Η επίσκεψη του βρετανικού πριγκιπικού ζεύγους στην Ωκεανία έδειξε ότι, όσο και αν η βασιλεία ξεθωριάζει ως θεσμός, το κοινό εξακολουθεί να διψάει για μια νέα εστεμμένη (με την κυριολεκτική σημασία του όρου) σταρ. Η δούκισσα του Κέιμπριτζ, όπως αποκαλείται μετά τον γάμο της με τον διάδοχο του θρόνου η Κέιτ Μίντλετον, προκάλεσε με τις εμφανίσεις της ενθουσιασμό στα πλήθη που έσπευσαν να τη δουν από κοντά και βροχή (θετικών κυρίως) σχολίων στα ΜΜΕ και στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης στο Internet. Η καλοοργανωμένη επίθεση γοητείας που έκανε το Μπάκιγκχαμ μέσω της δουκίσσης όχι μόνο στους Αυστραλούς και στους Νεοζηλανδούς αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο στέφθηκε με επιτυχία: η Κέιτ άρεσε, έγινε συμπαθής, αλλά κυρίως βγήκε αλώβητη από την επικίνδυνη σύγκριση με την εκλιπούσα (αλλά παρούσα στις μνήμες) λαίδη Νταϊάνα. Δηλώνοντας, την ίδια στιγμή, με τις προσεκτικά σχεδιασμένες εμφανίσεις της (δεν ήταν μόνη, ένα ολόκληρο επιτελείο τη στήριξε στο εγχείρημα) ότι είναι πρόθυμη να παίξει το επικοινωνιακό παιχνίδι που ξεκίνησε η πεθερά της σταδιοδρομώντας ως η νέα Νταϊάνα.
Εγινε αυτό εμφανές από τα πρώτα λεπτά της εμφάνισής της στη σκάλα του αεροπλάνου που τη μετέφερε… στην άκρη του κόσμου: όπως η Νταϊάνα στην προ ετών επίσκεψή της στο ίδιο μέρος κρατούσε στα χέρια της τον γιο της. Οπως η Νταϊάνα, φορούσε κόκκινο παλτό, κόκκινο καπέλο και μαύρες γόβες. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Τύπος επισημαίνει την (σχεδόν απόλυτη) ταύτιση του ενδυματολογικού γούστου της με το γούστο της «πριγκίπισσας του λαού». Αυτή τη φορά όμως η σύγκριση μέσα από τις φωτογραφίες που είχαν δημοσιευθεί τότε και εκείνες που δημοσιεύτηκαν τώρα βοήθησε να φανούν ξεκάθαρα οι (ηθελημένες ή μη) ομοιότητες των δύο γυναικών: η Κέιτ και η Νταϊάνα να φιλάνε τα παιδάκια που τις περίμεναν με ανθοδέσμες, η Κέιτ και η Νταϊάνα να χαιρετάνε μύτη με μύτη (όπως το θέλει η παράδοση) τους Μαορί, η Κέιτ και η Νταϊάνα να ποζάρουν απλά και απέριττα ντυμένες μπροστά στο σημαντικότερο ίσως φυσικό αξιοθέατο της Αυστραλίας, τον κόκκινο βράχο Uluru. Με το ίδιο χαμόγελο, με την ίδια συστολή, με την ίδια χαλαρότητα.
Την ίδια στιγμή η Κέιτ Μίντελτον έστειλε με τη low budget γκαρνταρόμπα της ένα ακόμα μήνυμα: ότι μπορείς να είσαι πριγκίπισσα (και μελλοντική βασίλισσα) ακόμη και αν ντύνεσαι σαν απλή θνητή. Αν για την άφιξή της στο Σίδνεϊ επέλεξε ένα φόρεμα της Roksanda Ilincic που κοστίζει 1.140 ευρώ, για τις βόλτες της στη Νέα Ζηλανδία επέλεξε ένα στενό τζιν παντελόνι και ένα μπλέιζερ του Zara –δεν είναι η πρώτη φορά που εκδηλώνει την προτίμησή της στην εν λόγω φίρμα. Κατά τα άλλα, ανέβηκε σε πολεμικό αεροσκάφος και κάθησε στη θέση του οδηγού, επισκέφθηκε άρρωστα παιδάκια σε νοσοκομεία, φωτογραφήθηκε με ημίγυμνους ιθαγενείς, έκανε βόλτα με jet boat σε ποτάμι, περιηγήθηκε σε αμπελώνες, πόζαρε για selfies φωτογραφίες. Με τα βήματά της να καταγράφονται λεπτομερώς στην ιστοσελίδα https://www.dukeandduchessofcambridge.org/the-duchess-of-cambridge. Εκεί δημοσιευόταν το καθημερινό ημερολόγιο των δραστηριοτήτων της στην Αυστραλία και στη Νέα Ζηλανδία, σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί η φιλάνθρωπη εικόνα της αλλά και να παρουσιαστεί η ίδια ως μια (σχετικά) εργαζόμενη γυναίκα μέσα από την ενότητα κειμένων – φωτογραφιών «At work» («Εν ώρα εργασίας»).
Δυναμική η παρουσία της και στο Twitter, όπου στο handle @ClarenceHouse δημοσιεύτηκαν (και δημοσιεύονται) όλες οι δράσεις, οι δικές της και του συζύγου της. Ετσι, καλλιεργώντας από το Διαδίκτυο (και από τον Τύπο) το προφίλ ενός σύγχρονου ζευγαριού που ασκεί ένα ακόμη επάγγελμα, η Κέιτ και ο Γουίλιαμ ολοκλήρωσαν την επίσκεψή τους στην Ωκεανία και ετοιμάζονται για τα επόμενα ταξίδια τους, για τις επόμενες καμπάνιες υπέρ των απλών και απέριττων βασιλέων του μέλλοντος. Προσπαθώντας να αποδείξουν ότι η μοναρχία που φοράει Zara είναι μια άλλου είδους μοναρχία, διαφορετική από τον δαπανηρό και υπερφίαλο θεσμό που παρακμάζει. Πείθουν; (Η δαπανηρή και υπερφίαλη δημοκρατία όπως εκφράζεται μέσα από την 1,5 εκατ. δολαρίων πρόσφατη διανυκτέρευση του Μπαράκ Ομπάμα στις Βρυξέλλες –τόσο στοίχισε κατά την εφημερίδα «The Weekly Standard» –είναι το θέμα μιας άλλης συζήτησης…)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
