Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η νέα διαφημιστική καμπάνια της γνωστής ηθοποιού για την εταιρεία American Eagle, με αρκετούς να εκφράζουν ανησυχίες για το περιεχόμενο και τα μηνύματά της.
Στο πλαίσιο της καμπάνιας με τίτλο «Great Jeans», η 27χρονη Sweeney εμφανίζεται σε βίντεο να αλλάζει τη λέξη "Genes" (γονίδια) σε "Jeans" (τζιν), σβήνοντάς τη με λευκή μπογιά. Σε άλλο σημείο της διαφήμισης, η ηθοποιός μιλά για τα κληρονομικά χαρακτηριστικά, όπως το χρώμα των ματιών και των μαλλιών, ενώ κλείνει το βίντεο λέγοντας: «Το τζιν μου είναι μπλε», αναφορά που πολλοί θεώρησαν προβληματική λόγω της σύνδεσης με τα δικά της χαρακτηριστικά, δηλαδή τα ξανθά μαλλιά και τα γαλάζια μάτια.
Η εν λόγω διαφήμιση δέχτηκε έντονη κριτική κυρίως στα κοινωνικά δίκτυα, όπου χρήστες έκαναν λόγο για φυλετική χροιά και ακόμα και για υποσυνείδητα ναζιστικά μηνύματα. Ορισμένοι τόνισαν πως η υπερβολική έμφαση σε συγκεκριμένα γονιδιακά χαρακτηριστικά μπορεί να παραπέμπει σε ξεπερασμένες και επικίνδυνες ιδεολογίες.
Δεν έλειψαν, ωστόσο, και οι φωνές υπεράσπισης προς την ηθοποιό και την εταιρεία, με πολλούς να θεωρούν τις αντιδράσεις υπερβολικές και να επισημαίνουν πως πρόκειται απλώς για ένα έξυπνο λογοπαίγνιο πάνω στη λέξη "jeans". Υποστήριξαν πως η πρόθεση της καμπάνιας ήταν σαφώς εμπορική και όχι πολιτική ή ιδεολογική.
Η American Eagle μέχρι στιγμής δεν έχει απαντήσει στις κατηγορίες, όμως η συζήτηση γύρω από τη διαφήμιση συνεχίζει να προκαλεί διχογνωμία στα social media, αναδεικνύοντας για ακόμη μία φορά πόσο λεπτή είναι η γραμμή ανάμεσα στο δημιουργικό και στο προσβλητικό σε περιόδους κοινωνικής ευαισθητοποίησης.
