Για τις κρατικές προμήθειες συζήτησαν Χατζηδάκης – Ράιχενμπαχ

Το αργότερο ως την επόμενη εβδομάδα το νομοσχέδιο για τις κρατικές προμήθειες και γενικότερα τις δημόσιες συμβάσεις θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση. Το νομοσχέδιο ήταν και το αντικείμενο της συζήτησης μεταξύ του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη και του επικεφαλής της Task Force κ. Χορστ Ράιχενμπαχ. Όπως δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης μετά την συνάντηση «προσπαθούμε να μιμηθούμε τα καλύτερα ευρωπαϊκά παραδείγματα στο συγκεκριμένο τομέα. Πολύ σύντομα, αν όχι αυτή την εβδομάδα την επόμενη, θα προωθηθεί προς κατάθεση στη Βουλή, αφού ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση, το νομοσχέδιο για τις ηλεκτρονικές προμήθειες»

Το αργότερο ως την επόμενη εβδομάδα το νομοσχέδιο για τις κρατικές προμήθειες και γενικότερα τις δημόσιες συμβάσεις θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση. Το νομοσχέδιο ήταν και το αντικείμενο της συζήτησης μεταξύ του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη και του επικεφαλής της Task Force κ. Χορστ Ράιχενμπαχ. Όπως δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης μετά την συνάντηση «προσπαθούμε να μιμηθούμε τα καλύτερα ευρωπαϊκά παραδείγματα στο συγκεκριμένο τομέα. Πολύ σύντομα, αν όχι αυτή την εβδομάδα την επόμενη, θα προωθηθεί προς κατάθεση στη Βουλή, αφού ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση, το νομοσχέδιο για τις ηλεκτρονικές προμήθειες».
Και πρόσθεσε ότι «το θέμα των δημοσίων συμβάσεων δεν αναφέρεται μόνο στο ζήτημα των ηλεκτρονικών προμηθειών. Αναφέρεται και στην ανάγκη εκσυγχρονισμού, συνολικού εκσυγχρονισμού του Δικαίου των δημοσίων συμβάσεων. Είτε πρόκειται για προμήθειες, είτε για υπηρεσίες, είτε για έργα. Και αναφέρεται και σε μια καινούργια λειτουργική αντίληψη για το συγκεκριμένο θέμα».
Προς τούτο μάλιστα αποφασίστηκε η δημιουργία από κοινού με την Task Force μιας κοινής Ομάδας Διοίκησης Έργου, στην οποία θα συμμετέχουν αντιπρόσωποι της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, του υπουργείου Ανάπτυξης και της Task Force «έτσι ώστε να μπορέσουμε να δουλέψουμε συστηματικά, να μην έχουμε καθυστερήσεις και πράγματι να παραχθεί συγκεκριμένο και μετρήσιμο έργο για το θέμα αυτό».
Επίσης αντηλάγησαν απόψεις ενόψει του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου το οποίο θα συζητήσει την Πέμπτη και την Παρασκευή για το νέο ΕΣΠΑ, για την προγραμματική περίοδο 2014 – 2020.
Από την πλευρά του ο κ. Ράιχενμπαχ δήλωσε ότι στόχος της γενικότερης προσπάθειας είναι «η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος εν γένει και να δούμε τις πραγματικά αξιέπαινες προσπάθειες τις οποίες καταβάλλετε στο πεδίο των δημοσίων προμηθειών». Και πρόσθεσε πως όλα αυτά έχουν να κάνουν μεταξύ των άλλων και με «τους αυτοκινητόδρομους και για τις παραχωρήσεις σ’ αυτό το επίπεδο. Σ’ αυτό το πεδίο είναι πάρα πολύ σημαντικό η Ελλάδα να είναι σύμφωνη και συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, διότι ουσιαστικά οι βασικές διατάξεις των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι αυτές οι οποίες διέπουν το όλο πεδίο και βέβαια μιλάμε και για την εναρμόνισή τους και τη διασαφήνισή τους στο ελληνικό Δίκαιο». Και «γι’ αυτό πρέπει να καταβληθεί πάρα πολλή προσπάθεια και είναι απαραίτητη η γνώση της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα, καθώς και της Γενικής Διεύθυνσης της εσωτερικής αγοράς».
Αναφορικά με την διαπραγμάτευση για το νέο ΕΣΠΑ, της περιόδου 2014 –2020 ο κ. Ράιχενμπαχ είπε πως «πιστεύω όμως ότι θα υπάρξει κατανόηση ως προς την ειδική περίπτωση της Ελλάδας. Όποια και αν είναι η έκβαση αυτής της διαπραγμάτευσης βέβαια θα πρέπει να αξιολογηθεί στο πλαίσιο των συνολικών περικοπών στον προϋπολογισμό που αιτούνται πάρα πολλά κράτη μέλη και που θα ληφθεί υπ’ όψιν από την Επιτροπή».
Ενώ για τις αποκρατικοποιήσεις που αφορούν στον τομέα ευθύνης του υπουργείου Ανάπτυξης ερωτηθείς σχετικά ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι «την αρμοδιότητα την έχει το ΤΑΙΠΕΔ, εμείς είμαστε αρμόδιοι για τα θέματα τα ρυθμιστικά. Και είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα». Κι ανέφερε χαρακτηριστικά πως «για τον νόμο σε σχέση με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που είναι προαπαιτούμενο για την έναρξη της διαδικασίας για τα Περιφερειακά Αεροδρόμια είμαστε στην τελική φάση συνεννοήσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενδεχομένως ακόμα και την επόμενη εβδομάδα θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις.


Καταλαβαίνω επίσης ότι το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων είναι έτοιμο να ξεκινήσει την διαδικασία για τα Περιφερειακά Αεροδρόμια. Όσον αφορά στο θέμα του ΟΣΕ, δηλαδή ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, η εταιρεία που έχει την τεχνική βάση: τα περιουσιακά στοιχεία θα μεταφερθούν όπως είχαμε πει ήδη, μέχρι τα τέλη Μαρτίου στο ΤΑΙΠΕΔ. Και από τις αρχές Ιουνίου θα ξεκινήσει η διαδικασία αποκρατικοποίησης.


Άρα θέλουμε να τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα, πιστεύουμε ότι τα τηρούμε, αποδεικνύεται από συγκεκριμένα στοιχεία και θέλουμε το 2013 να είναι χρονιά αποκρατικοποιήσεων. Όχι γιατί οι αποκρατικοποιήσεις είναι ένας μονοσήμαντος στόχος, αλλά γιατί στέλνουν ένα αναπτυξιακό μήνυμα, ότι η Ελλάδα αλλάζει και προσελκύει επενδύσεις».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.