Στις 22 Μαΐου του 1997, ο τότε πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπιλ Κλίντον, υποστηρίζοντας ότι «δεν χρειάζεται να ωραιοποιείς τον εθισμό για να πουλήσεις ρούχα» κατηγόρησε τη βιομηχανία της μόδας ότι κάνει τις καταχρήσεις να φαίνονται «γοητευτικές, σέξι και κουλ» αποκαλώντας τις διαφημίσεις του «heroin chic» αξιοθρήνητες.
«Η αμερικανική μόδα υπήρξε μια τεράστια πηγή δημιουργικότητας και ομορφιάς και τέχνης και, ειλικρινά, οικονομικής ευημερίας για τις Ηνωμένες Πολιτείες. H εξύμνηση του heroin chic δεν είναι δημιουργική, είναι καταστροφική» τόνισε.
Αφορμή για τα σχόλια του Κλίντον, τα οποία παρακολουθούμε στο ντοκιμαντέρ του 2019 με τίτλο See Know Evil, ήταν ο τυχαίος θάνατος του διάσημου φωτογράφου Davide Sorrenti τρεις μήνες νωρίτερα, τον Φεβρουάριο του 1997, και η εμπνευσμένη από το grunge, ρεαλιστική αισθητική που ο Sorrenti και άλλοι δημιουργοί είχαν εισαγάγει στα περιοδικά μόδας της εποχής.
Κάποια χρόνια μετά, το 2009, όταν η Κέιτ Μος, η σημαιοφόρος του heroin chic, ρωτήθηκε αν έχει κάποια μάντρα απάντησε «Υπάρχουν πολλά motto. Υπάρχει το "τίποτα δεν έχει τόσο καλή γεύση όσο η αίσθηση του skinny”». Και πρόσθεσε: «Προσπαθείς να το θυμάσαι, αλλά δεν πιάνει πάντα».
Το κίνημα του body positivity αγκάλιασε τα μοντέλα εκείνα που δεν κατανάλωναν τρία μαρούλια για μεσημεριανό, ενώ ο όρος plus size ήρθε ως πληρωμένη απάντηση στο σχεδόν ανύπαρκτο size zero.
