Υβριδική υπεραξία
Ενα B-SUV με το όνομα Yaris και την υβριδική τεχνολογία των Ιαπώνων αποδεικνύεται το νέο «υπερόπλο» της Toyota (και) στην ελληνική αγορά
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Καθώς η δυναστεία που έχει δημιουργήσει το «απλό» Yaris στην Ευρώπη χρόνο με τον χρόνο ενισχύεται, η εμφάνιση της έκδοσης Cross επιβεβαιώνει ότι η Toyota γνωρίζει καλά το μυστικό της επιτυχίας.
Στην προκειμένη περίπτωση αρκούσε μια ενδιαφέρουσα σχεδίαση – με λεπτομέρειες από το RAV4 και πινελιές από Lexus – για να δημιουργήσει ένα ελκυστικό πεντάθυρο αμάξωμα και η αξιοποίηση της τέταρτης γενιάς της υβριδικής τεχνολογίας για να προκαλέσει κύμα μαζικών παραγγελιών πριν καν το αυτοκίνητο φτάσει στα σημεία πώλησης. Και όταν αυτό έγινε και το Yaris Cross ξεκίνησε να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους το «πείραμα» απέκτησε νέο νόημα.
Βασισμένο στην ίδια αρχιτεκτονική με το πεντάθυρο Yaris, το Yaris Cross έχει μήκος 4,18 μέτρα, πλάτος 1,765 μ. και ύψος 1,595 μ. Στα κρίσιμα για την εικόνα του αυτοκινήτου μεγέθη περιλαμβάνονται ακόμη η απόσταση από το έδαφος (17 εκατοστά) και η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τροχούς 16, 17 και 18 ιντσών. Παρά το κοινό με το μικρότερο Yaris μεταξόνιο των 2,56 μέτρων το Yaris Cross είναι επίσης περισσότερο ευρύχωρο προσφέροντας 397 λίτρα χώρου αποσκευών στη δικίνητη έκδοση και 320 στην τετρακίνητη.
Προσπερνώντας την τελευταία, η οποία εξελίσσει το είδος διαθέτοντας έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και απευθύνεται είτε σε όσους έχουν πραγματική ανάγκη μια «ηλεκτρικού τύπου» τετρακίνηση είτε σε αυτούς που θέλουν να οδηγούν την κορυφαία τεχνολογικά έκδοση, εστιάζουμε την προσοχή μας στην, εν δυνάμει, δημοφιλέστερη δικίνητη επιλογή που διακρίνεται για την αποδοτικότητα και την πρακτικότητα που προσφέρει.
Αν και οι 116 ίπποι του υβριδικού συνόλου ακούγονται «λίγοι», υπηρετούν εξαιρετικά την ανάγκη μετακίνησης με το χαμηλότερο δυνατό κόστος χρήσης χωρίς σοβαρές υποχωρήσεις στο πεδίο των επιδόσεων. Προφανώς και τα 11,2 δευτερόλεπτα που απαιτεί η επιτάχυνση από στάση σημαίνουν κάτι για τις προτεραιότητες του κατασκευαστή, αλλά τα οφέλη είναι εμφανή αλλού: στη συμβίωσή μας με το Yaris Cross Hybrid είδαμε πραγματική κατανάλωση κοντά στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. σε μια αγχολυτική διαδικασία οδήγησης στην οποία συμβάλλει εν μέρει και το αυτόματο κιβώτιο e-CVT – ίσως το μόνο ουσιαστικό στοιχείο που έχει ακόμη περιθώρια βελτίωσης. Η ομαλή λειτουργία του υβριδικού συνόλου, το πολύ καλό πλαίσιο (που σαφώς μπορεί να υπηρετήσει μια GR Yaris Cross σπορ έκδοση) και η αποτελεσματικά ρυθμισμένη, για το μέγεθος και τον σκοπό του μοντέλου ανάρτηση (με ημιάκαμπτο άξονα πίσω) μετέτρεψαν τη συμβίωση μαζί του σε μια πολύ ευχάριστη εμπειρία, ανάλογη των μεγαλύτερων υβριδικών SUV της Toyota. Οδηγώντας το Yaris Cross θα εκτιμήσετε επίσης τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, κυρίως δε το EV Mode που επιτρέπει την κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για μερικά χιλιόμετρα, αρκεί η ταχύτητα να μην υπερβεί τα 50 χλμ./ώρα.
Εκ των έσω
Ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού που θα επιλέξει κανείς, η εικόνα στον θάλαμο επιβατών είναι «καθαρή» λόγω της αρχιτεκτονικής. Παρά την αυτονόητη παρουσία οθόνης αφής εννέα ιντσών, για τα πολυμέσα στο κέντρο του ταμπλό η ύπαρξη φυσικών διακοπτών για τον έλεγχο κρίσιμων λειτουργιών ενισχύουν την εργονομία. Λειτουργίες όπως η ασύρματη σύνδεση εξωτερικών συσκευών, οι ενημερώσεις λογισμικού Over the Air, τα Android Auto και Apple CarPlay χαρακτηρίζουν το Yaris Cross, στο οποίο πρωταγωνιστής στον τομέα της ασφάλειας είναι το σύστημα Toyota Safety Sense με ό,τι έχουμε συναντήσει στα σύγχρονα μοντέλα της φίρμας για την προστασία των επιβατών και όσων κινούνται γύρω από το αυτοκίνητο προτάσσοντας την αποφυγή των ατυχημάτων. Μιλώντας για τους επιβάτες θυμηθείτε ότι το αυτοκίνητο μπορεί να φιλοξενήσει δύο ενηλίκους στο πίσω κάθισμα ενώ ένας τρίτος ανάμεσά τους χωρά υπό προϋποθέσεις. Ο δε χώρος αποσκευών χωρίζεται σε δύο επίπεδα ενώ η εταζέρα είναι πτυσσόμενη και εύκαμπτη βοηθώντας πολύ στη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων χωρίς να πρέπει να την αφήσετε στο σπίτι.

