Υπήρξε μια εποχή που τους εργαζόμενους στα τρόλεϊ τους έλεγαν «τραβαγιέρηδες». Ο αρχικός τύπος ήταν «τραμβαγέρηδες» (με μι) γιατί το τραμ, το οποίο προηγήθηκε του τρόλεϊ, δεν ήταν άλλο από το ξακουστό «τραμβάι» (tramway, γαλλοπρεπώς).
Αυτά διαβάζω στη σελίδα του συγγραφέα και μεταφραστή Νίκου Σαραντάκου μετά την μεσοκαλόκαιρη είδηση ότι ο ΟΑΣΑ δρομολογεί την πλήρη απόσυρση των τρόλεϊ έως το 2027 αρχίζοντας από τη σταδιακή απομάκρυνση των καλωδίων που τεμαχίζουν τον αττικό ουρανό σαν παιχνίδι «ενώστε τις τελείες» δια χειρός Ζουάν Μιρό και το ερώτημα που προκύπτει αυτομάτως και επιτακτικά είναι τι θα απογίνουν οι «τραβαγιέρηδες»;
Η χρυσή εποχή για τα τρόλεϊ ήρθε στη δεκαετία του '60, μετά την οριστική κατάργηση του παλαιού δικτύου τραμ στις 15 Οκτωβρίου 1960. Οι ηλεκτροκίνητες αστικές μεταφορές είχαν ανατείλει και τα τρόλεϊ ήταν οι σταρ -ευέλικτα, άνετα και μέσα στα πράγματα.
Από τις πρώτες μεταπολεμικές ροζέτες του 1953 στη γραμμή Πατήσια-Αμπελόκηποι μέχρι τη θρυλική «Φαλκονέρα», το μοναδικό τρόλεϊ που παράχθηκε στην Ελλάδα το 1967 -με πλαίσιο Lancia και αμάξωμα ελληνικής κατασκευής Βιαμάξ-, τα «κίτρινα λεωφορεία» ήταν αναπόσπαστο κομμάτι του αστικού ιστού, ένα σημείο συνύπαρξης της Αθηναϊκής κοινωνίας και ένα σεβαστό κεφάλαιο της σύγχρονης ιστορίας -τόσο αυτά όσο και οι κεραίες τους, οι οποίες μετακινούνταν καταστασιακά κάνοντας τον οδηγό να σταματήσει για τις ανασυνδέσει σε λειτουργία προσφέροντας μια μίνι περφόρμανς στους επιβάτες, που ωστόσο δεν «ανέβηκε» ποτέ σε κανένα ίνστα στόρι.
Η χρυσή εποχή για τα τρόλεϊ ήρθε στη δεκαετία του '60, μετά την οριστική κατάργηση του παλαιού δικτύου τραμ στις 15 Οκτωβρίου 1960. Οι ηλεκτροκίνητες αστικές μεταφορές είχαν ανατείλει και τα τρόλεϊ ήταν οι σταρ -ευέλικτα, άνετα και μέσα στα πράγματα.
