Πολλές οι συγκινήσεις στην πρόσφατη Haute Couture Week της «Πόλης του Φωτός». Στην επίδειξη του εμβληματικού γαλλικού οίκου Chanel τα υφάσματα είχαν τη σφραγίδα της πολυτέλειας. Τα δημοφιλή ταγέρ με τα χαρακτηριστικά μεγάλα κουμπιά, τα οποία μοιάζουν με κοσμήματα, βρέθηκαν και πάλι στο επίκεντρο της προσοχής. Τα ταγέρ, τα κλασικά τουίντ ταγέρ που χάρισαν στην Κοκό Σανέλ παγκόσμια ακτινοβολία και ξεχωριστή θέση στον χώρο της μόδας, έδωσαν το «παρών» σε αποχρώσεις του λευκού, του απαλού ροζ, του γαλάζιου και του ανοιχτού γκρι. Αυτή τη φορά το μάκρος δεν σταματούσε πάνω από το γόνατο. Οι μίντι φούστες είχαν ένα μάλλον εντυπωσιακό άνοιγμα στο μπροστινό μέρος. Το συγκεκριμένο κόψιμο σίγουρα δεν κολακεύει όλες τις γυναίκες. Η υψηλή ραπτική παρουσιάζει ωστόσο προτάσεις περισσότερο ιδιαίτερες, κάποιες μάλιστα από αυτές θα μπορούσαν να θεωρηθούν ακραίες ή ότι ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας. Τα παπούτσια πάντως απέφυγαν τις γνωστές διχρωμίες και ήταν ως επί το πλείστον ολόμαυρα, με κάποια ροζ, γαλάζια, λευκά ή ασημί ζευγάρια για ποικιλία. Τα μαλλιά των μοντέλων σχολιάστηκαν με όχι ιδιαίτερα κολακευτικό τρόπο. Το hair styling θύμιζε τις κομμώσεις των γαλαζοαίματων γυναικών του 17ου αιώνα (πανκ κότσοι και λουλούδια στο αφτί) σε μια περισσότερο φουτουριστική εκδοχή. Τα βολάν από στητή, ατσαλάκωτη οργάντζα που μοιάζουν με φυσαρμόνικες δημιουργούν αντίθεση πάνω στα λαμέ υφάσματα των βραδινών φορεμάτων. Το τούλι, οι αριστοτεχνικές λεπτομέρειες και τα κρύσταλλα ήταν τα στοιχεία του styling που έκλεψαν την παράσταση. Το νυφικό-μαγιό που σχεδίασε ο Καρλ Λάγκερφελντ – και το supermodel Βιτόρια Σερέτι το ανέδειξε με εξαιρετικό πραγματικά τρόπο – ήταν εκκεντρικό, σίγουρα όμως απόλυτα θεαματικό. Ενα μικρό έργο τέχνης. Η Υψηλή Ραπτική άλλωστε θυμίζει πολλές φορές μεγαλειώδη εικαστική δημιουργία. Υπάρχει πάντα μια διαφορά ανάμεσα στο Pret-a-Porter, το Pret-a-Porter de Luxe και την Haute Couture. Η Υψηλή Ραπτική αφορά τη δημιουργία αποκλειστικών ενδυμάτων. Απευθύνεται σε πελάτες υψηλών κυρίως εισοδημάτων – τα υφάσματα είναι πολύ ακριβά, προσεγμένα μέχρι την τελευταία τους λεπτομέρεια.

Armani, Schiaparelli, διαμάντια και ρουμπίνια

O οίκος Armani αποφάσισε να παρουσιάσει τη μαγική κολεξιόν του με ρούχα Υψηλής Ραπτικής σε έναν πριβέ χώρο της Place Vendome. Ρούχα με εξαιρετική ραφή, πολύτιμα υφάσματα που θυμίζουν γλυπτά. Παρά τη βροχή και το δυνατό κρύο πολύς κόσμος είχε δημιουργήσει ουρές στην πλατεία με τις exclusive μπουτίκ και τα πανάκριβα κοσμηματοπωλεία. Εκεί κοντά βρίσκεται και το περίφημο ατελιέ του ιστορικού οίκου Schiaparelli. To brand έκανε μεγαλειώδες comeback. Τα τελευταία χρόνια όλοι μιλούν για τις εξαιρετικές δημιουργίες του, που θυμίζουν κάτι από το παρελθόν, ταυτοχρόνως όμως είναι σύγχρονες και απευθύνονται σε γυναίκες με ιδιαίτερο στυλ. Τα εφετινά τους haute couture ρούχα είναι μίνι φορέματα από λαμπερά υφάσματα, με ογκώδη μανίκια αλλά και μακριά φουστάνια με βολάν και περίτεχνα «τελειώματα». Οι οίκοι κοσμημάτων Van Cleef & Arpels, Cartier, Tiffany & Co., De Beers, Chopard, Bvlgari συνόδευσαν με τις δημιουργίες τους αυτά τα αριστουργήματα.

Τα κοστούμια, τα σομπρέρο και η Μαρία Φέλιξ…

Τα πλέον καλοραμμένα κοστούμια είχε φορέσει κάποτε η Μπιάνκα Τζάγκερ. Η τέως σύζυγος του φρόντμαν των Rolling Stones έτρεφε ιδιαίτερη αδυναμία στα λευκά κοστούμια Halston, τα οποία είχαν χαρακτηριστεί κορυφαία από τους fashion editors της εποχής. Το σχεδιαστικό δίδυμο Ralph & Russo παρουσίασε εμβληματικά suits στο show του που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικές ημέρες στο Παρίσι. Κοστούμια με στενά παντελόνια και μακριά σακάκια τα οποία τυλίγονται γύρω από τη μέση με ογκώδη κοσμήματα που μοιάζουν με φίδια. Συνοδεύονται από μεγάλα καπέλα, τύπου σομπρέρο. Η ντιζάινερ Ταμάρα Ραλφ είπε στους δημοσιογράφους ότι εμπνεύστηκε τη συλλογή Υψηλής Ραπτικής από τη Μαρία Φέλιξ, την πιο διάσημη μεξικάνα ντίβα. Οι Ραλφ και Ρούσο θέλησαν να αναδείξουν το λατινοαμερικάνικο γκλάμουρ. Τελικά τα κατάφεραν μέσα από μια εκρηκτική, extravagant συλλογή. Οι λευκές οργάντζες με τις glittery bananas παρέπεμπαν σε μια άλλη σημαντική γυναίκα, την αρτίστα Ζοζεφίν Μπέικερ.

Η αποθέωση της θηλυκότητας

O Alexandre Vauthier δήλωσε ότι αυτή τη φορά εμπνεύστηκε την άκρως εντυπωσιακή συλλογή του από τη γαλλική ενδυματολογική παράδοση και την παρισινή κομψότητα. Η κολεξιόν του παρουσίασε πολλά μαύρα και λευκά ρούχα, παγέτες και τεράστιους φιόγκους. Σιλουέτες εμπνευσμένες από τη δεκαετία του ’60 με τις λεγόμενες pouf, τις πολύ κοντές φούστες. Ο Βοτιέ λατρεύει τα αισθησιακά ρούχα, τα super mini φορέματα, τα ιλιγγιώδη ντεκολτέ, τις γυναίκες που κάνουν τα ανδρικά κεφάλια να γυρίζουν στο πέρασμά τους. Ο συγκεκριμένος σχεδιαστής αποτελεί το νέο μεγάλο όνομα στον χώρο της Haute Couture. Ο Valentino έπαιξε επίσης με τους τεράστιους φιόγκους, τα βολάν, τα λουλούδια, τις μουσελίνες. Ο Gianbattista Valli έδειξε επίσης αδυναμία στα super mini φορέματα, τους φιόγκους, τις φούστες με τα λουλούδια, τα κεντημένα σακάκια, τα φτερά. Ο Εlie Saab είναι ο σχεδιαστής που οι περισσότερες γυναίκες στον κόσμο ονειρεύονται να αποκτήσουν κάποιο από τα ρούχα του. Ο Saab γιορτάζει, όπως ο ίδιος εκμυστηρεύεται, τη μαγεία της θηλυκότητας με φορέματα γεμάτα διαφάνειες, κρύσταλλα, κεντήματα, παγέτες – δημιουργίες που θα χαρακτηρίζονταν εύκολα κινηματογραφικές.