«Θέλουμε να συνδέσουμε τον πανεπιστημιακό χάρτη της χώρας με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος κατά την ομιλία του στο συνέδριο «Εκπαίδευσης και Καινοτομίας στον 21ο αιώνα», που συνδιοργανώνεται από τον Economist, τη Microsoft Hellas και το Βρετανικό Συμβούλιο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Αναφερόμενος στο σχέδιο «Αθηνά», ο κ. Αρβανιτόπουλος έκανε λόγο για παλαιότερες άναρχες πολιτικές – όπως είπε, βασισμένες σε συντεχνίες – οι οποίες οδήγησαν στην αύξηση των πανεπιστημιακών τμημάτων από σχεδόν 300 τη δεκαετία του 1990 σε περισσότερα από 500 σήμερα.
Μάλιστα απαντώντας σε σχετική ερώτηση, αναγνώρισε ότι είναι δύσκολο να αλλάξει η νοοτροπία των τοπικών κοινωνιών, αλλά επισήμανε ότι «πρέπει να αλλάξει».
Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «οριζόντια προτεραιότητα» για όλες τις πολιτικές πρακτικές του υπουργείου την αξιολόγηση δομών, διαδικασιών και ανθρώπινου δυναμικού.
Οπως είπε χαρακτηριστικά, η αξιολόγηση δεν έχει σκοπό να τιμωρήσει, αλλά να ανιχνεύσει τις αδυναμίες και να προσφέρει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για «να συνεχίσουν τον αγώνα της αυτοβελτίωσης».
Μεταξύ άλλων, ο υπουργός αναφέρθηκε στο θέμα της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα για την οποία παραδέχθηκε ότι «είναι πολλά χρόνια πίσω» και τόνισε την ανάγκη εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων δομών.
Τέλος, προανήγγειλε την κατάθεση νομοσχεδίου, τον επόμενο μήνα, για την ξενόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό (δίγλωσσα σχολεία για ομογενείς).