Καλοκαίρι 2024: Η εικόνα ενός παιδιού με αμαξίδιο που ταξιδεύει στο γκαράζ του πλοίου για Θάσο, επειδή το πλοίο δε διέθετε ράμπα για ΑμεΑ, προκαλεί αντιδράσεις. Μερικά 24ωρα αργότερα, πέρσι τέτοιο καιρό, το υπουργείο Ναυτιλίας αντέδρασε προχωρώντας στη σύνταξη προεδρικού διατάγματος με το οποίο θα υποχρεώνονται όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, ανεξαρτήτως κατηγορίας, να δημιουργήσουν στα πλοία τους κατάλληλους μηχανισμούς για την εύκολη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία.
Καλοκαίρι 2025: Στο δρομολόγιο ferry boat από Θάσο για Κεραμωτή Καβάλας, ένα παιδί σε αναπηρικό αμαξίδιο μαζί με τη συνοδό του, αναγκάστηκαν να μείνουν στο γκαράζ των αυτοκινήτων, εν μέσω αφόρητης ζέστης, καθώς δεν υπήρχε ράμπα αναπήρων. Η μητέρα του έκανε καταγγελία για τις ακατάλληλες συνθήκες μεταφοράς του με αποτέλεσμα, με εντολή του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, να κινηθεί από τη Λιμενική Αρχή Καβάλας η διαδικασία επιβολής κυρώσεων για παράβαση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Λιμένα. αριθμ 14, σε βάρος του πλοιάρχου και των υπευθύνων φόρτωσης του πλοίου.
Στο πλαίσιο αυτό έγιναν αυστηρές συστάσεις στον πλοίαρχο ιδίως ως προς το ότι δεν έλαβε κατάλληλη μέριμνα για την τοποθέτηση του ΑμεΑ και του συνοδού του σε χώρο κατάλληλα διαμορφωμένο και ασφαλή.
Βρείτε τις διαφορές στα δύο περιστατικά. Στο ίδιο δρομολόγιο, με το ίδιο πλοίο, με τις ίδιες συνθήκες, το ίδιο συμβάν σ’ ένα ακόμα άτομο (παιδί πάλι) με αναπηρία.
Και όλα αυτά ενώ υπάρχει σχετικό Προεδρικό διάταγμα που απ’ ό,τι λένε οι ενδιαφερόμενοι, φαίνεται ότι είναι και προς την σωστή κατεύθυνση. Όμως εντελώς θεωρητικά. Πρακτικά κάτι δε γίνεται…
