Ανοιχτό στο φως

Στο πεδίο της αυτοκίνησης οι σχεδιαστές είναι συνήθως οι πιο ενδιαφέροντες συνομιλητές. Οι καλύτεροι από αυτούς, μάλιστα, είναι πραγματικοί οραματιστές: ευρυμαθείς και ταυτόχρονα ρεαλιστές, καλούνται να υπηρετήσουν μια συνολική ιδέα, επιχειρώντας τις λιγότερες δυνατές εκπτώσεις στην αρχική σκέψη.

Στο πεδίο της αυτοκίνησης οι σχεδιαστές είναι συνήθως οι πιο ενδιαφέροντες συνομιλητές. Οι καλύτεροι από αυτούς, μάλιστα, είναι πραγματικοί οραματιστές: ευρυμαθείς και ταυτόχρονα ρεαλιστές, καλούνται να υπηρετήσουν μια συνολική ιδέα, επιχειρώντας τις λιγότερες δυνατές εκπτώσεις στην αρχική σκέψη.
«Πρέπει να παραμένεις πιστός στις αρχές σου, να θυμάσαι το πρώτο σκίτσο που σχεδίασες και να μην ξεχνάς ποτέ από πού ξεκίνησες» υπογραμμίζει με αφορμή το νέο Volvo XC40 ο Κόνι Μπλόμε, ανώτερος διευθυντής εσωτερικής σχεδίασης της Volvo Cars. Η ρήση περί αφετηρίας κρύβει έναν σαφή υπαινιγμό για τον τόπο καταγωγής του μοντέλου, τη Σουηδία, μια προοδευτική χώρα όπου αναπτύσσονται καινοτόμες ιδέες για το design, την ψηφιακή τεχνολογία, τη μόδα και την ασφάλεια.
O Ιταλός Κριστιάνο Πιγκατσίνι, συνιδρυτής του Note Design Studio που εδρεύει στη Στοκχόλμη, συνοψίζει τη δημοφιλία του σκανδιναβικού design σε τρεις βασικές αρχές: την αυθεντικότητα των υλικών, την αποφυγή περιττών διακοσμητικών στοιχείων και τη διακριτικότητα. Θεωρεί επίσης ότι το μυστικό κρύβεται στην υπομονή και την επιθυμία να κάνεις το σωστό αντί να προσπαθείς να κάνεις τα πάντα. «Στη Σουηδία, εάν δεν σου φτάνουν τα χρήματα για να αγοράσεις τις τέσσερις καρέκλες που θέλεις, αγοράζεις τη μία και κάθεσαι στο πάτωμα μέχρι να μαζέψεις χρήματα για να αγοράσεις και τις άλλες τρεις. Στην Ιταλία αγοράζεις οποιεσδήποτε τέσσερις καρέκλες, μόνο και μόνο για να έχεις κάπου να καθίσεις» υπογραμμίζει.
Αυτή η διαφορετική οπτική των Σουηδών είναι εμφανής παντού στο XC40. Κυρίως δε στις άυλες διαδικασίες πίσω από τη δημιουργία του. «Οταν βάζεις φως σε ένα προϊόν, του δίνεις ζωή. Το φως είναι πολύτιμο για τους Σουηδούς και στο XC40 αναδεικνύει εξαιρετικά τα υλικά» τονίζει ο Κρίστοφερ Τζόνσον, μηχανικός φωτισμού, προτού η Λουίζα Ατσέμπα, brand manager του σουηδικού SUV, μπει στην ουσία των πραγμάτων: «Προσεγγίσαμε το XC40 με στόχο να καταλάβουμε ποιοι είναι οι πελάτες μας, πώς ζουν και τι θέλουν από το αυτοκίνητό τους. Πραγματοποιήσαμε για αυτό συνεντεύξεις διάρκειας 180 ωρών με ανθρώπους από το Λονδίνο, το Αμβούργο, το Πεκίνο και το Λος Αντζελες. Από αυτή τη διαδικασία προέκυψαν, μεταξύ άλλων, και οι έξυπνες ιδέες αποθήκευσης».
Οπως ενδεικτικά αναφέρει η Λουίζα Ατσέμπα, «το αυτοκίνητο έχει τεράστιους χώρους αντικειμένων στις πόρτες και ευέλικτο χώρο αποσκευών με πρόσθετο χώρο κάτω από το δάπεδο, το οποίο είναι πτυσσόμενο και μπορεί να συγκρατεί τις τσάντες για τα ψώνια. Το σημαντικότερο, ωστόσο, είναι ότι ανακαλύψαμε πως οι άνθρωποι θέλουν ένα SUV που να έχει την εικόνα και την αίσθηση του SUV. Ετσι εξασφαλίσαμε ότι το XC40 θα έχει την επιβλητική παρουσία και την υπερυψωμένη θέση οδήγησης που αναζητούν σε ένα αυτοκίνητο. Αυτό είναι ένα διαφορετικό Volvo, ωστόσο παραμένει πιστό στον τρόπο με τον οποίο δημιουργούμε πάντα τα αυτοκίνητά μας: με έμφαση στην τεχνολογία και τις επιδόσεις, τις οποίες θα διαπιστώσετε σύντομα».
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2017.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.