Ήταν πριν λίγες ημέρες που στην εκδήλωση για τη βράβευση των χορηγών της ΕΟΕ, με ένα δρώμενο από δύο Ιέρειες κι έναν Κούρο, σχεδιασμένο από τη Χορογράφο Άρτεμι Ιγνατίου, παρουσιάστηκαν οι νέες ενδυμασίες των Ιερειών στις Τελετές της Φλόγας «που απέσπασαν το χειροκρότημα όλων». Έτσι έγραφε στο Δελτίο Τύπου. Το χειροκρότημα όλων; Δεν νομίζω. Όλων των παρισταμένων μπορεί. Όλων γενικά, μμμμ κομμάτι δύσκολο, αν σκεφτεί κανείς τι έγινε στα σόσιαλ μίντια. Οι νέες ενδυμασίες των ιερειών και της πρωθιέρειας που σχεδίασε η διεθνώς αναγνωρισμένη Ελληνίδα σχεδιάστρια Mary Katrantzou δεν έκαναν μόνο για αφή φλόγας, αλλά και για μπουρλότο.
Βρήκαμε ευκαιρία για bullying ομαδών, όχι μόνον προς τη σχεδιάστρια αλλά και προς τα μοντέλα που τις φόρεσαν. To τι γράφτηκε, ντρέπομαι να το αναδημοσιεύσω.
Όταν πέρασε από το timeline μου η φωτογραφία με τις ενδυμασίες σκέφτηκα αμέσως ότι αυτές είναι trademark Mary Katrantzou. Όταν διάβασα όμως για τι προορίζονταν, στη σκέψη μου προστέθηκε «να, κάποιες υπέροχες δημιουργίες της Katrantzou που αποκλείεται να είναι για την Αφή της Φλόγας».
Ναι, η αλήθεια είναι ότι δεν εκπληρώνουν τον σκοπό της δημιουργίας τους. Ένας φίλος fashion editor έγραψε ότι αν παρουσιάζονταν σε επίδειξη μόδας ή σε φωτογράφιση σε περιοδικό, αν τα μοντέλα είχαν άλλη αισθητική, άλλο μακιγιάζ, μαλλιά, παπούτσια, μπορεί να ήταν αλλιώς.
Μπορεί όντως να ήταν αλλιώς. Όμως τώρα είναι έτσι. Και δεν έχει προορισμό κάποια πασαρέλα αλλά τον ιερό και ιστορικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας.
View this post on Instagram
A post shared by Hellenic Olympic Committee (@hellenic_olympic_committee)
Εκεί όπου η -όχι και τόσο γνωστή- Ελληνοκύπρια σχεδιάστρια Ελένη Κυριάκου δημιούργησε το 2016 για την Αφή της Φλόγας πριν τους Ολυμπιακούς του Ρίο Ντε Τζανέϊρο, στολές στο αρχαιοελληνικό πνεύμα μεν αλλά με την «ησυχία» που χρειάζεται για να αποτελούν κομμάτι απόλυτα εναρμονισμένο αυτής της ιερής τελετής. Ή για να πάω αρκετά πιο πίσω στην Αφή για τους Ολυμπιακούς της Αθήνας του 2004 όπου το φόρεμα για την πρωθιέρεια ήταν σχεδιασμένο από την ενδυματολόγο Λαλούλα Χρυσικοπούλου που σχεδίασε σε στενή συνεργασία με την αείμνηστη χορογράφο Μαρία Χορς.
Ίσως και αυτό θα έπρεπε να είναι ένα κριτήριο για το σχεδιασμό των ενδυμασιών: η κίνηση, η χορογραφία, η παραστατικότητα, η θεατρικότητα. Το ένδυμα δεν είναι ξεκομμένο από όσα συμβαίνουν κατά την τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας. Είναι μέρος της παράστασης, συνομιλεί με τα σώματα, με την δράση, με τη στιγμή της αφής.