Η Μαρία Κάλλας, γεννημένη στις 2 Δεκεμβρίου 1923, έζησε μια ζωή γεμάτη στιγμές έντασης, συναισθηματικής πρόκλησης και απρόσμενων γεγονότων, που τη διαμόρφωσαν τόσο ως καλλιτέχνιδα όσο και ως προσωπικότητα. Ο Τύπος της χάρισε τις προσφωνήσεις «La Divina» (η Θεϊκή) και «Prima donna assoluta» (απόλυτη πριμαντόνα).
Σχεδόν όλοι γνωρίζουν σήμερα για την κακοποίησή της από τη μητέρα της, για τα χρόνια της Κατοχής, τη δραματική απώλεια βάρους στο βωμό της δόξας, τον γάμο με τον κατά 27 χρόνια μεγαλύτερό της Μενεγκίνι, τον σκανδαλώδη έρωτα με τον Ωνάση, την άνοδο της στην κορυφή και τη μυθική καριέρα της μεγαλύτερης Ντίβας στην ιστορία της όπερας.
Ωστόσο, η πορεία της, αν και δημοφιλής και πολυγραφημένη, περιέχει και λιγότερο γνωστές ιστορίες που φωτίζουν τη μοναδικότητά της και την πολυπλοκότητα της προσωπικότητάς της.
Η τελευταία πρόβα στο Παρίσι
Η τελευταία πρόβα της Μαρίας Κάλλας στο Παρίσι το 1977 περιβάλλεται από ένα πέπλο μυστηρίου και συγκίνησης, καθώς έλαβε χώρα λίγες μέρες πριν τον θάνατό της. Σύμφωνα με πηγές, η πρόβα αυτή έγινε στο σπίτι της και περιλάμβανε μια ερασιτεχνική ηχογράφηση που αποτυπώνει τη φωνή της σε μια ιδιαίτερη στιγμή της ζωής της. Εκεί, παρά τα προβλήματα στη φωνή της, ηχογραφήθηκε ερασιτεχνικά να προπονείται στην άρια "Pace, pace mio Dio" από τη "Δύναμη του Πεπρωμένου" του Βέρντι.
