Στην τελική ευθεία o διαγωνισμός για την πώληση της Avis

Εντονη κινητικότητα καταγράφεται για την εξαγορά της εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων Avis. Η Τράπεζα Πειραιώς πωλεί το 100% της Avis που είναι από τους πρωταγωνιστές της αγοράς βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας μίσθωσης οχημάτων και έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον εγχώριων και ξένων ομίλων.

Εντονη κινητικότητα καταγράφεται για την εξαγορά της εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων Avis. Η Τράπεζα Πειραιώς πωλεί το 100% της Avis που είναι από τους πρωταγωνιστές της αγοράς βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας μίσθωσης οχημάτων και έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον εγχώριων και ξένων ομίλων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αύριο 17 Ιουλίου θα έπρεπε να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες ένας «μνηστήρας»-έκπληξη που προσήλθε αργά στη διαδικασία ζήτησε ολιγοήμερη παράταση, η οποία και έγινε δεκτή. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η ημερομηνία που θα υποβληθούν τελικά οι δεσμευτικές προσφορές θα είναι η 28η Ιουλίου, ημέρα Παρασκευή.

Από 40 κύματα
Ο διαγωνισμός έχει περάσει από 40 κύματα. Τον Μάρτιο υπέβαλαν μη δεσμευτικές προσφορές η κοινοπραξία που είχε συστήσει η Avis Budget Group και ο τουρκικός όμιλος Koc με συμμετοχή 40% και 60% αντίστοιχα, ο όμιλος του ελληνοαμερικανού επενδυτή Μάικ Χαλικιά και το Worldview Greece Recovery Fund του κ. Λάμπρου Παπακωνσταντίνου.
Και οι τρεις προσφορές κινήθηκαν γύρω από τα 90 εκατ. ευρώ για το 100% των μετοχών συν την ανάληψη των δανείων που έχει η εταιρεία ύψους περίπου 240 εκατ. ευρώ, τα οποία σημειωτέον έχουν ληφθεί με προνομιακούς όρους, αφού ο μοναδικός πιστωτής είναι η Πειραιώς αλλά και συγχρόνως μοναδικός μέτοχος.
Η Πειραιώς απευθύνθηκε στην τουρκοαμερικανική κοινοπραξία και ζήτησε να υποβάλει δεσμευτική προσφορά, καθώς η Avis αποτελεί τον master franchisee στην Ελλάδα της αμερικανικής Avis. Οντως τον Μάιο κατατέθηκε από τον όμιλο Koc – Αvis Budget Group δεσμευτική προσφορά, η οποία όμως ήταν χαμηλότερη από το ύψος της μη δεσμευτικής (!), καθώς η κοινοπραξία είχε ορισμένες ενστάσεις με την αποτίμηση του στόλου των αυτοκινήτων της εταιρείας.
Ετσι, η Πειραιώς και ο σύμβουλος πώλησης που είναι η Citigroup κάλεσαν τους άλλους δύο ενδιαφερομένους να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές, χωρίς να αποκλείονται και άλλα σχήματα. Στην πορεία, όπως προαναφέρθηκε, προέκυψαν και άλλοι ενδιαφερόμενοι που δεν αποκλείεται να συμπράξουν με τον όμιλο Χαλικιά ή το fund του κ. Παπακωνσταντίνου.
Η Avis έχει τζίρο 155 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων της τάξης των 20 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται στην Ελλάδα 3,5 εκατ. μισθώσεις αυτοκινήτων και ο ετήσιος τζίρος φθάνει τα 740 εκατ. ευρώ (340 εκατ. ευρώ σε βραχυχρόνιες και 400 εκατ. ευρώ σε μακροχρόνιες μισθώσεις).
Σύμφωνα με στοιχεία του 2015, στον χώρο των βραχυχρόνιων μισθώσεων (Rent a Car) που αφορά κυρίως μισθώσεις από τουρίστες η Autohellas/Hertz βρίσκεται στην πρώτη θέση με μερίδιο 16% αλλά ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής η Avis με ποσοστό κοντά στο 16%. Αντιθέτως η Avis κυριαρχεί στις μακροχρόνιες μισθώσεις (leasing) με μερίδιο 28%, όταν στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Leasplan με 21%.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.