Κτηματολόγιο: Κίνδυνος για μπλακ άουτ στις μεταβιβάσεις ακινήτων

Αν και το πρόβλημα δεν είναι σημερινό έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα λόγω της επικείμενης ανάρτησης στο Κτηματολόγιο για τον Δήμο της Αθήνας που ξεκινά στις 15 Φεβρουαρίου

Μπλακάουτ στις μεταβιβάσεις και στις αγοραπωλησίες ακινήτων προκαλεί η δυσκολία στη συγκρότηση των επιτροπών ενστάσεων. Μέχρι να επιλυθούν οι ενστάσεις, τα ακίνητα παραμένουν μπλοκαρισμένα.

Αν και το πρόβλημα δεν είναι σημερινό έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα λόγω της επικείμενης ανάρτησης στο Κτηματολόγιο για τον Δήμο της Αθήνας που ξεκινά στις 15 Φεβρουαρίου.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό στάδιο στην όλη διαδικασία της κτηματογράφησης όπου οι ιδιοκτήτες θα πρέπει για δύο μήνες (τέσσερις οι κάτοικοι εξωτερικού και το Δημόσιο) να ελέγξουν πώς έχει καταγραφεί η περιουσία τους κι αν υπάρχουν λάθη θα πρέπει να υποβληθούν οι απαραίτητες ενστάσεις.

Η διαφορά, ωστόσο, με το προηγούμενο στάδιο (αυτό της προανάρτησης που ολοκληρώθηκε στις 23 Αύγουστου) είναι ότι εδώ, οι όποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν, γίνονται μόνο μέσω των αρμόδιων επιτροπών ενστάσεων εφόσον δεν αφορούν επικαιροποίηση στοιχείων ή πρόδηλα σφάλματα.

Και εδώ, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν καλά τα θέματα του Κτηματολογίου, έγκειται το μεγάλο πρόβλημα. Οι επιτροπές που συνεδριάζουν μία φορά την εβδομάδα (και αποτελούνται από δικαστικούς, τοπογράφους, νομικούς με τους αναπληρωτές τους και γραμματεία) έχουν πρόβλημα στη συγκρότησή τους – κυρίως – λόγω της απασχόλησης των τοπογράφων μηχανικών σε έργα κτηματογράφησης σε όλη τη χώρα αλλά και για οικονομικούς λόγους.

Κατά τις ίδιες πηγές, «ο πρόεδρος λαμβάνει μεικτά 50 ευρώ, τα μέλη 40 ευρώ και η γραμματεία 30 ευρώ ανά συνεδρίαση που είναι μια φορά την εβδομάδα». Ετσι, όπως εξηγούν «πολλοί αποφεύγουν να συμμετέχουν με συνέπεια η διευθέτηση των υποθέσεων να αργεί και να πηγαίνουν πίσω οι μεταβιβάσεις και οι αγοραπωλησίες των ακινήτων…».

Μοντέλο Δασικών Χαρτών

Ετσι, σε μια προσπάθεια να κερδηθεί χρόνος, όπως λέει στα «ΝΕΑ» ο συντονιστής του έργου (για τον Δήμο της Αθήνας) και εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας Γιώργος Δημητρίου, θα εφαρμοστεί το «μοντέλο που εφαρμόστηκε στους δασικούς χάρτες».

Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει, όπως ο ίδιος εξηγεί, πως θα εξεταστούν/κυρωθούν σε πρώτη φάση οι περιπτώσεις για τις οποίες δεν έχουν υποβληθεί ενστάσεις και στη συνέχεια θα ενημερωθούν τα μέλη των επιτροπών ενστάσεων για τις εκκρεμότητες που θα υπάρξουν. «Μέχρι να επιλυθούν οι αντιρρήσεις, τότε, τα ακίνητα είναι μπλοκαρισμένα και δεν μπορεί να γίνει η οποιαδήποτε πράξη, αγορά, μεταβίβαση κ.λπ.) συμπληρώνει.

Το πρόβλημα δυστυχώς δεν αφορά μόνο τον Δήμο της Αθήνας. Κι αυτό διότι από τον Μάρτιο έως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ξεκινούν αναρτήσεις σε διάφορες περιοχές σε όλη την Ελλάδα.

Ειδικότερα:

– Τον Μάρτιο: (στις 3/3 ξεκινά η ανάρτηση στις περιοχές Κάτω Αχαΐα – Ρίο, στις 17/3 στους Δήμους Σίνδου, Χαλάστρας, Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης και στις 22/3 στην Αμαλιάδα).

– Τον Απρίλιο: (την 1η Απριλίου στις περιοχές Κιάτου και Βέλου της Περιφερειακής Ενότητας (ΠΕ) Κορινθίας και στις 30/4 στον Ωρωπό).

– Τον Μάιο: (στις 2/5 στην ΠΕ Μαγνησίας (Τσαγκαράδα), στο Σχηματάρι, στη Νέα Αρτάκη (ΠΕ) Ευβοίας και στις 27/5 στην Καρδίτσα).

– Τον Ιούνιο: (την 1η Ιουνίου στην Ακράτα της ΠΕ Αχαΐας).

– Τον Ιούλιο: (την 1η Ιουλίου στην Αλεξανδρούπολη, τη Σαμοθράκη, την Ορεστιάδα και το Διδυμότοιχο και στις 9/7 σε Κοζάνη – Πιερία).

– Τον Αύγουστο: (στις 6/8 στον Βόλο).

– Τον Σεπτέμβριο: (στις 25/9 στην Εύβοια).

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.