Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Δεν είναι σπάνιο για εταιρείες αποκατάστασης ιστορικών οχημάτων όπως η βραβευμένη σε κορυφαίους διαγωνισμούς (στο Pebble Beach της Καλιφόρνιας, στο Concours of Elegance του Hampton Court Palace και αλλού) Thornley Kelham να προχωρούν στο επόμενο βήμα τροποποιώντας την αρχική ιδέα.
Υποκύπτοντας στην τεχνολογική υπεροχή του 21ου αιώνα και με μια εγκαταλελειμμένη Jaguar ΧΚ να αποτελεί πηγή έμπνευσης, η βρετανική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2008 και ειδικεύεται στη φροντίδα vintage και κλασικών οχημάτων δημιούργησε, κατά παραγγελία, ένα σύγχρονο έργο τέχνης αξίας 550.000 λιρών.
Η νέα XK European, όπως ονομάζεται το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες, εγκαινίασε επισήμως το ομώνυμο πρόγραμμα της Thornley Kelham, το οποίο είχε ξεκινήσει πειραματικά με μια Lancia Aurelia «Outlaw».
«Η δεκαετία του 1950 σηματοδότησε την έναρξη μιας χρυσής εποχής στον σχεδιασμό ευρωπαϊκών αυτοκινήτων. Καθώς ο κόσμος έβγαινε από τα σκοτεινά χρόνια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, υπήρχε μια αναζήτηση αλλά και μια ανάγκη για φως και χαρά, ένα πάθος για δημιουργία και ανοικοδόμηση. Στην Ευρώπη αυτό εκφράστηκε και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μια νέα εποχή ξεκίνησε προωθώντας τις εξαγωγές, αξιοποιώντας και επαναπροσδιορίζοντας τα ταλέντα της γηραιάς ηπείρου. Ετσι, μια νέα γενιά σπορ αυτοκινήτων αναδύθηκε: στη Βρετανία η Jaguar XK120, η Austin-Healey 100, η MGA και η AC Ace, στην Ιταλία η Lancia Aurelia, η Alfa Romeo 1900 αλλά και μοντέλα των Fiat, Ferrari και Maserati, στη Γερμανία η Porsche 356 και η μεγαλοπρεπής Mercedes 300SL» επισημαίνει Σάιμον Θόρνλεϊ, συνιδρυτής της εταιρείας, τεκμηριώνοντας τη δημιουργία αυτού του προγράμματος.
Στην περίπτωση της XK European, o επαναπροσδιορισμός της αρχικής ιδέας έγινε από τον Πολ Χάους, πρώην σχεδιαστή της McLaren, ο οποίος υπέγραψε τη δημιουργία των P1 και 720S. Το όραμά του ήταν να παραμείνει πιστός στα στοιχεία που καθιέρωσαν την Jaguar XK ως ένα από τα ομορφότερα GT που έχει βγάλει ποτέ βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία εφαρμόζοντας ιδέες που είχαν εφαρμοστεί και στην E-Type Lightweight.
Στην τροποποιημένη ΧΚ European βλέπουμε, μεταξύ άλλων, αλλαγές όπως η χαμηλότερη γραμμή της οροφής, η αυξημένη καμπυλότητα στις πλευρικές επιφάνειες, οι φαρδύτεροι θόλοι των τροχών – προκειμένου να χωρέσουν οι μεγαλύτεροι τροχοί – αλλά και η αφαίρεση των χρωμιωμένων πλαισίων από τα φωτιστικά σώματα ώστε το οπτικό αποτέλεσμα να είναι «ελαφρύτερο», αντιστοιχώντας έτσι και στο συνολικά μειωμένο βάρος της κατασκευής το οποίο επιτεύχθηκε χάρη στη χρήση αλουμινίου στο αμάξωμα.
Στο εσωτερικό διατηρείται η αρχέτυπη διάταξη των οργάνων που περιβάλλονται πλέον από αλουμίνιο – αντί μιας επίπεδης πλάκας καρυδιάς – και δέρμα, το οποίο συναντάμε και στα κλασικής σχεδίασης καθίσματα που προσφέρουν όμως καλύτερη στήριξη.
Η απόπειρα εκσυγχρονισμού του μοντέλου περιλαμβάνει επίσης ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρονικά όργανα και ένα διακριτικό rollcage, ενώ ο κλιματισμός, το υδραυλικό τιμόνι, η συνδεσιμότητα Bluetooth και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας εξασφαλίζουν ότι η XK European μπορεί να προσφέρει τη συγκίνηση ενός κλασικού αυτοκινήτου με την άνεση και την καθημερινή οδηγική συμπεριφορά ενός σύγχρονου μοντέλου.
Πλήρως ανασχεδιασμένος είναι και ο εξακύλινδρος κινητήρας 3,8 λίτρων της Jaguar XK, που την εποχή εκείνη απέδιδε 160-220 ίππους αλλά σήμερα χάρη στο αλουμίνιο, τον άμεσο ψεκασμό, ένα ειδικό εκκεντροφόρο άξονα και αναβαθμισμένους κυλίνδρους αποδίδει 300 ή 340 ίππους ανάλογα με τις προδιαγραφές του και τις επιθυμίες του υποψήφιου αγοραστή. Αυτή η ισχύς μεταδίδεται μέσω χειροκίνητου κιβωτίου πέντε ταχυτήτων στους τροχούς του πλήρως ανασχεδιασμένου πίσω άξονα, στον οποίο έχει προστεθεί και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για την καλύτερη δυνατή οδηγική εμπειρία. Τίποτε από αυτά ωστόσο δεν κεντρίζει περισσότερο το ενδιαφέρον όσων δεν αποκτήσουν ποτέ ένα τέτοιο αυτοκίνητο, από τη συνολική διάρκεια της χειροποίητης κατασκευής του, η οποία ξεπερνά τις 5.000 εργατοώρες, με τις 800 από αυτές να είναι, σύμφωνα με την Thornley Kelham, αφιερωμένες στη βαφή του!