Οι τελικές προτάσεις για τα λύκεια

Αλλάζουν όλα στο λύκειο από την επόμενη σχολική χρονιά. Το τελικό σχέδιο θα παρουσιάσει τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Παιδείας, αλλάζοντας συνολικά την εκπαιδευτική φιλοσοφία της βαθμίδας του λυκείου που είχαμε συνηθίσει επί δεκαετίες. Η νέα φιλοσοφία που θα εφαρμοστεί βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην πολιτική των ερευνητικών σχεδίων, δηλαδή κάτι σαν μικρές «πτυχιακές» εργασίες τις οποίες θα εκπονούν και θα παραδίδουν οι μαθητές ανά τετράμηνο. Οι εργασίες αυτές θα βαθμολογούνται και ο βαθμός τους θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ.

Αλλάζουν όλα στο λύκειο από την επόμενη σχολική χρονιά. Το τελικό σχέδιο θα παρουσιάσει τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Παιδείας, αλλάζοντας συνολικά την εκπαιδευτική φιλοσοφία της βαθμίδας του λυκείου που είχαμε συνηθίσει επί δεκαετίες.

Η νέα φιλοσοφία που θα εφαρμοστεί βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην πολιτική των ερευνητικών σχεδίων, δηλαδή κάτι σαν μικρές «πτυχιακές» εργασίες τις οποίες θα εκπονούν και θα παραδίδουν οι μαθητές ανά τετράμηνο. Οι εργασίες αυτές θα βαθμολογούνται και ο βαθμός τους θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ.

Ακόμη, σύμφωνα με τις αποφάσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, καταργούνται όλα τα επιστημονικά πεδία και αντικαθίστανται από δύο κατευθύνσεις: τη θετική και τη θεωρητική στη Β’ Λυκείου και τρεις κατευθύνσεις στην Γ’ Λυκείου.
Ετσι, το «τοπίο» στις τάξεις του λυκείου αλλάζει. Στο μέλλον οι μαθητές και οι μαθήτριες θα αντιμετωπίζουν τρεις βαθμούς… εξειδίκευσης:

Στην Α’ Λυκείου δεν θα υπάρχουν πλέον επιστημονικά πεδία και κατευθύνσεις. Ολοι οι μαθητές θα παρακολουθούν μαθήματα γενικής παιδείας, τα οποία είναι υποχρεωτικά για όλους. Η τάξη αυτή θα λειτουργεί ως «γέφυρα» για την εισαγωγή στις επιστημονικές κατευθύνσεις.

Στη Β’ Λυκείου θα υπάρχουν κατευθύνσεις. Οι μαθητές όμως θα έχουν δύο βασικές κατευθύνσεις σπουδών, μεταξύ των οποίων θα διαλέγουν: τη θετική (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία κτλ.) και τη θεωρητική (Γλώσσα, Φιλολογία, Ιστορία κτλ.).
Στη Β’ Λυκείου θα ξεκινά η φιλοσοφία της «εμβάθυνσης». Ο μαθητής δηλαδή θα έχει πέντε βασικά μαθήματα κοινά και στις δύο κατευθύνσεις. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του, όμως, θα μπορεί να παίρνει, για παράδειγμα, περισσότερες ώρες εβδομαδιαίως στα Μαθηματικά αν ενδιαφέρεται για τη θεωρητική κατεύθυνση ή περισσότερες ώρες Αρχαία Ελληνικά αν ενδιαφέρεται γα τις θεωρητικές επιστήμες. Επίσης, θα υπάρχουν τα μαθήματα επιλογής, τα οποία θα κατευθύνονται επίσης με βάση το ενδιαφέρον του μαθητή.

Στην Γ’ Λυκείου το τοπίο αλλάζει και πάλι. Εδώ εισάγεται μια τρίτη επιστημονική κατεύθυνση. Παραμένουν η θετική κατεύθυνση (μαθητές με κατεύθυνση Μαθηματικά, Πολυτεχνικές Σχολές, Χημεία, Φυσική κτλ.) και η θεωρητική κατεύθυνση (μαθητές με κατεύθυνση Αρχαία, Λατινικά, Ιστορία κτλ.). Διαχωρίζονται όμως οι ανθρωπιστικές επιστήμες και εισάγεται νέα, τρίτη κατεύθυνση, που αφορά τους υποψηφίους για Νομικές Σχολές, Κοινωνιολογίες, Κοινωνικές Επιστήμες, Παιδαγωγικές Σχολές. Και εδώ βέβαια θα υπάρχουν μαθήματα επιλογής, τα οποία θα βοηθούν τον υποψήφιο να εμβαθύνει στις σπουδές που τον ενδιαφέρουν.

Πάντως, σε όλες τις κατευθύνσεις θα υπάρχουν μαθήματα επιλογής, τα οποία θα έχουν σχέση με τις τέχνες και τον πολιτισμό, καθώς και πρόσθετες διδακτικές ώρες για ξένες γλώσσες (η διδασκαλία τους θα βασίζεται σε επιλογές και επίπεδα).

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.