«Ξέρετε, υπήρχε μια διαφορά μεταξύ της αυθεντικής μουσικής και της sold out μουσικής. Μιλάω για τότε που ήμουν νέος, στη δεκαετία του '60. Τότε ξέραμε ότι υπήρχε μια αψυχότητα στα sold out και θέλαμε να είμαστε στο πλευρό των καλλιτεχνών. Αλλά τώρα; Το να είσαι sold out είναι το αυθεντικό πράγμα. Όταν η Μόλι Μίλερ λέει "είμαι απλά αληθινή", αυτό που εννοεί είναι ότι όλοι θέλουν χρήματα και δόξα και όποιος καλλιτέχνης ισχυρίζεται το αντίθετο, λέει ψέματα. η μόνη θεμελιώδης αλήθεια είναι η απληστία και το μόνο ερώτημα είναι ποιος είναι ειλικρινής γι' αυτό. Αυτή είναι η νέα αυθεντικότητα. Η Μόλι Μίλερ δεν μπορεί ποτέ να κατηγορηθεί για ξεπούλημα, γιατί το sold out ήταν ο στόχος της από την αρχή» γράφει ο Αμερικανός συγγραφέας Νέιθαν Χιλ στο ντεμπούτο μυθιστόρημά του The Nix, του 2016 -που να έβλεπε τι θα γινόταν εννέα χρόνια μετά, το 2025, όπου το sold out, σαν παροξυσμική κατάσταση πλέον, αναβοσβήνει πάνω από τα κεφάλια μας στιλάτα και κομψά αλλά κυριαρχικά, όπως η καλοφωτισμένη επιγραφή VIN έξω από το Wine is Fine της οδού Βύσσης.
Sold out, αυτό είναι το μήνυμα. Φαινόμενο των καιρών, κολπάκι του μάρκετινγκ ή μαζική παράκρουση του κοινού να προλάβει όλες τις θέσεις στα θέατρα, άπασες τις προσφορές στις online αγορές και όλα τα εισιτήρια στις avant premiere;
«Σήμερα δεν λένε αν ήταν ωραία η παράσταση, λένε “ήταν sold-out”, σαν να είναι το μόνο κριτήριο» επισημαίνει ο ηθοποιός Δημήτρης Καταλειφός στη Μυρτώ Λοβέρδου, σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Βήμα, και μέσα σε μια φράση δεκαοχτώ λέξεων σπάει, με μια έννοια, τον σύγχρονο «αλγόριθμο κρυπτογράφησης Vigenère», ο οποίος ως γνωστόν βασίζεται σε μια φράση-κλειδί που ορίζει το μήνυμα.
Sold out, αυτό είναι το μήνυμα. Φαινόμενο των καιρών, κολπάκι του μάρκετινγκ ή μαζική παράκρουση του κοινού να προλάβει όλες τις θέσεις στα θέατρα, άπασες τις προσφορές στις online αγορές και όλα τα εισιτήρια στις avant premiere;
Η Amanda Mull στο The Atlantic προσδιορίζει το sold out ως μεταπανδημική νεύρωση και πειραγμένα αντανακλαστικά από τον αιφνίδιο εγκλεισμό και την εκτεταμένη σχέση με το πληκτρολόγιο ως μοναδική διέξοδο.
