Η Cate Blanchett έχει αποδείξει πολλές φορές ότι είναι κάτι παραπάνω από μια κορυφαία ηθοποιός: είναι μούσα, fashion icon και γυναίκα που ξέρει να μετατρέπει κάθε της εμφάνιση σε καλλιτεχνικό γεγονός. Στο 82ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, η ίδια κατάφερε για ακόμη μια φορά να καθηλώσει κοινό και φωτογράφους, όχι μόνο με την επιβλητική της παρουσία στην ταινία Father Mother Sister Brother του Jim Jarmusch, αλλά και με ένα φόρεμα που μοιάζει να βγήκε από όνειρο – δημιουργία του Maison Margiela.
Η εμφάνιση της Blanchett στο κόκκινο χαλί ήταν μια στιγμή υψηλής μόδας που έγραψε ιστορία. Η ίδια διάλεξε μια couture δημιουργία από τη συλλογή Φθινόπωρο 2025, την πρώτη που φέρει την υπογραφή του Glenn Martens ως καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου. Το ντεμπούτο του Martens ήταν ήδη πολυσυζητημένο στον κόσμο της μόδας, γεμάτο πειραματικές υφές, αναπάντεχους συνδυασμούς και οικολογικές αναφορές, όμως το φόρεμα της Blanchett κατάφερε να ξεχωρίσει σαν ένα πραγματικό μανιφέστο αισθητικής.
Το gown συνδύαζε δύο κόσμους: το λιτό και το θεαματικό. Ένα απλό μπούστο από ανακυκλωμένο πολυέστερ –ένα statement στη βιωσιμότητα– αγκάλιαζε το σώμα της με λιτή κομψότητα. Από εκεί και κάτω, η φούστα άνοιγε σαν καμβάς φαντασίας: ένα πέπλο από φτερά, εμπνευσμένα από τις nature morte συνθέσεις της Αναγέννησης, που στην κίνηση έμοιαζαν να «αναπνέουν» και να μεταμορφώνονται σε ζωντανό έργο τέχνης.
Stefania D’Alessandro/WireImage
Ο Martens, στην παρουσίαση της συλλογής, είχε τολμήσει να συνδυάσει το ίδιο look με biker μάσκα και Tabi boots, υπογραμμίζοντας το avant-garde όραμά του για τον οίκο. Η Blanchett, ωστόσο, έδωσε μια πιο προσωπική ερμηνεία: απέφυγε την υπερβολή και τοποθέτησε το φόρεμα στο πλαίσιο ενός διαχρονικού red carpet glamour. Με minimal μακιγιάζ που τόνιζε τη φυσική της λάμψη, διακριτικό hairstyling και κοσμήματα που έδιναν απλώς μια πινελιά λάμψης χωρίς να επισκιάζουν τη δημιουργία, έδειξε πώς η μόδα μπορεί να γίνει φορέας ιστορίας και χαρακτήρα.
