Πιο ασφαλής η «γαλαρία» στα αεροπλάνα

Κακά μαντάτα για τους επιβάτες της πρώτης θέσης στα αεροπλάνα. Μια δοκιμή που έγινε στην έρημο Σονόρα στο Μεξικό έδειξε ότι σε περίπτωση συντριβής ενός μεγάλου επιβατηγού αεροσκάφους το τμήμα που καταστρέφεται αμέσως και σχεδόν ολοκληρωτικά είναι το μπροστινό ενώ το μεσαίο και κυρίως το πίσω μέρος δείχνει ότι «αντέχουν».

Κακά μαντάτα για τους επιβάτες της πρώτης θέσης στα αεροπλάνα. Μια δοκιμή που έγινε στην έρημο Σονόρα στο Μεξικό έδειξε ότι σε περίπτωση συντριβής ενός μεγάλου επιβατηγού αεροσκάφους το τμήμα που καταστρέφεται αμέσως και σχεδόν ολοκληρωτικά είναι το μπροστινό ενώ το μεσαίο και κυρίως το πίσω μέρος φαίνεται να «αντέχουν».

Η συντριβή

Τη δοκιμή χρηματοδότησε το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο Channel 4 και σε αυτή χρησιμοποιήθηκε το 170 θέσεων Boeing 727. Τις θέσεις των επιβατών είχαν οι ειδικές κούκλες που χρησιμοποιούνται στα «crash test» και ο μοναδικός άνθρωπος μέσα στο αεροσκάφος ήταν ο πιλότος. Πάνω από το Boeing πετούσε ένα μικρό αεροσκάφος τύπου Cessna το πλήρωμα του οποίου είχε στη διάθεση του έναν μηχανισμό ελέγχου του Boeing.

Ο πιλότος του Boeing οδήγησε το αεροσκάφος πάνω από την έρημο και σε ύψος 800 μέτρων το εγκατέλειψε πηδώντας με αλεξίπτωτο. Τον έλεγχο του σκάφους ανέλαβε το πλήρωμα του Cessna για να το «ρίξει» στην έρημο σύμφωνα με τον σχεδιασμό της δοκιμής. Το Boeing πράγματι συνετρίβη – ωστόσο το μπροστινό μέρος του καταστράφηκε αμέσως ενώ το υπόλοιπο μέρος του κατάφερε να «επιβιώσει».

Οσον αφορά τους επιβάτες, όπως έδειξε η δοκιμή, εκείνοι που κατά τη διάρκεια της συντριβής είναι δεμένοι με τη ζώνη τους και έχουν σκύψει μπροστά με το κεφάλι στα γόνατα δεν παθαίνουν σχεδόν τίποτε. Εκείνοι που είναι δεμένοι αλλά κάθονται σε όρθια θέση είναι πιθανό να υποστούν κάποια ελαφρύτερα ή βαρύτερα χτυπήματα στο κεφάλι. Οι επιβάτες που δεν είναι δεμένοι δεν πρόκειται να επιβιώσουν από τη συντριβή.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.