Πιο γρήγορο το δεύτερο πιστόλι
Εμπνεόμενοι από τα γουέστερν και τις σκηνές μονομαχίας ερευνητές αποφάσισαν να μελετήσουν τη «φύση» των αντανακλαστικών, της δράσης και της αντίδρασης και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο άνθρωπος κινείται πιο γρήγορα όταν αντιδρά σε κάτι παρά όταν ξεκινά να κάνει μια ενέργεια που έχει σχεδιάσει και προγραμματίσει εκ των προτέρων. Την έρευνα πραγματοποίησαν ειδικοί του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ που διεξήγαγαν σειρά πειραμάτων για να καταγράψουν την ανθρώπινη αντίδραση. Οι ερευνητές σχεδίασαν διάφορα πειράματα στα οποία τη θέση των περίστροφων πήραν πλήκτρα. Διαπίστωσαν ότι εκείνοι που ξεκινούσαν δεύτεροι να τραβούν το εικονικό όπλο τελικά ήταν κατά 21 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο γρήγοροι από εκείνους που είχαν ξεκινήσει πρώτοι. Βέβαια οι επιστήμονες έσπευσαν να επισημάνουν ότι η ταχύτητα της κίνησης που κάνει κάποιος αντιδρώντας μπορεί να είναι μεγαλύτερη από την ταχύτητα της κίνησης που κάνει εκείνος που ξεκινά πρώτος αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα τον κερδίσει. Δηλαδή εκείνος που τραβάει δεύτερος πιστόλι το τραβάει μεν σε «απόλυτους αριθμούς» ταχύτερα από εκείνον που το τράβηξε πρώτος αλλά και πάλι κινδυνεύει να δεχτεί πρώτος τη σφαίρα. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι τα αποτελέσματα της έρευνας μπορεί να αποδειχθούν χρήσιμα στον τομέα της διάγνωσης αλλά και αντιμετώπισης της νόσου του Πάρκινσον.

Σπρέι εναντίον χλωρίνης

Φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό: ένα μη τοξικό σπρέι αόρατο στο ανθρώπινο μάτι, το οποίο μπορεί να «θωρακίσει» σχεδόν οποιαδήποτε επιφάνεια- από τον ιατρικό εξοπλισμό ως τα αρχαία πέτρινα μνημεία και τα ακριβά υφάσματα- ενάντια στα βακτήρια και στη βρωμιά. Και όμως αποτελεί πραγματικότητα: το μαγικό αυτό σπρέι αποτελεί μια μορφή «υγρού γυαλιού» που δεν επιβαρύνει το περιβάλλον και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα προϊόντα του πεδίου της νανοτεχνολογίας, χωρίς ωστόσο να περιέχει νανοσωματίδια. Το «μυστικό» του σπρέι είναι ότι σχηματίζει μια πολύ λεπτή μεμβράνη- με πάχος περίπου 500 φορές μικρότερο από εκείνο μιας ανθρώπινης τρίχας- επάνω στις επιφάνειες. Σε αυτές τις νανοκλίμακες το «υγρό γυαλί» μετατρέπεται σε ένα εύκαμπτο, αόρατο «φράγμα» που κρατά το νερό, τους μικροοργανισμούς, τη βρωμιά, τη θερμότητα, τα οξέα και την υπεριώδη ακτινοβολία μακριά από τις επιφάνειες, αφήνοντάς τες όμως παράλληλα να «αναπνέουν».

Ιδιοφυής η… μανιοκατάθλιψη

Δεν είναι απαραίτητο να είσαι μανιοκαταθλιπτικός για να είσαι ιδιοφυΐα, αλλά… βοηθάει πολύ. Πρώτη φορά επιστημονική έρευνα δείχνει ότι οι άριστοι μαθητές και τα παιδιά με υψηλό δείκτη ευφυΐας συγκεντρώνουν τετραπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν «διπολική διαταραχή» από τους μετρίους. Κοινή έρευνα βρετανών και σουηδών επιστημόνων οι οποίοι μελέτησαν τη συμπεριφορά 700.000 ενηλίκων αποκάλυψε ότι εκείνοι που είχαν άριστες σχολικές επιδόσεις διέθεταν επίσης τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν διπολική διαταραχή, δηλαδή μανιοκατάθλιψη, σε σχέση με τους μέτριους μαθητές. Μανιοκατάθλιψη με έντονες μεταβολές της ψυχικής διάθεσης εμφανίζει περίπου το 1% του πληθυσμού, αλλά όπως προέκυψε από την έρευνα πρόκειται για διαταραχή η οποία σχετίζεται με τις διανοητικές και ακαδημαϊκές επιδόσεις οι οποίες χαρακτηρίζουν την ιδιοφυΐα.

Μανιοκατάθλιψη είχαν πολλές ιδιοφυείς προσωπικότητες όπως ο Βαν Γκογκ (επάνω, αυτοπροσωπογραφία), ο Εντγκαρ Αλαν Πόε, ο Νίκολας Τέσλα κ.ά.

Ντομάτες… 45 ημερών

Ερευνητές στην Ινδία τροποποίησαν γενετικά ντομάτες και κατάφεραν να δημιουργήσουν μια ποικιλία η οποία μπορεί να διατηρείται φρέσκια και ασφαλής για κατανάλωση τριάντα ημέρες περισσότερο από ό,τι οι υπόλοιπες ντομάτες.

Επιστήμονες του Εθνικού Ινστιτούτου Γονιδιακών Ερευνών Φυτών στο Νέο Δελχί ανέλυσαν το γονιδίωμα της ντομάτας και ανακάλυψαν δύο γονίδια που συνδέονται άμεσα με τη φυσική αλλοίωσή της μετά το πέρας 10-15 ημερών. «Στην Ινδία καλλιεργούμε ντομάτες οι οποίες ύστερα από διάστημα δέκα ημερών αρχίζουν να ζαρώνουν, να χάνουν το χρώμα τους και λίγες μέρες μετά δεν τρώγονται πλέον. Η νέα ποικιλία διατηρεί τις ντομάτες σε άριστη κατάσταση για 45 μέρες» δήλωσε ο Ασίς Ντάτα, επικεφαλής της έρευνας. Οι ερευνητές σκοπεύουν τώρα να χρησιμοποιήσουν την ίδια μέθοδο σε μπανάνες, στα μάνγκο και σε άλλα φρούτα.

Ηλιακό μπλακάουτ

Υστερα από μακρό διάστημα ύφεσης της ηλιακής δραστηριότητας οι επιστήμονες εντόπισαν τα πρώτα σημάδια που δείχνουν ότι ο Ηλιος αφυπνίζεται και θα αρχίσει σύντομα να ενεργοποιείται με τρόπο τέτοιο που είναι πιθανό να προκληθούν προβλήματα στα τηλεπικοινωνιακά και ηλεκτρικά δίκτυα της Γης. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι άρχισαν να κάνουν και πάλι την εμφάνισή τους στο μητρικό μας άστρο οι εντυπωσιακές ηλιακές κηλίδες. Πρόκειται για ψυχρά, σκοτεινά σημεία που προκαλούνται από διαταραχές του ηλιακού μαγνητικού πεδίου. Ο αριθμός τους αυξομειώνεται (από το ελάχιστο στο μέγιστο και ξανά στο ελάχιστο) κάθε περίπου 11 χρόνια, ίδια χρονική περίοδος που μεσολαβεί ανάμεσα στην αντιστροφή των μαγνητικών πόλων του Ηλιου. Πρόκειται για το φαινόμενο που ονομάζεται «ηλιακός κύκλος». Οι κηλίδες συνδέονται άμεσα με τη δημιουργία των λεγομένων ηλιακών (ή μαγνητικών) καταιγίδων που επηρεάζουν τις τηλεπικοινωνίες και τα ηλεκτρικά δίκτυα στη Γη. Σύμφωνα μάλιστα με τους επιστήμονες το φαινόμενο θα ενταθεί και πιθανόν να κορυφωθεί μέσα στο 2012, γεγονός που προκάλεσε ανησυχία για την ομαλή διεξαγωγή (και κυρίως μετάδοση) των Ολυμπιακών Αγώνων οι οποίοι θα γίνουν σε δύο χρόνια στο Λονδίνο.

Ηλιοθεραπεία για περισσότερο σεξ

Λίγος ήλιος την ημέρα εκτοξεύει την ανδρική λίμπιντο, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Και αυτό διότι τα επίπεδα τεστοστερόνης αυξάνονται ανάλογα με τα επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό. Η βιταμίνη D συντίθεται κυρίως από το δέρμα κατά την έκθεση σε ηλιακή ακτινοβολία, ενώ μπορεί επίσης να ληφθεί σε μικρότερες ποσότητες από τροφές όπως τα λιπαρά ψάρια και το κρέας. Ερευνητές από το Ιατρικό Πανεπιστήμιο του Γκρατς στην Αυστρία ανακάλυψαν ότι άνδρες με τα υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό τους εμφάνιζαν και τα υψηλότερα επίπεδα τεστοστερόνης στο αίμα τους.