ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Η συγκλονιστική κατάθεση της Κάτιας Δανδουλάκη στη δίκη Φιλιππίδη: «Είχε εμμονή με τη Λένα Δροσάκη»

Η συγκλονιστική κατάθεση της Κάτιας Δανδουλάκη στη δίκη Φιλιππίδη: «Είχε εμμονή με τη Λένα Δροσάκη» 1
ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ: ΝΙΚΟΛ ΜΠΑΡΤΖΩΚΑ (D-TALES)

Συνεχίστηκε σήμερα, Πέμπτη 27 Μαρτίου, η δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη στο Εφετείο. Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης κατηγορείται για δύο απόπειρες βιασμού.

ΑΠΟ ΤΟΝΙΑ ΤΖΑΦΕΡΗ

Λίγο μετά τις 8, έφτασε στα δικαστήρια η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, ενώ λίγη ώρα αργότερα και η Εβελίνα Παπούλια, η οποία έδωσε τη δική της κατάθεση ως μάρτυρας.

Η σημερινή δικάσιμος όμως ξεκίνησε με την κατάθεση της Κάτιας Δανδουλάκη, η οποία αναφέρθηκε σε όσα συνέβησαν στο θέατρο την παράσταση «Οριαν Εξπρές» και την εμμονή του Πέτρου Φιλιππίδη για τη Λένα Δροσάκη.

Η συγκλονιστική κατάθεση της Κάτιας Δανδουλάκη στη δίκη Φιλιππίδη: «Είχε εμμονή με τη Λένα Δροσάκη» 2

Σχετικά με την παράσταση που επρόκειτο να ανέβει με τη Λένα Δροσάκη και σκηνοθέτη τον Πέτρο Φιλιππίδη το 2018, η Κάτια Δανδουλάκη δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Η Λένα έδειχνε όλο και πιο τρομαγμένη, ντρεπόταν, απομακρυνόταν», υπογράμμισε μεταξύ άλλων.

«Είχαμε ξεκινήσει πολύ ομαλά με σκηνοθέτη τον Πέτρο Φιλιππίδη. Οι πρόβες άρχισαν να γίνονται εντατικές γιατί είχαμε λίγο χρόνο να ετοιμαστούμε. Δεν ήταν κάτι αγχωτικό στην αρχή, κάποια στιγμή εκείνος έδειξε συμπάθεια στη Λένα Δροσάκη και ο κλοιός έσφιγγε όλο και περισσότερο. Την έβαζε να καθίσει πλάι του και όχι τον βοηθό του. Μιλούσε συνέχεια μαζί της. Με ένα στενό μαρκάρισμα. Σαν να είχε το μυαλό του περισσότερο στη Λένα και όχι στην πρόβα. Η Λένα έδειχνε όλο και πιο τρομαγμένη, ντρεπόταν, απομακρυνόταν, πάντως δεν ήταν ευτυχής και ήταν εμφανές. Όταν άρχισε να γίνεται πιο εκνευρισμένος γιατί τα πράγματα δεν πήγαιναν όπως ήθελε, άρχισε να ελέγχει, μια αστυνόμευση που δεν ήταν ανεχτήκαμε σε μια πρόβα, ποιος έμπαινε και ποιος έφευγε.  Άρχισα να βλέπω την Λένα κλαμένη. Την ρωτούσα τι συμβαίνει και μου έλεγε “τίποτα”.

»Ο Πέτρος γινόταν πιο απαγορευτικός και πιο εκνευρισμένος. Ήταν μια κατάσταση που κλιμακωνόταν. Κάποια στιγμή η Λένα μου είπε “θέλω να φύγω νομίζω ότι καταπιέζομαι και δεν μπορώ”. Της είπα “αν καταπιέζεσαι από τον Πέτρο δεν είσαι εσύ αυτή που πρέπει να φύγει”. Αυτή ήταν η κατάσταση. Δεν σκέφτηκα ούτε στιγμή τις συνέπειες αν και ήμουν παραγωγός».

Η λύση της συνεργασίας με τον Πέτρο Φιλιππίδη

Η Κάτια Δανδουλάκη περιέγραψε και το πώς λύθηκε η συνεργασία με τον Πέτρο Φιλιππίδη. «Όταν φτάσαμε στην απόφαση να σταματήσει, περίμενα τον Πέτρο να του μιλήσω και του είπα από την καρδιά μου ό,τι αισθανόμουν. “Δεν σου φταίει κανένας σου φταίει ο εαυτός σου. Υπάρχουν κάποια όρια και τα ξεπέρασες” του είπα. Με άκουσε προσεκτικά. “Να θυμάσαι ότι κανείς μας δεν σου φταίει”. Δηλαδή θέλεις να φύγω;” με ρώτησε. “Ναι. Θέλω να ξαναβρεθούμε όταν θα είσαι καλύτερα” του είπα».

Η κ. Δανδουλάκη συνέχισε λέγοντας πως είχε συνεργαστεί ξανά προηγουμένως με τον κατηγορούμενο χωρίς κάποιο πρόβλημα. Όπως είπε η μάρτυρας ήταν η πρώτη φορά που συνέβαινε αυτό με τον Πέτρο Φιλιππίδη. «Είδα μια άλλη όψη του και δεν την καταλάβαινα».

«Δεν μπορεί να ξύπνησαν και αποφάσισαν να καταγγείλουν τον Φιλιππίδη», πρόσθεσε.

Σε ερώτηση αν τον θεωρεί ικανό να έχει κάνει όσα του καταλογίζονται, η μάρτυρας είπε πως είναι ικανός οποιοσδήποτε έχει πρόβλημα στον χαρακτήρα του. Ανέφερε επίσης πως ο καθένας μπορεί να φθάσει σε ακρότητες. Αναφερόμενη στις καταγγέλουσες η ηθοποιός τόνισε πως «δεν μπορεί να ξύπνησαν και αποφάσισαν να καταγγείλουν τον Φιλιππίδη».

Αποχωρώντας από το βήμα, η καλλιτέχνης κοίταξε τον κατηγορούμενο και του είπε «όλα να πάνε καλά».

Αφοπλιστική και η κατάθεση της Εβελίνας Παπούλια για Φιλιππίδη: «Κατέβασε το παντελόνι και μου έδειξε τα γεννητικά του όργανα»

Η Εβελίνα Παπούλια κατέθεσε την δική της εμπειρία με τον κατηγορούμενο ηθοποιό, αναφέροντας χαρακτηριστικά:

«Είμαι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αλήθεια. Είμαι ντόμπρος άνθρωπος. Θα μπορούσα να είμαι κι εγώ ένα από τα θύματα. Οι παλιές γυναίκες μεγάλωσαν με το «εντάξει, άνδρας είναι, ρίξε νερό στο κρασί σου. Εγώ δεν μεγάλωσα έτσι από την μητέρα μου. Σε σχέση με μένα Πέτρος Φιλιππίδης ξεπέρασε τα εσκαμμένα. Δεν τον θαύμαζα. Δεν  τον είχα ίνδαλμα. Θεωρώ ότι είναι ένας μέτριος σκηνοθέτης.

Μετά από όλες αυτές τις δίκες κατέληξα ότι είναι ένας κακός άνθρωπος. Εάν είχε ζητήσει μια συγνώμη, θα είχαν λήξει όλα. Είτε για τα χτυπήματα είτε για όλα τα άλλα. Από πίσω του είχε μια μεγάλη ισχυρή οικογένεια. Από τότε που έφυγε αυτή η οικογένεια από το πλευρό του ξεκίνησε όλο αυτό. Ξεκίνησαν να ανοίγουν στόματα» ανέφερε αρχικά η Εβελίνα Παπούλια.

«Τον βλέπω να κατεβάζει το παντελόνι του και το εσώρουχο του και να μου επιδεικνύει τα γεννητικά του όργανα».

Στη συνέχεια, η Εβελίνα Παπούλια πρόσθεσε: «Η δική μου εμπειρία ξεκινά το 1997 μια πολύ καλή μου φίλη ήταν έγκυος μου είπε «μπορείς να κάνεις αντικατάσταση;» Είχα  τηλεόραση. Πήγα είδα δύο παραστάσεις. Πήρα το κείμενο. Ξεκίνησα πρόβες σε όλο το διάστημα ο Πέτρος ήταν εξαιρετικός. Με βοήθησε, με κατηύθυνε. Ανέβηκε η παράσταση ανταπεξήλθα. Όλος ο θίασος ήταν άντρες. Όλοι ήταν εκπληκτικοί. Κάποια στιγμή καθώς είμαι στο πίσω μέρος της σκηνής ο Πέτρος είναι πίσω από τις κουίντες. Τον πήρε το μάτι μου και όπως γυρνάω τον βλέπω να κατεβάζει το παντελόνι του και το εσώρουχο του και να μου επιδεικνύει τα γεννητικά του όργανα. Εγώ έπαιζα στη σκηνή. Το έκανε μια ακόμη φορά. Δεν θυμάμαι εάν το έκανε και τρίτη. Εγώ συνέχισα να παίζω. Δεν του είπα οτιδήποτε γιατί ήθελα να του δείξω ότι δεν έχει καμία εξουσία πάνω μου.

Δεν είπα τίποτα, το προσπέρασα. Το είπα στη μητέρα μου. Μου είπε να έχω το νου μου και αν δεν μπορώ να το διαχειριστώ θα αναλάμβανε η μητέρα μου, ο πατέρας μου».

Η Εβελίνα Παπούλια εξιστόρησε ακόμα ένα περιστατικό. «Στην πορεία συνέβη ένα ακόμη γεγονός. Κάποια στιγμή με φώναξε στο καμαρίνι, μιλάγαμε για διάφορα άσχετα πράγματα και με άρπαξε και με έφερε κοντά του και πήγε να μου βάλει χέρι. Τον έσπρωξα χαριτωμένα θα έλεγα και τον απώθησα. Δεν υπήρξε ιδιαίτερη προσπάθεια. Την επόμενη μέρα ήταν αυτό που εμένα με μάγκωσε. Ήρθε στο καμαρίνι μου, έκλεισε την πόρτα. Με ανησύχησε αλλά και πάλι ήμουν ψύχραιμη. Πάλι μου έλεγε άσχετα πράγματα. Ένιωθα όμως παράξενα. Ήταν λίγο σκοτεινή η ενέργεια. Του είπα «βγες έξω θέλω να αλλάξω», το οποίο και έκανε. Δεν μου άρεσε η κίνηση του ότι μπήκε και έκλεισε. Πιστεύω δεν έγινε κάτι παραπάνω και την γλίτωσα γιατί όσο αστείο και να σας φαίνεται όταν αγριεύει το μάτι μου με φοβάται ο άλλος. Επίσης πιστεύω δεν θέλανε να κάνουν αντικατάσταση γιατί είμαι ένας άνθρωπος που δεν θέλω και πολύ πίεση γιατί φεύγω. Είναι πολύ έξυπνος άνθρωπος. Χαρισματικός στο να αλλάζει τις διαθέσεις».

Η συνεργασία τέσσερα χρόνια μετά

«Ξανασυνεργαστήκαμε τέσσερα χρόνια μετά. Στη συνεργασία μας αυτή στον κινηματογράφο ήταν η καλύτερη συνεργασία που είχαμε. Ήταν τέλειος με πολύ χιούμορ. Εάν ήταν μόνον αυτή η συνεργασία δεν θα ήμουν εδώ ή θα ήμουν υπέρ του.

Τον επόμενο χρόνο μου έγινε πρόταση να συνεργαστούμε σε μια σειρά. Η ισχυρή οικογένεια που σας είπα θα ήταν παραγωγός της σειράς αυτής. Η συμπεριφορά του τότε ήταν  μια έτσι μια αλλιώς.

Με εμένα ήταν εντάξει. Εγώ ήμουν ήδη πρωταγωνίστρια.  Μεταξύ μας λοιπόν ήμασταν μια χαρά αλλά μου έδειχνε μια κυκλοθυμία σε ακραία μορφή. Υπήρχαν αρκετές εντάσεις στο σετ. Με εμένα ήταν εντάξει αλλά έβλεπα γύρω μου τι συνέβαινε με τους άλλους. Είχα γνωρίσει μια κοπέλα και έψαχνε για δουλειά. Θεώρησα σωστό να της πω έλα από το γύρισμα να γνωρίσεις τον Πέτρο μήπως σε θέλουμε. Ήρθε στο καμαρίνι που καθόμουν με τον Πέτρο και τους άφησα μόνους να μιλήσουν. Κατόπιν έμαθα ότι της είχε φερθεί απαίσια ότι την είχε βρίσει ότι δεν του άρεσε που η κοπέλα μπαίνοντας μέσα χαιρέτησε εμένα πρώτα και όχι εκείνον. Ο Πέτρος ήταν στο απυρόβλητο δεν του χρεωνόταν κάποια αποτυχία, σε εμάς ναι.

Μια χρονιά ήμασταν στα ΙΕΚ ΑΚΜΗ, θα δίδασκα. Εκεί θα ήταν και ο Πέτρος. Τον έβλεπα απέναντι μου που μίλαγε με έναν σκηνοθέτη και με χλεύαζε, γέλαγε. Κατάλαβα ότι μίλαγαν για μένα σαφώς.

Τον έβρισα κατά πρόσωπο κανονικότατα. Μπαίνουμε στο αμφιθέατρο για να κάνουμε την παρουσίαση και μου έπλεξε το εγκώμιο. Εκεί αηδίασα, είπα τέλος, δεν θα ασχοληθώ ξανά μαζί σου. Δεν θα δουλέψω μαζί σου ποτέ. Μακριά και αγαπημένοι που λένε.

Αυτά που ακούγονται συνήθως δεν δίνω σημασία. Τόσα χρόνια δεν έδωσα σημασία γιατί λέω απλώς ακούγονται. Θεωρούσα όμως ότι όσα περισσότερα άκουγα τόσο αυτός ο άνθρωπος άρχισε να ξεπέφτει πολύ. Ζύγισα κάποια πράγματα και με βάση το πώς τα αξιολογώ εγώ, αυτά καταλαβαίνω.

Εισαγγελέας: Θα μπορούσε να φτάσει στο σημείο ο κατηγορούμενος με τη βία να  επιχειρήσει συνουσία;

Παπούλια: Ενδεχομένως να μπορούσε να το κάνει. Δεν μπορώ να πω κάτι αν δεν ήμουν παρούσα αλλά η συμπεριφορά του είναι τόσο ακραία που δεν μου κάνει εντύπωση το να προσπάθησε με βία για παράδειγμα στο καμαρίνι του να έρθει σε επαφή με μια γυναίκα, όπως καταγγέλλει η μία καταγγέλλουσα.

Έφτυνε ηθοποιούς για πλάκα. Και εμένα με έφτυνε και γέλαγε. Άκομψα πράγματα. Ακουγόντουσαν διάφορα για τον Φιλιππίδη. Είχα ακούσει μια παλιά ιστορία με τον κατηγορούμενο μέσα σε ένα αμάξι. Άλλο από αυτό που έχει καταγγείλει η καταγγέλλουσα. Δεν ξέρω λεπτομέρειες. Θεωρώ δεν ακουγόταν κάτι έντονα για εκείνον λόγω της  οικογένειας της ισχυρής που είχε στο πλευρό του.

Πακιρτζίδου: Και τον κάλυπτε η οικογένεια αυτή η ισχυρή;

Παπούλια: Μην βάζετε λόγια στο στόμα μου. Είναι δυνατόν να βάζετε λόγια στο στόμα μου;

Παπούλια: Το να σου λέει κάποιος ισχυρός ότι θα σε καταστρέψω είναι μια σοβαρή απειλή. Μου έχει τύχει και μένα να μου το έχουν πει και να το έχουν προσπαθήσει.

Παπούλια: Ο Πέτρος έπαιρνε μόνος του θάρρος. Δεν χρειαζόταν κάποιος να του το δώσει. Από τα 13 μου είμαι πάνω στην σκηνή. Χόρευα, ήμουν χορεύτρια, ταξίδευα. Είχα ψηθεί πολύ. Είμαι πολύ δυναμική εγώ αλλά δεν είμαστε όλοι το ίδιο.


Demy: Όρια, φόβοι και η επιστροφή στον πυρήνα

Η Ειρήνη και η Έλενα υποδέχονται στο στούντιο τη Demy για μια ειλικρινή συζήτηση που θα σας αγγίξει περισσότερο από όσο φαντάζεστε.


READ MORE

Exit mobile version