Το YouTube έγινε… τηλεόραση

Το YouTube TV είναι πλέον γεγονός. Η αξίας 35 δολαρίων τον μήνα υπηρεσία θα περιλαμβάνει ένα μπουκέτο από αμερικανικά κανάλια αλλά και από συνδρομητικά δίκτυα. Το λεγόμενο «skinny bundle» θα αποτελείται από τοπικούς αμερικανικούς τηλεοπτικούς σταθμούς όπως τους Fox, ABC, CBS και NBC, σε συνδυασμό με κάποια συνδρομητικά κανάλια όπως το ειδησεογραφικό Fox News, το αθλητικό ESPN, το παιδικό Disney Channel και το Bravo.

Το YouTube TV είναι πλέον γεγονός. Η αξίας 35 δολαρίων τον μήνα υπηρεσία θα περιλαμβάνει ένα μπουκέτο από αμερικανικά κανάλια αλλά και από συνδρομητικά δίκτυα. Το λεγόμενο «skinny bundle» θα αποτελείται από τοπικούς αμερικανικούς τηλεοπτικούς σταθμούς όπως τους Fox, ABC, CBS και NBC, σε συνδυασμό με κάποια συνδρομητικά κανάλια όπως το ειδησεογραφικό Fox News, το αθλητικό ESPN, το παιδικό Disney Channel και το Bravo. Σύμφωνα με τον αμερικανικό κολοσσό online περιεχομένου, η βασική έκδοση θα περιλαμβάνει περί τα 40 κανάλια, ενώ θα συνοδεύεται και από δυνατότητα αποθήκευσης περιεχομένου στο ψηφιακό… σύννεφο (cloud) χωρίς περιορισμούς ως προς τον όγκο.
Το «κερασάκι» στο πακέτο του YouTube TV έχει να κάνει με το γεγονός ότι η υπηρεσία συνοδεύεται από μηδενικό «κίνδυνο» για τον συνδρομητή. Δηλαδή, ανά πάσα στιγμή ο ίδιος μπορεί να διακόψει τη συνδρομή του στην τηλεόραση του YouTube, κάτι το οποίο δεν μπορεί να κάνει σε περίπτωση άλλου συνδρομητικού πακέτου λόγω δεσμεύσεων συμβολαίου.
«Το YouTube TV προσφέρει την καλύτερη εμπειρία «ζωντανής» τηλεόρασης από πλευράς σειρών και εκπομπών που δεν μπορούν να λείπουν από κανένα σπίτι και ξεκινούν από τα Empire, The Voice, The Big Bang Theory, Scandal και φτάνουν μέχρι ζωντανούς αθλητικούς αγώνες» αναφέρει η ανακοίνωση της «μαμάς» Google. «Χωρίς αμφιβολία ο κόσμος αγαπάει την τηλεόραση, από τα ζωντανά ματς μέχρι τα έκτακτα δελτία ειδήσεων, τις κωμωδίες και τα δράματα. Αλλά η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλοί περιορισμοί ως προς το πώς παρακολουθούμε τηλεόραση σήμερα. Ως γνωστόν, η τηλεόραση έχει κάποιες διαφορές από την online παρακολούθηση βίντεο: το κοινό δεν μπορεί να παρακολουθήσει την εκπομπή που θέλει όταν θέλει, σε οποιαδήποτε οθόνη (τηλεόραση, tablet, υπολογιστή), με τους δικούς του όρους και χωρίς περαιτέρω δεσμεύσεις. Οι καταναλωτές έχουν ξεκαθαρίσει ότι θέλουν να παρακολουθούν ζωντανά προγράμματα χωρίς όλα τα παρατράγουδα. Δεν θέλουν να ανησυχούν για τη χωρητικότητα του δίσκου αποθήκευσης, όπως επίσης δεν θέλουν να χάσουν έναν σημαντικό αγώνα επειδή βρίσκονται εν κινήσει».


Η εκτόξευση του YouTube

Η νέα υπηρεσία τηλεόρασης ήρθε τη στιγμή που ο δημοφιλής ιστότοπος περιεχομένου της Google άγγιξε το νέο ορόσημο της ημερήσιας αναπαραγωγής βίντεο των δύο δισεκατομμυρίων ωρών, σε παγκόσμια κλίμακα. Πρόκειται για την εκτόξευση του YouTube από το 2012, όταν ο αμερικανικός κολοσσός άρχισε να «χτίζει» έναν εκλεπτυσμένο αλγόριθμο για την ανάλυση των προσωπικών προτιμήσεων των χρηστών, ώστε να είναι σε θέση να προχωρεί σε προτάσεις περιεχομένου προς παρακολούθηση.
Πρόσφατα η αμερικανική εφημερίδα «Wall Street Journal» αποκάλυψε μάλιστα ότι κάθε λεπτό ανεβαίνει στο YouTube περιεχόμενο βίντεο διάρκειας 400 ωρών –όγκος που αντιστοιχεί σε περίπου 65 χρόνια βίντεο την ημέρα! Το YouTube, το οποίο γεννήθηκε τον Φεβρουάριο του 2005, εξαγοράστηκε από την Google τον Νοέμβριο του 2006 αντί 1,65 δισ. δολαρίων –σχεδόν ένα δισ. ευρώ.
«Το νέο ορόσημο για το YouTube αντιπροσωπεύει την ευχαρίστηση που πηγάζει από τα διαφορετικά μεταξύ τους βίντεο που αναρτούν δημιουργικά άτομα καθημερινά» αναφέρει από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος Μηχανικής του YouTube Κρίστος Γκούντροου. «Σε ολόκληρο τον κόσμο, οι χρήστες αφιερώνουν δισεκατομμύρια ώρες την ημέρα στην ικανοποίηση της περιέργειάς τους, στην ανακάλυψη νέων μουσικών κομματιών, στην παρακολούθηση των ειδήσεων, στο κυνήγι των αγαπημένων τους διασήμων ή στην ενημέρωσή τους γύρω από τις τελευταίες τάσεις».
Το τηλεοπτικό τοπίο στις ΗΠΑ, από όπου και ξεκίνησε η μανία με την online τηλεόραση, έχει γεμίσει από εταιρείες που υπόσχονται περιεχόμενο μέσω Διαδικτύου.
Η τελευταία τάση ωστόσο είναι η υπηρεσία live streaming, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, κορυφαία ειδησεογραφικά δίκτυα και σημαντικά αθλητικά γεγονότα.
Πριν από λίγο καιρό, στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Nielsen είχαν δείξει ότι οι Αμερικανοί παρακολουθούν περί τις 1,25 δισ. ώρες ζωντανού ή μαγνητοσκοπημένου τηλεοπτικού περιεχομένου ημερησίως.

HeliosPlus

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.