Είναι 34 ετών, απόφοιτος της Νομικής Σχολής Αθηνών και αυτοδημιούργητος. Ο κ. Σταύρος Τζιούφας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος σήμερα της εταιρείας Connection ΑΕΒΕΕ, έκανε τα πρώτα του επιχειρηματικά «βήματα» στα 18 του χρόνια και σήμερα δηλώνει με αυτοπεποίθηση ότι δημιούργησε αυτό ακριβώς που φανταζόταν όταν ξεκίνησε και «τίποτε λιγότερο».
Γιατί στον χώρο του ενδύματος;
«Δεν ήταν τυχαία η επιλογή. Ο πατέρας μου ήταν γνωστός υφασματέμπορος, επομένως οι επιρροές μου ήταν δεδομένες. Η ένδυση με ενδιέφερε ως αντικείμενο και έτσι αποφάσισα να ξεκινήσω κάτι δικό μου, και μάλιστα πολύ γρήγορα. Σε ηλικία 18 ετών άρχισα να κάνω τις πρώτες κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση».
Και η Νομική;
«Οπως έλεγαν οι καθηγητές μου στο πανεπιστήμιο, «η Νομική είναι η συνισταμένη των επιστημών», γιατί όχι λοιπόν και του εμπορίου. Σκοπός μου βέβαια δεν ήταν να γίνω δικηγόρος, για μένα η Νομική ήταν μια ευκαιρία να αποκτήσω γνώση και να συνεχίσω την οικογενειακή παράδοση».
Πώς ξεκινήσατε την επιχειρηματική δράση σας;
«Ξεκίνησα κυριολεκτικά από το τίποτε αλλά με ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Την παρουσία του πατέρα μου, ο οποίος συμμετείχε στο όραμα, στην ιδέα, με ενεθάρρυνε και με καθοδηγούσε στα πρώτα μου βήματα, καθώς γνώριζε καλά την αγορά και μου παρείχε την πληροφόρηση, και πολλές φορές και τις απαιτούμενες γνωριμίες».
Φαντάζομαι ότι θα είχατε και την υλική υποστήριξη της οικογένειας…
«Οχι. Εκείνη την εποχή, στο ξεκίνημά μου δηλαδή, τα μόνα μου όπλα ήταν ένα μικρό αρχικό κεφάλαιο, πολλή δύναμη για δουλειά και απόλυτη πίστη σε αυτό που ξεκινούσα».
Αρκούν η δύναμη και η πίστη;
«Οχι μόνο αρκούν αλλά είναι βασικές προϋποθέσεις για την καλή «εκκίνηση». Πρέπει να είσαι σίγουρος για τον εαυτό σου, αποφασισμένος να δουλέψεις και βέβαια να γνωρίζεις από την αρχή ότι από τη στιγμή που θα ξεκινήσεις δεν υπάρχει «στάση». Ολοι όσοι έχουν δημιουργήσει μια επιχείρηση δεν λένε ποτέ «ωραία, ας κάτσω τώρα να απολαύσω ό,τι έφτιαξα»».
Πού οφείλεται η γρήγορη εξέλιξη;
«Θυμάμαι ότι μια εσωτερική δύναμη με παρακινούσε στο να προχωρήσω γρήγορα. Μπήκα στο έτοιμο ένδυμα. Το ξεκίνημα έγινε αναζητώντας πηγές στο εξωτερικό. Εψαχνα για επώνυμα είδη γιατί είχα την αίσθηση ότι πολύ γρήγορα τα brand names θα ήταν αυτά που θα προσέλκυαν τους καταναλωτές. Υστερα από δύο-τρία χρόνια, το ’86, ανέλαβα τα γαλλικά τζάκετ Κ-Way. Τότε είδαμε τον κύκλο εργασιών μας να απογειώνεται. Αργότερα ήρθαν τα Chevignon και η συνέχεια πλέον ανήκει στην ιστορία της Connection. Από τη στιγμή εκείνη και μετά η επιχείρηση αποκτά υπόσταση».
Πώς κινηθήκατε μετά;
«Εγινα περισσότερο επαγγελματίας. Με ταχύτατους ρυθμούς άρχισα να προσθέτω εμπορικά σήματα στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. Αυτή τη φορά όμως είχα στρατηγική και ήμουν πιο επιλεκτικός. Εφθασα στο σημείο να διαθέτω 25 σημαντικά εμπορικά σήματα, των οποίων έχω την αποκλειστική αντιπροσώπευση».
Πώς καταφέρατε να οργανώσετε το όλο project;
«Επειδή ο αριθμός των σημάτων ολοένα και αυξανόταν, δημιουργήσαμε ανεξάρτητες εμπορικές υποδιευθύνσεις – divisions, στοχεύοντας στην αποτελεσματικότερη κάλυψη όλων των τμημάτων της αγοράς που απευθυνόμαστε. Τα divisions δεν είναι στατικά αλλά προσαρμόζονται στις συνεχείς εξελίξεις τόσο της αγοράς όσο και του brand portfolio της εταιρείας, το οποίο διαρκώς εμπλουτίζεται με νέα είδη. Ετσι, αρχίζοντας με το jeanswear, ακολούθησε το menswear, το womenswear, το accessories και πρόσφατα, με την επέκταση της εταιρείας σε νέες δραστηριότητες, το footwear, το watches, το franchising και κάποια ακόμη που σύντομα θα ανακοινωθούν».
Ποιες ήταν οι ημερομηνίες-σταθμοί στην πορεία της εταιρείας;
«Ο πρώτος σταθμός στην εξέλιξη της εταιρείας ήταν η ανάληψη της Chevignon το ’87. Δεύτερος σταθμός ήταν το ’97, όταν η Connection απέκτησε τις νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις στη Νέα Κηφισιά. Ακολούθησε η εισαγωγή της εταιρείας στο ΧΑΑ, τον Αύγουστο του ’98, εξέλιξη που αποτέλεσε και το επιστέγασμα μιας 11χρονης επιτυχημένης πορείας. Το 1998 λοιπόν έκλεισε ένας κύκλος, ο πρώτος κύκλος στην ιστορία της εταιρείας. Από φέτος η Connection περνά σε μια νέα πορεία ανάπτυξης, γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε έγινε και η αύξηση κεφαλαίου, που δεν είναι άλλο παρά η μετεξέλιξή της σε έναν όμιλο επιχειρήσεων με διευρυμένες δραστηριότητες».
Τι θα συμβουλεύατε όσους κάνουν σήμερα τα πρώτα επιχειρηματικά τους βήματα;
«Να μη χάνουν χρόνο. Στην εποχή της ταχύτητας δεν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος για πολλή και αργή σκέψη. Ο ρυθμός των εξελίξεων είναι τόσο γρήγορος που οι περισσότεροι μένουν πίσω. Θα ξεχωρίσει αυτός που θα έχει την ικανότητα να προηγηθεί των εξελίξεων, που θα είναι αρκετά διορατικός ώστε να διακρίνει τις επιχειρηματικές ευκαιρίες και ικανός ώστε να τα καταφέρει. Οσοι ξεκινούν σήμερα θα πρέπει να υπολογίζουν τον μεγάλο ανταγωνισμό και τις τεράστιες απαιτήσεις τόσο της αγοράς όσο και του καταναλωτικού κοινού. Και τέλος δεν θα πρέπει να ξεχνάνε ότι η επαγγελματική τελειότητα δεν μπορεί ποτέ να αποκτηθεί, είναι η Ιθάκη που πάντα αναζητάς».