Χρόνια πριν, σε ένα μετεφηβικό, γυναικείο δωμάτιο των νοτίων προαστίων, η ασπρόμαυρη αυτή φωτογραφία- ύμνος στον αχρονικό έρωτα κρεμόταν μεγαλοπρεπώς σε έναν από τους τέσσερις, ηλιόλουστους και βιολετί τοίχους. Φυσικά, υπήρχε λόγος που βρισκόταν εκεί.
Στη συνέχεια, έμεινε κάμποσα χρόνια αμετακίνητη και δεσπόζουσα στον χώρο ώστε όταν ξεκρεμάστηκε, άφησε το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο αποτύπωμά της να θυμίζει τα ανέμελα μαλλιά του άνδρα της φωτογραφίας, τον γερμένο λαιμό της γυναίκας και τον χαμένο έρωτα της μικρής κυρίας του βιολετί δωματίου.
Η φωτογραφία Le Baiser de l'Hôtel de Ville (Το φιλί στο Δημαρχείο), τραβηγμένη από τον Robert Doisneau το 1950, με φωτογραφική μηχανή Rolleiflex, στο Παρίσι, έχει χρησιμοποιηθεί σε αμέτρητες αφίσες, καρτ ποστάλ και ημερολόγια μετά τη δεκαετία του '80.
Ο Doisneau θα δήλωνε αργότερα: «Ποτέ δεν θα τολμούσα να φωτογραφίσω ανθρώπους έτσι απλά. Εραστές που φιλιούνται στο δρόμο - αυτά τα ζευγάρια είναι σπάνια νόμιμα».
Το εικονιζόμενο ζευγάρι ήταν η Françoise Delbart και ο Jacques Carteaud, τους οποίους ο Γάλλος φωτογράφος είχε δει να φιλιούνται, αλλά τους φωτογράφισε μόνο αφού ζήτησε την άδεια. Οι δύο επίδοξοι ηθοποιοί επανέλαβαν το φιλί γι' αυτόν αρκετές φορές σε διαφορετικές τοποθεσίες.

