Στο Mad Men, ο Don Draper επανειλημμένα στηρίζει την ιδέα ότι το διαφημιστικό μήνυμα δεν λέει απλώς την αλήθεια – δημιουργεί επιθυμία.
Κάτι τέτοιο συμβαίνει και στην πρόσφατη διαφημιστική καμπάνια της American Eagle με πρωταγωνίστρια τη Sydney Sweeney, η οποία αναδείχθηκε σε viral φαινόμενο για όλους τους λάθος λόγους.
Με κεντρικό σλόγκαν το διφορούμενο “Sydney Sweeney has great jeans” – ή “genes” η εταιρεία ρίσκαρε ένα εξαιρετικά επικίνδυνο λογοπαίγνιο και σίγουρα όχι τυχαία. Το αποτέλεσμα; Μια φράση που υπονοεί και παραπέμπει σε κάτι πολύ πιο βαθύ, σκοτεινό και ανησυχητικό, από ένα ωραίο jean.
Για να είμαστε δίκαιοι, η Sydney Sweeney είναι όντως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και εμπορεύσιμα πρόσωπα της εποχής. Αντιπροσωπεύει μια «ρεαλιστική» εκδοχή σεξαπίλ, διαθέτει υποκριτικό εύρος και χαίρει μεγάλης αποδοχής από κοινό και brands. Αλλά η επιλογή να στηριχθεί μια καμπάνια στη φράση «έχει καλά γονίδια» επαναφέρει έναν σκοτεινό απόηχο που θυμίζει κάτι παλιό και πολύ επικίνδυνο: την ευγονική, την εμμονή με το ιδανικό και λεπτό σώμα και το «καθαρό αίμα».
