρότησε και τίμησε την Diana Ross.
Οι εποχές όμως έχουν αλλάξει, κάποια νέα έθιμα έχουν εισβάλει και εκτός από το μισο Καλλιμαρναρο είδε τη συναυλία μέσα από το κινητό του αλλά το ότι στη μέση προγράμματος, τουλάχιστον μια ώρα πριν την λήξη της δεκάδες αν όχι εκατοντάδες θεατές από τα άνω διαζώματα άρχισαν να αποχωρούν μαζικά αδιαφορώντας, για την καλλιτέχνιδα που έδινε την ψυχή της στην σκηνή αλλά και και για τους υπόλοιπους θεατές την θέα των οποίων μπλόκαραν φεύγοντας…
Ήταν η μόνη παραφωνία σε μια μαγική βραδιά αφιερωμένη στους υψηλούς σκοπούς της ΕΛΠΙΔΑΣ την οποία άνοιξε η Έλενα Παπαρίζου με ένα καταπληκτικό πρόγραμμα από διασκευές κλασικών soul, disco και rock τραγουδιών από περασμένες δεκαετίες αλλά και τα δικά της “My number one” και “Die For you” προθερμαίνοντας ιδανικά το κοινό για την πραγματικά αξέχαστη εμφάνιση της μιας και μοναδικής Diana Ross…
