Τί «δεν πληρώνεις;»

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με αρμόδιο υπουργό τον κ. Σουφλιά, είχε υπογράψει την εξωφρενική σύμβαση για επιπλέον διόδια σε υπαρκτούς δρόμους που θα επέτρεπαν σε ιδιωτικές εταιρείες να κατασκευάσουν μελλοντικούς αυτοκινητόδρομους! Με τον τρόπο αυτό ο κάθε πολίτης, χωρίς να ρωτηθεί, έγινε «επενδυτής» χωρίς όμως τα δικαιώματα των επενδυτών.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με αρμόδιο υπουργό τον κ. Σουφλιά, είχε υπογράψει την εξωφρενική σύμβαση για επιπλέον διόδια σε υπαρκτούς δρόμους που θα επέτρεπαν σε ιδιωτικές εταιρείες να κατασκευάσουν μελλοντικούς αυτοκινητόδρομους! Με τον τρόπο αυτό ο κάθε πολίτης, χωρίς να ρωτηθεί, έγινε «επενδυτής» χωρίς όμως τα δικαιώματα των επενδυτών. Ακολούθησε μάλιστα μια σημαντική αύξηση αυτών των διοδίων…

Έχουν έτσι κάποιο δίκιο όσοι «δεν πληρώνουν». Παρανομούν όμως. Το πιο σωστό θα ήταν να ζητηθεί η παρέμβαση της Πολιτείας και της Δικαιοσύνης για την αλλαγή των σχετικών συμβάσεων χρηματοδότησης των αυτοκινητοδρόμων.

Σήμερα, το κράτος έχει τα χέρια του δεμένα. Τόσο που αν κερδίσει το κίνημα των «δεν πληρώνω» το κόστος θα το πληρώσουν όσοι εργαζόμενοι μετέχουν στα έργα που θα διακοπούν και, με τις αποζημιώσεις, όλοι οι φορολογούμενοι. Πρέπει μάλιστα να σημειωθεί ότι το «δεν πληρώνω» δεν αφορά μόνο διόδια για αυτοκινητόδρομους που δεν
υπάρχουν, αφορά και για αυτοκινητόδρομους που υπάρχουν. Όπως την (ακριβή πάντως) Αττική Οδό.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει διάφορα μέτρα. Μελετά τη μείωση της τιμής των διοδίων αλλά αυτό δεν λύνει το πρόβλημα της σύμβασης και της χρηματοδότησης των νέων έργων μήτε και το ηθικό θέμα της μετατροπής των πολιτών σε «επενδυτές» χωρίς όφελος. Σχεδιάζει επίσης (αλλά για αργότερα) την χιλιομετρική κατανομή των διοδίων όπως αυτό ισχύει στις
περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Πάλι προκαταβολικά όμως;

Ανάλογο δεν είναι το θέμα με τα εισιτήρια του Μετρό και των άλλων Μέσων Μεταφοράς (εδώ έχουμε καραμπινάτη κλοπή) αλλά είναι το θέμα με τα σκουπίδια. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην τα πολλαπλασιάζει αλλά δεν υπάρχει και άνθρωπος που να τα θέλει κοντά του. Ο Μίκης Θεοδωράκης, που πήγε στην «αδούλωτη Κερατέα» να μαζέψει όχι σκουπίδια αλλά χειροκροτήματα, δεν προσφέρθηκε να χρηματοδοτήσει χωματερή στου Φιλοπάππου (απέναντι από το σπίτι του) ή συστοιχία κάδων στο πεζοδρόμιό του. Υπάρχει πάντως μια τέτοια συστοιχία ακριβώς απέναντι από την είσοδο του Μουσείου της Ακρόπολης και της κάτω εισόδου του «Ιερού Βράχου»…

Η ίδρυση ΧΥΤΑ στην Κερατέα είναι νόμιμη και αναγκαία. Θα είχαν δίκιο όσοι κάτοικοι θα απαιτούσαν εγκαταστάσεις σύγχρονες και ακίνδυνες.

Παράνομο είναι το τροφοδοτούμενο από τόσους «αντάρτικο». Παράνομη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και η «οκνηρία» των αρχών για την εφαρμογή του νόμου. Μια «οκνηρία» που θυμίζει όλο και πιο πολύ τα κατορθώματά της Νέας Δημοκρατίας κατά τη διάρκεια του περίφημου «Δεκέμβρη» όταν άφησαν το κέντρο της Αθήνας να καεί. Μια οκνηρία που διαπιστώνεται και για την καταστολή της δράσης κάθε τραμπούκου της ακροδεξιάς, με την αστυνομία να μην βλέπει και να μην ακούει, στον Άγιο Παντελεήμονα και στην Πλατεία Αττικής. Ίσως γιατί κάποιοι υπεύθυνοι δεν σκέφτονται παρά
το προσωπικό τους μέλλον.

somerit@otenet.gr

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.