Σε νέα πλοία και ξενοδοχεία επενδύει ο όμιλος Louis

Νέες επενδύσεις και σε πλοία και σε ξενοδοχεία της στεριάς σχεδιάζει η Celestyal Cruises για το 2018 με στόχο να προσελκύσει ακόμα περισσότερους τουρίστες στην Ελλάδα μέσω των προγραμμάτων κρουαζιέρας.

Νέες επενδύσεις και σε πλοία και σε ξενοδοχεία της στεριάς σχεδιάζει ο όμιλος Louis για το 2018 με στόχο να προσελκύσει ακόμα περισσότερους τουρίστες στην Ελλάδα μέσω των προγραμμάτων κρουαζιέρας.
Μιλώντας στο «Βήμα» οεκτελεστικός πρόεδροςτου ομίλουLouis κ. Κωστάκης Λοΐζου σημειώνει: «Η στήριξη της εταιρείας στον ελληνικό τουρισμό είναι διαρκής και δεν είναι τυχαίο που η Celestyal έχει καθιερωθεί ως ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας στη χώρα με έδρα τον Πειραιά. Εκτός από νέους προορισμούς που ανοίξαμε στον χάρτη της παγκόσμιας κρουαζιέρας, όπως η Μήλος, του χρόνου εισάγουμε το νέο ειδυλλιακό δρομολόγιο, όπου έχουμε ολόκληρη ημέρα στη Μήλο και διανυκτέρευση στη Σαντορίνη και στη Μύκονο –δηλαδή περισσότερο χρόνο στον προορισμό και περισσότερα έσοδα στην τοπική κοινωνία. Επιπλέον συμβάλλουμε στην προσπάθεια της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, αφού ξεκινάμε Μάρτιο και ολοκληρώνουμε Nοέμβριο».

«Εμπόδια»

Ενα από τα «εμπόδια» για την προσέλκυση κυρίως ξένων τουριστών είναι η ασταθής πολιτική κατάσταση στην Τουρκία, καθώς τα κρουαζιερόπλοια «δένουν» και στη γειτονική χώρα. Οπως σημειώνει, «είναι γεγονός ότι η κατάσταση στην Τουρκία υπήρξε κατά τα τελευταία χρόνια ασταθής και έκρυθμη, με αποτέλεσμα να επηρεάσει τον τουρισμό στην περιοχή και ιδιαίτερα την κρουαζιέρα. Οι περισσότεροι επισκέπτες στo Αιγαίο επιθυμούν να συνδυάσουν κρουαζιέρα με επισκέψεις σε Ελλάδα και Τουρκία. Επομένως αρκετοί αναβάλλουν την κρουαζιέρα τους για καλύτερες εποχές σταθερότητας και ηρεμίας, ιδιαίτερα οι επιβάτες που έρχονται από μακρινούς προορισμούς, όπως οι Αμερικανοί. Η Τουρκία είναι όμως απλώς ένας προορισμός. Στη Celestyal έχουμε τη δυνατότητα να παρέχουμε στον πελάτη εξαιρετικές επιλογές. Είναι λοιπόν ευκαιρία να δώσουμε έμφαση στην Ελλάδα και στα νησιά με την προσθήκη νέων προορισμών σε ήδη δημοφιλείς προορισμούς με ανεξάντλητο ενδιαφέρον και ζήτηση».

Μικρά και ευέλικτα

Για το κατά πόσον θα μπορέσει η Celestyal Cruises να αντέξει στον ανταγωνισμό, σημείωσε: «Οσον αφορά τον ανταγωνισμό, είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά. Πολλά καινούργια πλοία κατασκευάζονται προς εξυπηρέτηση αυξημένων αναγκών των μεγάλων εταιρειών και «διοχετεύονται» και στη Μεσόγειο, συμπεριλαμβανομένων βεβαίως και ελληνικών λιμανιών. Σε μια περιοχή όμως όπως η δική μας, τα καταλληλότερα πλοία είναι τα πιο μικρά και τα πιο ευέλικτα, όπως τα δικά μας. Ο λόγος είναι ότι αυτά προσεγγίζουν νησιά με υποδομές οι οποίες δεν είναι φτιαγμένες για να δέχονται τα μεγαθήρια των άλλων εταιρειών. Παράλληλα, η αυθεντική ελληνική εμπειρία σημαίνει –εκτός από το φαγητό, το κρασί και την ψυχαγωγία –το ζεστό χαμόγελο, τη ζεστασιά, την ατμόσφαιρα ότι είσαι στο σπίτι σου και την προσωπική εξυπηρέτηση που μόνο σε μικρά και μεσαίου μεγέθους πλοία μπορείς να το εισπράξεις. Επομένως εκεί έχουμε σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και είναι κάτι που έχει αναδείξει την Celestyal με τις κρουαζιέρες προς ελληνικά νησιά και Τουρκία ως την πρώτη επιλογή».

Αναβάθμιση

Και συμπλήρωσε: «Στους σχεδιασμούς της εταιρείας παραμένει η ανανέωση και αναβάθμιση του προσφερόμενου προϊόντος. Ετσι είναι ενδεχόμενο να απαιτηθεί στο μέλλον η κατασκευή καινούργιων, μικρότερων βεβαίως από τους ανταγωνιστές μας πλοίων, κάτι για το οποίο θα απαιτηθούν τεράστια κεφάλαια. Για τον λόγο αυτόν χρειάζεται η συνεργασία με ξένους επενδυτές. Σε κάθε περίπτωση θα διατηρήσουμε τη βάση μας στον ελληνικό χώρο. Η στρατηγική μας όμως είναι πάντα σταθερή για πιο μικρά και ευέλικτα πλοία».
Με δεδομένο ότι το ενδιαφέρον των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας για την Ανατολική Μεσόγειο μειώνεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια αναζητώντας άλλους προορισμούς, σημειώνει: «Το πλεονέκτημα των πλοίων είναι ότι μεταφέρονται σε άλλες περιοχές και μπορούν να δραστηριοποιηθούν με βάση άλλα λιμάνια. Εμείς όμως πιστεύουμε στην αγορά της ελληνικής κρουαζιέρας στην οποία έχουμε επενδύσει και παρά τα κατά καιρούς προβλήματά της επανέρχεται δυνατότερη. Η συνεισφορά μας στην εθνική οικονομία τα τελευταία μόνο πέντε χρόνια που βιώνει κρίση είναι 30 εκατ. ευρώ κατά μέσο όρο ετησίως, ενώ είμαστε από τους λίγους που στηρίζουμε και την ελληνική ναυπηγοεπισκευή και συνολικά συμβάλλουμε με 103 εκατ. ευρώ ετησίως (άμεσα λόγω homeporting και έμμεσα μέσω λειτουργικών δαπανών)».

Εννέα μονάδες

Για το εάν σκοπεύει η εταιρεία να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις υπογράμμισε: «Η δραστηριοποίησή μας στα ξενοδοχεία ξεκίνησε στην Ελλάδα από το 1992 και σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται εννέα ξενοδοχειακές μονάδες, επτά από τις οποίες είναι ιδιόκτητες. Επενδύσαμε στην Ελλάδα γιατί πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει ομορφότερη χώρα στον κόσμο για τουρισμό. Συνεχίζουμε σταθερά το επενδυτικό μας πρόγραμμα σε επιλεγμένες περιοχές και με εξειδικευμένα προϊόντα. Βασικός άξονας της στρατηγικής μας είναι και η ενοικίαση και διαχείριση ξενοδοχείων». Ωστόσο δεν εξέφρασε ενδιαφέρον για επένδυση σε ξενοδοχειακή μονάδα στον Πειραιά, που αποτελεί home port για την Celestyal Cruises, λέγοντας ότι «μια τέτοια μονάδα πρέπει να λειτουργήσει με βάση τις προδιαγραφές ξενοδοχείου πόλεως, που είναι εκτός των προτεραιοτήτων μας».


Η χώρα πρέπει να γίνει πιο φιλική προς τους ξένους επενδυτές

Για τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να επιστρέψουν οι επενδύσεις και η ανάπτυξη ο κ. Λοΐζου υπογραμμίζει: «Στην Ελλάδα απαιτείται δημοσιονομική και πολιτική σταθερότητα. Η χώρα πρέπει να γίνει πιο φιλική προς τους ξένους επενδυτές με απλούστευση των διαδικασιών και εγκρίσεων που απαιτούνται και μέσω μιας πιο φιλικής και ελκυστικής φορολογικής πολιτικής, χωρίς συχνές αλλαγές στο πλαίσιο και στους συντελεστές».
Ερωτηθείς για τη στήριξη ή όχι του κλάδου από την κυβέρνηση ο ίδιος τονίζει: «Η έλλειψη επαρκούς στήριξης από κυβερνητικής πλευράς δεν είναι μια διατύπωση που αντανακλά με ακρίβεια την πραγματικότητα, η οποία είναι πιο σύνθετη. Οι εκάστοτε κυβερνήσεις στην Ελλάδα αντιλαμβάνονται τη σημασία της κρουαζιέρας για τη χώρα και τη συμπεριλαμβάνουν στις προτεραιότητές τους. Την τελευταία δε περίοδο διάφοροι κρατικοί φορείς έχουν επιδείξει έντονο ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα και είναι πιο κοντά στα προβλήματα. Δυστυχώς όμως η γραφειοκρατία και πολλές φορές οι αρνητικές οικονομικές συγκυρίες δυσχεραίνουν την εξεύρεση λύσεων».


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.