Είκοσι ένα start ups «επωάζουν» το μέλλον

Πενήντα τρία νέα παιδιά που συμμετέχουν σε 21 ομάδες έχουν ξεκινήσει να εφαρμόζουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά σχέδια εδώ και λίγες εβδομάδες στο EGG, το πρόγραμμα που δημιούργησαν η Ελληνική Πρωτοβουλία Τεχνολογικών Συνεργατικών Σχηματισμών Corallia και η Eurobank.

Πενήντα τρία νέα παιδιά που συμμετέχουν σε 21 ομάδες έχουν ξεκινήσει να εφαρμόζουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά σχέδια εδώ και λίγες εβδομάδες στο EGG, το πρόγραμμα που δημιούργησαν η Ελληνική Πρωτοβουλία Τεχνολογικών Συνεργατικών Σχηματισμών Corallia και η Eurobank. Το πρόγραμμα EGG (Enter, Grow, Go) παρέχει σε επιλεγμένους νέους επιχειρηματίες μια σειρά από υπηρεσίες και εργαλεία που υπόσχονται να μετατρέψουν την επιχειρηματική ιδέα σε πράξη. Τους προηγούμενους μήνες είχε προηγηθεί κάλεσμα σε νέους να καταθέσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια, τα οποία στη συνέχεια πέρασαν από τρεις φάσεις αξιολόγησης. Οι προκριθέντες εγκαταστάθηκαν σε κτίριο της Eurobank στη λεωφόρο Συγγρού, το οποίο λειτουργεί από τον Ιούνιο ως cluster, όπου παρέχεται στα start ups πρόσβαση σε υποδομές, μέντορες, υπηρεσίες και κατάρτιση. Οι νέοι επιχειρηματίες θα παραμείνουν εκεί για έναν χρόνο, καταβάλλοντας «ενοίκιο» ενός ευρώ ανά ημέρα και στο τέλος του έτους το ποσό που θα συγκεντρωθεί θα δοθεί σε φιλανθρωπικούς σκοπούς. Επίσης οι νέες επιχειρήσεις θα διατηρήσουν στο ακέραιο τα πνευματικά δικαιώματα των σχεδίων και των αποτελεσμάτων τους.

Oπως λένε στελέχη του EGG, οι νέοι ήδη έχουν συμμετάσχει σε έξι σεμινάρια κατάρτισης, με θέματα όπως η πνευματική ιδιοκτησία, τα χρηματοοικονομικά, το μάρκετινγκ, η διαχείριση των έργων, οι τεχνικές πωλήσεων κτλ. Σημειωτέον ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων είναι Ιδιωτικές Κεφαλαιουχικές Εταιρείες (ΙΚΕ), δηλαδή οι ΑΕ του ενός ευρώ.

Η ιδέα του EGG προέκυψε πριν από ενάμιση χρόνο, κατά τη διάρκεια αναζήτησης ενός προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, που θα απαντούσε στις ανάγκες της κοινωνίας. Η τράπεζα είχε «τρέξει» αναλύσεις για την ανεργία και είδε ότι οι νέοι θέλουν να επιχειρήσουν, όμως φοβούνταν το εχθρικό περιβάλλον.
Το κτίριο υπήρχε και ήταν κενό. Χορηγοί έβαλαν τις υποδομές, υποστηρικτές βοήθησαν στην πραγματοποίηση του προγράμματος, ενώ μέντορες –επιτυχημένα στελέχη του επιχειρηματικού κόσμου –προσφέρουν τον χρόνο τους για την επιμόρφωση των νέων. Παράλληλα, το Corallia διοχέτευσε την τεχνογνωσία και την εμπειρία, η οποία έχει αναδείξει προηγμένες και διεθνοποιημένες πια επιχειρήσεις μικροηλεκτρονικής.
«Ο κύριος Γιατί»


«Το Βήμα της Κυριακής» βρέθηκε στο EGG και μίλησε με αρκετούς από αυτούς τους πολλά υποσχόμενους νέους επιχειρηματίες. Το start up «Frogs ‘n’ Flies» ειδικεύεται στις ηλεκτρονικές εκδόσεις και τις ψηφιακές εφαρμογές και ξεκίνησε από τρία νέα παιδιά, τον κ. Κώστα Σάββιτς, που ασχολείται με την εργονομία των εφαρμογών, τον κ. Καίσαρα Βρεττό, που είναι ο σχεδιαστής των εφαρμογών, και την κυρία Αλίκη Γιαννάκη. Οι τρεις νέοι επιχειρηματίες σχεδιάζουν μια κινητή εφαρμογή για iPhone, iPad και android, που πραγματεύεται διαδραστικές ιστορίες και απευθύνεται σε παιδιά από την προσχολική ηλικία ως επτά ετών.
«Η ιδέα απλά προέκυψε. Διακρίναμε τις δυνατότητες που θα υπήρχαν, αν φεύγαμε από την κλασική αφήγηση. Είναι άλλο πράγμα το παιδί να ακολουθεί στατικά μια αφήγηση και διαφορετικό ότι μπορεί να παίξει με αυτήν, αφού μπορεί να διαδράσει, να αντλήσει πληροφορίες και να μάθει περισσότερα» εξηγεί ο κ. Βρεττός.
Κεντρικός χαρακτήρας των παραμυθιών είναι ένας γάτος ονόματι «κύριος Γιατί», ο οποίος πρωταγωνιστεί στην ψηφιακή εφαρμογή και εξηγεί στα παιδιά τις απορίες που μπορεί να έχουν. Οι ιδρυτές του «Frogs n’ Flies» ευελπιστούν ότι η εφαρμογή θα είναι έτοιμη το φθινόπωρο, όταν και θα κυκλοφορήσει αρχικά στα ελληνικά και στη συνέχεια διεθνώς στην αγγλική γλώσσα.
Ενα app για τον τουρισμό


Λίγα γραφεία πιο κάτω βρίσκονται δύο νέοι επιχειρηματίες που φαίνεται να ξέρουν καλά τι θέλουν. Το start up «Simple Apps» ξεκίνησε από τον κ. Λεωνίδα Κανελλόπουλο και την κυρία Μάγκυ Κοντού, οι οποίοι λανσάρουν μια ιδιαίτερα φιλόδοξη κινητή εφαρμογή, ονόματι «touriSmart».
To «touriSmart» επιτρέπει στους επαγγελματίες του τουρισμού να την εμπλουτίσουν εύκολα με περιεχόμενο, να διατηρήσουν την επαφή τους με τους πελάτες τους και να περάσουν στην κινητή εποχή, εξηγούν οι νέοι επιχειρηματίες. Το app θα μπορεί να αποτελέσει όχημα ευρύτερων συνεργειών, όπως η παροχή εκπτώσεων στους πελάτες μιας ξενοδοχειακής μονάδας από επιχειρήσεις της περιοχής.
«Και όλα αυτά, χωρίς να χρειαστεί οποιοσδήποτε να «γράψει» κώδικα» σχολιάζει η κυρία Κοντού. «Ο καθένας θα μπορεί να αλλάξει ό,τι θέλει στην εφαρμογή και να έχει τον έλεγχό της. Μόλις ολοκληρωθεί το app, θα διατεθεί αρχικά στη Λακωνία, όπου ο τουρισμός δεν περιορίζεται μόνο στη θερινή περίοδο, αλλά επεκτείνεται και τον χειμώνα» εξηγεί και υπογραμμίζει ότι θα πρόκειται για την περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας, με στόχο να αξιολογηθεί από την ίδια την αγορά. Αν όλα πάνε καλά, η χρήση της θα επεκταθεί.
Οι ιδρυτές της εφαρμογής σημειώνουν ότι η ιδέα προέκυψε μετά την παρότρυνση επαγγελματιών του τουρισμού. Σημειωτέον ότι το «touriSmart» κατέκτησε τη δεύτερη θέση στον διαγωνισμό του Startup Live Athens #3, ενώ έχει λάβει και άλλες διακρίσεις.
«Σύνθεσε μουσική χωρίς να ξέρεις»


Ενα από τα πολλά υποσχόμενα start ups που υπάρχουν στο EGG ανήκει στον κ. Μάξιμο Καλιακάτσο, έναν νέο επιστήμονα που ξέρει καλά από μαθηματικά, υπολογιστική νοημοσύνη και μουσική και φιλοδοξεί να τα συνδυάσει, δημιουργώντας μια εφαρμογή που επιτρέπει ακόμη και σε κάποιον που δεν έχει ιδέα από μουσική να συνθέσει!
Η ανατρεπτική εφαρμογή, η οποία σχεδιάζεται για χρήση σε ταμπλέτες και κινητά τηλέφωνα, στηρίζεται στον συνδυασμό αλγορίθμων και υπολογιστικής νοημοσύνης και δίνει την δυνατότητα παραγωγής μουσικών κομματιών, τα οποία καθοδηγούνται από τα γούστα του εκάστοτε χρήστη.
Η εφαρμογή, στην οποία συμμετέχουν επίσης οι κκ. Δημήτρης Χατζηλίας και Νίκος Μουστάκας, αποτελεί το διδακτορικό του κ. Καλιακάτσου, ο οποίος είναι μαθηματικός με μεταπτυχιακό στην υπολογιστική νοημοσύνη και κιθαρίστας.
«Το πρωτότυπο θα είναι μάλλον έτοιμο το φθινόπωρο» εξηγεί ο κ. Καλιακάτσος και σημειώνει ότι αρχικά η εφαρμογή θα περιλαμβάνει κρουστά όργανα.
Οπως παραδέχεται, υπάρχει πεδίον δόξης λαμπρόν, που φτάνει τα όρια της επιστημονικής φαντασίας, καθώς, εάν όλα πάνε κατ’ ευχήν, στόχος θα είναι η αυτόματη μουσική σύνθεση, βάσει των εκάστοτε παραμέτρων, αρχικά σε βίντεο και στη συνέχεια σε χώρους συνάθροισης του κοινού. Δηλαδή, αυτοδημιουργούμενα soundtracks.
Το φορτηγό δεν θα επιστρέφει άδειο


Στον δεύτερο όροφο του EGG δεν περνάει απαρατήρητη μια μεγάλη παρέα πιτσιρικάδων, που σχεδιάζουν μια ανατρεπτική λύση στην αγορά των μεταφοράς εμπορευμάτων. Η εφαρμογή Truckbird, την οποία αναπτύσσουν οι κκ. Δημήτρης Ανδριανόπουλος, Σπύρος Μανδέκης, Ανδρέας Μαστοράκος, Βασίλης Πάλλας, Γιάννης Παπαγεωργίου και Γιώργος Τερμεντζόγλου, φιλοδοξεί να χτίσει μια διαδικτυακή αγορά, με ένα τεχνολογικό προϊόν, που φιλοδοξεί να διασφαλίσει ότι το φορτηγό θα έχει πάντα φορτίο.
Η εφαρμογή θα επιτρέπει στους οδηγούς να δηλώνουν τη διαθεσιμότητά τους ή να αναζητήσουν φορτία που βρίσκονται στη διαδρομή που πρόκειται να ακολουθήσουν.
Παράλληλα, θα δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αναρτούν στην εφαρμογή το φορτίο που θέλουν να στείλουν, αλλά και να βρίσκουν τον οδηγό της αρεσκείας τους στην τιμή που θέλουν και να τον βαθμολογούν.
«Θέλαμε μια εφαρμογή με προστιθέμενη αξία που να μπορεί να λύσει ανάγκες της αγοράς» σημειώνει ο κ. Μαστοράκος. Οπως λέει, στόχος είναι να ετοιμαστεί μια δοκιμαστική έκδοση το φθινόπωρο, η οποία να διατεθεί στη συνέχεια στην αγορά. Σημειωτέον ότι η εφαρμογή έλαβε την πρώτη θέση στο εφετινό Start Up Weekend.
Κάθετες, πράσινες προσόψεις


Ενα άλλο ενδιαφέρον start up που φιλοξενείται στο EGG είναι το Verdical, που υπόσχεται την ανάπτυξη συστημάτων κάθετης φύτευσης σε τιμές κατά 90% φτηνότερες από τις σημερινές λύσεις της αγοράς.
Οπως αναφέρει ο εκ των ιδρυτών του, αρχιτέκτων κ. Πέτρος Μπόσκος (συνιδρυτές είναι ο κ. Πάνος Παπαγεωργίου και η κυρία Ευσταθία Κατσιμπάρδη), το εγχείρημα επικεντρώνεται και εξελίσσει τα συστήματα κάθετης φύτευσης, με στόχο να μπορεί κανείς με εύκολο τρόπο να «πρασινίσει» όψεις οικονομικά.
«Τα υπάρχοντα συστήματα είναι ακριβά σε συντήρηση και κατασκευή» σημειώνει και εξηγεί ότι σύστημα της Verdical αποτελείται από υφασμάτινα σακιά με επιστρώσεις που επιτρέπουν εύκολα σε κάποιον να πρασινίσει τον τοίχο, φτιάχνοντας κάθετους κήπους.
«Οι οριζόντιες επιφάνειες είναι περιορισμένες. Εμείς προτείνουμε τη χρήση των κάθετων, που θα επιτρέψει αφενός να μονώσουμε το σπίτι και αφετέρου να φέρουμε το πράσινο στην πόλη» λέει.
Στόχος το σύστημα κάθετης φύτευσης να βγει στην αγορά ως την άνοιξη του 2014 σε δύο μεγέθη, προκειμένου να καταστεί εφικτή η κάλυψη οποιασδήποτε επιφάνειας. Σύμφωνα με τον κ. Μπόσκο, η ιδέα προέκυψε από την τριβή με διάφορες δουλειές και κατά τη διάρκεια συζητήσεων για τρόπους επέμβασης στην πόλη.
Περιηγήσεις στα γούστα σας


Ενα άλλο πολλά υποσχόμενο start up, που φιλοξενείται στο EGG, είναι οι «Insiders», μια ομάδα νέων παιδιών που υπόσχονται εναλλακτικό τουρισμό, κομμένο και ραμμένο στα γούστα κάθε επισκέπτη.
Οπως αναφέρει η εκ των ιδρυτών κυρία Νάταλι Κόντου (τα υπόλοιπα μέλη είναι οι κυρίες Ανθία Βλασσοπούλου και Δάφνη Τραγάκη και ο κ. Κωνσταντίνος Κουκούλης) στόχος είναι η προσφορά προσωποποιημένων ταξιδιωτικών εμπειριών στην Ελλάδα. Η ιδέα ξεκίνησε πριν από έναν χρόνο, ήδη έχουν γίνει κάμποσες περιηγήσεις και τα παιδιά έχουν πάρει το κολάι. «Προσπαθούμε να είμαστε οι φίλοι τους στην Αθήνα» λέει η κυρία Κόντου.
«Η ιδέα προέκυψε από τη δική μας ανάγκη» σημειώνει και τονίζει ότι η ομάδα συνειδητοποίησε την απουσία τέτοιων υπηρεσιών στην αγορά όταν άρχισε να τις αναζητεί. «Δεν υπάρχουν υπηρεσίες που να ξεφεύγουν από τα τουριστικά κλισέ» υπογραμμίζει και επισημαίνει ότι ήδη έχουν αγοράσει υπηρεσίες από τους «Insiders» τουρίστες από την Ευρώπη, την Αμερική και την Ασία. Ανάμεσα στις διαδρομές που προσφέρουν συγκαταλέγονται ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές με επίκεντρο τη φωτογραφία, τη γευσιγνωσία κτλ.
Γαστρο-Τουρισμός
Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας
Οι κυρίες Λυδία Νταμκαρέλου και Αλκυόνη Ματσουρδέλη και ο κ. Κωνσταντίνος Ματσουρδέλης μιλούν για το Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας, τις δραστηριότητες του οποίου σιγά-σιγά αναπτύσσουν. Η ομάδα (σήμερα φθάνει τα οκτώ άτομα), την οποία ενώνει η αγάπη για τη γαστρονομία, ξεκίνησε πριν από έναν χρόνο να οραματίζεται τη δημιουργία του μουσείου. «Μαγειρεύουμε ερασιτεχνικά. Ξέραμε ότι θέλαμε να ασχοληθούμε με τη γαστρονομία και τον πολιτισμό» εξηγεί ο κ. Ματσουρδέλης.
Ετσι, γεννήθηκε η ιδέα του μουσείου, για τις ανάγκες του οποίου η ομάδα βρήκε και διαμόρφωσε ένα ακίνητο στην οδό Αγίου Δημητρίου στου Ψυρρή. Το μουσειακό κομμάτι είναι υπό κατασκευήν, όμως έχει ξεκινήσει να λειτουργεί το εστιατόριο, το οποίο σε αυτή τη φάση δουλεύει βάσει κρατήσεων. Παράλληλα, η ομάδα «τρέχει» ένα πρόγραμμα Γαστρο-Τουρισμού της Αθήνας, παρέχοντας –επ’ αμοιβή –μια δίωρη περιήγηση στη γαστριμαργική ιστορία της Αθήνας από την Αρχαιότητα ως τις μέρες μας.
Η ανάπτυξη του μουσείου, η οποία αναμένεται να προχωρήσει με χορηγίες ιδιωτών, προβλέπεται να γίνει σε δύο τμήματα, ενώ θα περιλαμβάνει και πωλητήριο. Το σχέδιο προβλέπει μέσα στο φθινόπωρο να τελειώσει το πρώτο κομμάτι του μουσείου και πριν από την άνοιξη να έχει ολοκληρωθεί και το δεύτερο. Το μουσείο θα έχει περισσότερο βιωματικό χαρακτήρα, λένε οι συντελεστές του, και θα βασίζεται περισσότερο σε πολυμεσικές εφαρμογές και λιγότερο σε εκθέματα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.