Οι μπαταρίες «πεθαίνουν» πριν γεράσουν

Υπάρχει η κοινή αντίληψη ότι οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα έχουν διάρκεια ζωής λίγων ετών, απαιτώντας τη (δαπανηρή) αντικατάστασή τους σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Αν και η απόδοση των μπαταριών μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, οι περισσότερες μελέτες καταδεικνύουν ότι η διάρκεια ζωής των συσσωρευτών ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται υπερβαίνει κατά πολύ αυτή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Αν και στην περίπτωση ορισμένων, παλαιότερης τεχνολογίας, υβριδικών μοντέλων που αξιοποιούν μπαταρίες νικελίου μετάλλου παρατηρείται μείωση της ηλεκτρικής αυτονομίας κατά 20% σε διάστημα δεκαετίας, η πτώση της απόδοσης είναι ευθέως ανάλογη με τη μείωση της αποδοτικότητας που διαπιστώνεται σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα μετά την πάροδο δέκα ετών, ακόμα και στην περίπτωση που η διαδικασία συντήρησής του έχει ακολουθηθεί κατά γράμμα.
Επίσης, οι μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί δεν έχουν διαπιστώσει διαφορά στον βαθμό μείωσης απόδοσης της μπαταρίας βάσει του τρόπου φόρτισής της, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η φθορά της μπαταρίας δεν διαφέρει σημαντικά είτε χρησιμοποιείται σύστημα ταχείας είτε βραδείας φόρτισης.
Αντιθέτως, αυτό που όντως έχει σημαντική επίπτωση και συμβάλλει στην ταχεία φθορά των μπαταριών είναι αποδεδειγμένα η μη χρήση. Επίσης, πλέον τα χημικά των μπαταριών έχουν βελτιωμένη σύσταση, η οποία εξασφαλίζει μεγαλύτερη αντοχή και διάρκεια ζωής. Για όλους τους παραπάνω λόγους, λοιπόν, οι μπαταρίες αναμένεται να υπερβούν τον κύκλο ζωής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου που εξοπλίζουν.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω