Success story για την Κρι Κρι η ζήτηση ελληνικού γιαουρτιού

Το 2016 φαίνεται πως είναι η χρονιά της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι της οικογένειας Τσινάβου.

Το 2016 φαίνεται πως είναι η χρονιά της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι της οικογένειας Τσινάβου.
Τον περασμένο Ιούλιο η εταιρεία κατόρθωσε να αποσπάσει, σύμφωνα με τις υπάρχουσες μετρήσεις, τη δεύτερη θέση στην ελληνική αγορά γιαουρτιού. Και φυσικά ο κ. Παναγιώτης Τσινάβος το πανηγύρισε αρκούντως.
Εχοντας ήδη το 15,3% της αγοράς –με βάση τον όγκο και τις μετρήσεις του περασμένου Ιουλίου –στα μέσα του χρόνου ελπίζει πως η τάση δεν θα είναι συγκυριακή, αλλά θα επιβεβαιωθεί στο 12μηνο του τρέχοντος έτους. Και το 2017 είναι σημαντική χρονιά για την επαρχιακή γαλακτοβιομηχανία.
Εχει κλείσει συμφωνίες στην ιταλική αγορά για την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και τη διακίνηση επώνυμων προϊόντων, οι οποίες θα αρχίσουν να «τρέχουν» από τις πρώτες ημέρες του επόμενου χρόνου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ιταλική αγορά –εκτός από το γεγονός ότι αποτελεί την πρώτη αγορά συνολικά των ελληνικών εξαγωγών –έχει αναδείξει με δυναμικό τρόπο το success story του ελληνικού γιαουρτιού παίρνοντας τη σκυτάλη από τη βρετανική και τη γερμανική αγορά.
Υψηλές πωλήσεις στην ιταλική αγορά


Είναι μια αγορά όπου συνεχίζει να αυξάνεται μήνα με τον μήνα η κατανάλωση ελληνικού γιαουρτιού και έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον σχεδόν όλων των ελληνικών γαλακτοβιομηχανιών στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων.
Ο κ. Τσινάβος –εκτός των άλλων αγορών που εξάγει –αναμένει σημαντικά αποτελέσματα από τις πωλήσεις στην ιταλική αγορά. Η ακόμη μεγαλύτερη προώθηση των εξαγωγών αποτελεί μονόδρομο για την ανάπτυξη της εταιρείας.
Εφέτος το 24% των πωλήσεων θα προέλθει από 23 ξένες αγορές, εκ των οποίων οι σημαντικότερες είναι η βρετανική, η γερμανική, η ολλανδική και η ιταλική, ενώ από το 2009 ως και το 2016 ο μέσος όρος ανάπτυξης των εξαγωγών είναι 19,5%.
Μάλιστα, όπως λέει ο κ. Τσινάβος, η Κρι Κρι παράγει το 90% του ελληνικού γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας στην Ευρώπη και το 80% του γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας στην εσωτερική αγορά.
Αναφορικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας επισημαίνεται ότι το 26% των πωλήσεών της προέρχονται από αυτή την κατηγορία και το 74% από τα επώνυμα και όπως είπε ο κ. Τσινάβος οι συνολικές πωλήσεις πλέον των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα ανέρχεται στο 22%. Γι’ αυτό τον λόγο και συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα η Κρι Κρι.
Βέβαια από το 2012 ως το 2016 οι συνολικές επενδύσεις της Κρι Κρι ανήλθαν στα 30 εκατ. ευρώ –τα 20 εκατ. ευρώ εξ αυτών αφορούσαν τη δημιουργία νέας μονάδας παραγωγής γιαουρτιού μετά την καταστροφή της προηγούμενης.
Ετσι, από το 2017 ως και το 2019 έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ, σημαντικό μέρος των οποίων αφορά τη νέα αναβάθμιση του εργοστασίου γιαουρτιού η οποία έχει άμεση σχέση με τους εξαγωγικούς του σχεδιασμούς.
Ταλαιπωρείται από την ύφεση η αγορά


Η ελληνική αγορά ταλαιπωρείται από την ύφεση τα τελευταία επτά χρόνια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς που αφορούν τον περασμένο Ιούλιο, η Φάγε αύξησε το μερίδιό της από 18,6% τον αντίστοιχο μήνα του 2015 στο 19,6%, η Κρι Κρι από 13,5% στο 15,3%, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μειώθηκαν από 17,4% στο 13,7% –κυρίως λόγω της κατάρρευσης της Μαρινόπουλος ΑΕ η οποία είχε σημαντικές πωλήσεις ιδιωτικής ετικέτας -, η Δέλτα από 13,9% έπεσε το 12,4%, ο Ολυμπος από 9,1% στο 8,6%, η Δωδώνη αύξησε το μερίδιό της από 6,5% σε 7,3%, η Μεβγάλ παρέμεινε σταθερή στο 5,8%, η Friesland βελτίωσε λίγο τη θέση της από 4,2% στο 4,8%, η Danone έχασε ελάχιστα από 3,7% σε 3,5%, η Φάρμα Κουκάκη, η Κολιός και άλλες μικρότερες εταιρείες βελτίωσαν η καθεμία και συνολικά το μερίδιό τους.
Απώλειες από τη Μαρινόπουλος ΑΕ


Ετσι λοιπόν το 2016 μπορεί η Κρι Κρι να κατέγραψε τη δεύτερη θέση στη συγκεκριμένη κατηγορία, ωστόσο η εταιρεία υφίσταται και τις αρνητικές συνέπειες της κρίσης. Από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος ΑΕ η εταιρεία είχε σημαντικές απώλειες.
Η συγκεκριμένη αλυσίδα σουπερμάρκετ οφείλει στη γαλακτοβιομηχανία περί τα 5 εκατ. ευρώ και φυσικά θα χάσει, εφόσον επιλυθεί το πρόβλημα με την εξαγορά από τη Σκλαβενίτης ΑΕΕ, τα 2,5 εκατ. ευρώ –το 2015 η Κρι Κρι πήρε προβλέψεις 1,5 εκατ. ευρώ και άλλο 1 εκατ. ευρώ θα πάρει εφέτος.
Επίσης η Μαρινόπουλος ΑΕ αντιπροσώπευε το 22% των ετήσιων πωλήσεων της Κρι Κρι και φυσικά ο τζίρος αυτός διαχύθηκε στην υπόλοιπη αγορά.
Πάντως οι πωλήσεις της στη διάρκεια του 2016 αναμένεται να διαμορφωθούν περί τα 70 εκατ. ευρώ και η εταιρεία θα παρουσιάσει και βελτίωση της κερδοφορίας της, παρά τις προβλέψεις από τις χαμένες οφειλές της Μαρινόπουλος ΑΕ.

Η στρατηγική
Σημαντική παρουσία και στην αγορά του παγωτού

Εχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην περίπτωση της Κρι Κρι το γεγονός ότι πλέον το 70% των πωλήσεών της προέρχονται από το γιαούρτι και μόνο το 30% από τον κλάδο του παγωτού, επιβεβαιώνοντας την ορθότητα της στρατηγικής επιλογής των μετόχων η Κρι Κρι να αναπτύξει, δίνοντας μάλιστα ιδιαίτερη έμφαση, τον κλάδο του γιαουρτιού, διατηρώντας παράλληλα μια σημαντική παρουσία και στην αγορά του παγωτού –πρόκειται για τη μοναδική ελληνικών συμφερόντων βιομηχανία του κλάδου –με 13% μερίδιο αγοράς με βάση τον όγκο.
Η Κρι Κρι κατέχει το 12,9% και τη δεύτερη θέση στην αγορά του στραγγιστού γιαουρτιού και των λευκών επιδορπίων, στην κατηγορία «γιαούρτι αγελάδος» η εταιρεία κατέχει τη δεύτερη θέση με 19% μερίδιο αγοράς, στην κατηγορία «γιαούρτι με φρούτα» κατέχει την τρίτη θέση με μερίδιο 19,7% και κατέλαβε την πρώτη θέση στην κατηγορία «παιδικό γιαούρτι» με μερίδιο 26,2%, ενώ στην κατηγορία των λειτουργικών επιδορπίων γιαουρτιού, στην οποία προ λίγων μηνών άρχισε να δραστηριοποιείται, απέσπασε την τρίτη θέση με μερίδιο 13,3%.
Η εταιρεία απασχολεί 340 εργαζομένους –αυξήθηκαν κατά 20 στο τρέχον έτος –και απορροφά το 25% της τοπικής παραγωγής γάλακτος σε απόσταση μίας ώρας από το εργοστάσιο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.