Θολό παραμένει ακόμη το τοπίο σχετικά με τη θέση που θα πάρει η ΔΕΠΑ στη λιανική αγορά φυσικού αερίου. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της ΔΕΠΑ και τηςShellκαλά κρατούν (από τον περασμένο Δεκέμβριο) και σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ακόμη η απόσταση μεταξύ των θέσεων των δύο πλευρών παραμένει μεγάλη.

Η τελευταία συμφωνία με τους δανειστές, προέβλεπε την απόσυρση της ΔΕΠΑ από το Αέριο Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας με την πώληση της συμμετοχής της (51%) στην ιταλική ΕΝΙ καθώς και ενίσχυση της θέσης της στην ΕΠΑ και ΕΔΑ Αττικής με την εξαγορά του ποσοστού της Shell (49%), στο πλαίσιο του διαχωρισμού των δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ στην χονδρική αγορά φυσικού αερίου από τη λιανική. Η ελληνική πλευρά ωστόσο θέλει να παραμείνει, έστω και με μειοψηφικό ποσοστό (διατηρώντας παράλληλα το μάνατζεντ) και στην Εταιρεία Διανομής Φυσικού Αερίου Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας.
Πάντως, παρά τις πολύμηνες συζητήσεις, ακόμη δεν έχει βρεθεί σημείο επαφής και η αιτία κρύβεται στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας. Όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς αερίου, θα είναι θαύμα εάν το ντιλ καταφέρει να κλείσει έως το τέλος Μαρτίου, που έχει τεθεί ως προθεσμία από τους πιστωτές.
Την περασμένη εβδομάδα, στελέχη τηςShell συναντήθηκαν με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιώργο Σταθάκη και παρά την πολύωρη συζήτηση, παραμένουν ακόμη πολλές εκκρεμότητες ανοιχτές. Σε κάθε περίπτωση, όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, οι διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν από λάθος βάση. Όπως αναφέρουν, θα έπρεπε πρώτα να ερωτηθεί η ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού εάν δέχεται πλειοψηφική συμμετοχή της ΔΕΠΑ στην ΕΠΑ και ΕΔΑ Αττικής, όταν έχει τεθεί από τους ίδιους τους θεσμούς ζήτημα διαχωρισμού ρόλων μεταξύ παρόχου και προμηθευτή.
Όσον αφορά στο θέμα της αποζημίωσης που διεκδικούν από το Δημόσιο οι μέτοχοι των εταιρειών φυσικού αερίου, μετά την κατάργηση του αποκλειστικού δικαιώματός της στη λιανική αγορά φυσικού αερίου, η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι όσοι αποχωρούν από τη μετοχική σύνθεση δεν δικαιούνται αποζημίωσης, δημιουργώντας ένταση σε όλες τις πλευρές.