Transit
Απαλλαγμένα από τέλη κυκλοφορίας, φόρο εταιρικής χρήσης αλλά και από την επιτακτική ανάγκη πρίζας, τα plug-in υβριδικά αποτελούν ιδανικό σταθμό μετεπιβίβασης από την εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης στο ηλεκτρικό μέλλον

Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Transit
Mercedes-Benz A 250 e
Η μικρότερη πρόταση της γερμανικής φίρμας αποτελεί σταθερή αξία και ένα από τα πλέον δημοφιλή σημεία εισόδου στην premium κατηγορία. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την plug-in υβριδική παραλλαγή της, που με τη σειρά της θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ιδεώδης προθάλαμος για την αμιγώς ηλεκτροκίνητη σειρά της Mercedes-EQ. Χωρίς χτυπητές διαφοροποιήσεις που θα ξένιζαν τον εξοικειωμένο ή μη με την Α-Class, η A 250 e επωφελείται από τον συνδυασμό του μικρότερου βενζινοκινητήρα της γερμανικής φίρμας (1,33 λίτρα) με ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδοντας συνδυαστικά 218 ίππους και 450 Nm ροπής. Σε περιβαλλοντικούς όρους το σύνολο επιδεικνύει εξαιρετικά μεγέθη που διαμορφώνονται σε κατανάλωση καυσίμου 1,4 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 32 γρ./χλμ. Από πλευράς επιδόσεων, παρά το επιπλέον βάρος περίπου 200 κιλών που προσθέτει το plug-in σύνολο, η A 250 e επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα ενώ προσφέρει μέγιστη ταχύτητα 235 χλμ./ώρα. Παράλληλα η παρουσία μπαταρίας ιόντων λιθίου των 15,6 KWh τής εξασφαλίζει τη δυνατότητα κίνησης με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας για 65 χλμ. Εκτός από την επαναφόρτιση των συστοιχιών ιόντων λιθίου στην πρίζα, διαδικασία που απαιτεί 105 λεπτά σε wallbox 7,4 KW ή 25 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC, οι μπαταρίες αναπληρώνουν ένα μέρος της ενέργειάς τους και καθ’ οδόν με τη συνδρομή του συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Αυτό προσφέρει στον οδηγό πέντε επιλογές που διαβαθμίζουν τον παρεμβατισμό του αναλόγως τις εκάστοτε απαιτήσεις. Στα στοιχεία που διαφοροποιούνται σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της A-Class συγκαταλέγεται ο χώρος του πορτμπαγκάζ, ο οποίος διαμορφώνεται σε 310 λίτρα, αλλά και η δεξαμενή βενζίνης που περιορίζεται σε 36 λίτρα. Τιμή εκκίνησης €45.350.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Οι Ιάπωνες βρήκαν στην πληθωρική προσωπικότητα του αειθαλούς SUV τους το ιδανικό «όχημα» για την εφαρμογή της plug-in υβριδικής τεχνολογίας, δημιουργώντας έναν συνδυασμό που βελτιώνει τις εγνωσμένου κύρους αρετές του RAV4 και ταυτόχρονα εξασφαλίζει εξαιρετικά περιορισμένες τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων. Για του λόγου το ακριβές τα επίμαχα μεγέθη του RAV4 Plug-in Hybrid συνοψίζονται σε θεωρητική κατανάλωση καυσίμου 1,0 λίτρου/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 22 γρ./χλμ. Παράλληλα με τις φειδωλές απαιτήσεις της σε καύσιμο η έκδοση προσφέρει συνδυαστική ισχύ 306 ίππων και τετρακίνηση AWD-i, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα. Υπεύθυνος για τις παραπάνω επιδόσεις είναι ο συνδυασμός ενός κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων και δύο ηλεκτρικών μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) τα οποία τροφοδοτούνται από μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh. Η τελευταία εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 75 χλμ. με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης ΕV και επαναφορτίζεται σε περίπου 2,5 ώρες μέσω wallbox. Eπιπλέον, στα προγράμματα οδήγησης που προσφέρει το RAV4 Plug-in Hybrid περιλαμβάνεται και λειτουργία Charging, η οποία μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια των μπαταριών εν κινήσει. Να σημειωθεί ότι παρά την παρουσία δύο ηλεκτρικών μοτέρ και μπαταρίας ο χώρος αποσκευών ξεκινά από 520 λίτρα. Τιμή εκκίνησης €52.810.
Skoda Octavia iV & RS iV
H τέταρτη κατά σειρά γενιά του best-seller της Skoda δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση από τον plug-in υβριδικό κανόνα, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση… διπλασιάζεται καθώς η Οctavia προσφέρεται σε δύο εκδόσεις αντίστοιχης τεχνολογίας. Η πιο «προσιτή» με τα διακριτικά iV προσφέρει συνδυαστική ισχύ 204 ίππων και 305 Nm ροπής, μεγέθη ικανά να επιταχύνουν τη διόλου ευκαταφρόνητου μεγέθους και εξοπλισμού Octavia να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 220 χλμ./ώρα. Παράλληλα, οι απαιτήσεις σε καύσιμο περιορίζονται σε 1,0 λίτρο/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 22 γρ./χλμ. Τα μεγέθη αυτά εξασφαλίζονται χάρη στον συνδυασμό ενός TSI κινητήρα 1,4 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ που συνυπάρχουν με αυτόματο κιβώτιο DSG έξι σχέσεων με τρεις συμπλέκτες και μπαταρία ιόντων λιθίου 13,1 kWh. Η τελευταία μπορεί να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 60 χλμ. με την επιλογή του ενδεδειγμένου προγράμματος οδήγησης. To ίδιο ακριβώς σύνολο εφοδιάζει και την πιο σπορ προδιαγραφών και προσανατολισμού έκδοση RS iV, η οποία όμως αυξάνει τη συνδυαστική ισχύ της στους 245 ίππους προσφέροντας υψηλότερες αμιγείς επιδόσεις που συνοψίζονται σε επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Η επιπλέον ισχύς έχει φυσικά αυξητική επίδραση και στα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τα οποία προσδιορίζονται σε 1,1 λίτρα/100 χλμ. και 30 γρ./χλμ. αντιστοίχως, χωρίς όμως να λειτουργούν ανασταλτικά για την επιλογή της από οικονομοτεχνικής απόψεως. Τιμή εκκίνησης €39.900 /€42.500 (RS iV).
Peugeot 3008 Hybrid & Hybrid 4
«Νταμπλ» στην plug-in υβριδική τεχνολογία σκοράρει το δημοφιλές 3008, το οποίο είναι διαθέσιμο σε δύο αρκετά διαφορετικές εκδόσεις αντίστοιχης τεχνολογίας. Κοινή αφετηρία των παραλλαγών Hybrid και Hybrid4, όπως ονομάζονται οι plug-in υβριδικές εκδόσεις τoυ γαλλικού SUV, αποτελεί ο βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων PureTech. Στην περίπτωση της «απλής» Hybrid έκδοσης συνδυάζεται με έναν τοποθετημένο στον μπροστινό άξονα ηλεκτροκινητήρα 81 kW που αυξάνει τη συνδυαστική ισχύ στους 225 ίππους. Το σύνολο συμπληρώνεται από την παρουσία μπαταρίας χωρητικότητας 13,2 KWh, η οποία εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως και 59 χλμ. με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης Electric, ενώ η επαναφόρτισή της απαιτεί δύο ώρες με τη συνδρομή wallbox ή οκτώ ώρες σε συμβατική πρίζα τύπου Schuko. H δεύτερη plug-in υβριδική έκδοση του 3008 προσθέτει στην εξίσωση έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα 81 kW, ο οποίος τοποθετείται στον πίσω άξονα και εκτός από την επιπλέον ισχύ η οποία αυξάνεται σε 300 ίππους, πριμοδοτεί την αντίστοιχη έκδοση και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Παρά τη γενναιόδωρη ισχύ η οποία δίνει τη δυνατότητα στο 3008 Hybrid4 να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε 30 γρ./χλμ. Τιμή εκκίνησης €45.000 / €51.000 (Hybrid4).
Kia Sportage PHEV
Πλην των όσων «συναρπαστικών» επεφύλαξε η νέα γενιά του κορεατικού SUV σε όρους σχεδίασης και ψηφιακής τεχνολογίας, συμβάλλοντας στη σημαντική αναθεώρηση της εικόνας της KIA για τη συγκεκριμένη περιπετειώδη κατηγορία, το Sportage αξιώνει τον τίτλο ενός εκ των πληρέστερα… υβριδικών μοντέλων του είδους του μιας και είναι διαθέσιμο σε ήπια υβριδική, απλή υβριδική και plug-in υβριδική έκδοση. Η τελευταία συνδυάζει την παρουσία ενός turbo τετρακύλινδρου κινητήρα 1.598 κ.εκ. με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία ιόντων λιθίου 13,8 kWh, εξασφαλίζοντας συνδυαστική ισχύ 265 ίππων και κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Το συγκεκριμένο σύνολο εξασφαλίζει στο πρώτο ειδικά σχεδιασμένο για την ευρωπαϊκή αγορά Sportage τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα ενώ εξασφαλίζει παράλληλα μέγιστη ταχύτητα 191 χλμ./ώρα. Ακόμα σημαντικότερο όμως από τα συγκεκριμένα μεγέθη είναι ότι το μήκους 4,52 μέτρων και βάρους 1.922 κιλών κορεατικό SUV απαιτεί μόλις 1,1 λίτρα καυσίμου κάθε 100 χλμ., μέγεθος που ισοδυναμεί με 25 γρ./χλμ. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Επιπλέον, με την επιλογή του αντίστοιχου προγράμματος οδήγησης η μπαταρία επιτρέπει τη δυνατότητα κίνησης με τη χρήση αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργειας για 70 χλμ. σε μεικτό κύκλο, με το βλέμμα σε μελλοντικές ή υφιστάμενες «πράσινες ζώνες» εντός των αστικών τειχών. Εκτός από τις περιορισμένες ενεργειακές απαιτήσεις το plug-in υβριδικό Sportage προσφέρει την πρακτικότητα που «περιγράφεται» από τις διαστάσεις του, διαθέτοντας χώρο αποσκευών από 540 έως 1.715 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ενώ να σημειωθεί ότι, χάρη στην ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα MacPherson και πολλαπλούς συνδέσμους, συνδυαστικά και με τη νέα «ευρωπαϊκότητά» του υπόσχεται πρωτόγνωρη άνεση, παρά το αυξημένο βάρος και τον όγκο του. Τιμή εκκίνησης €46.990.
DS7 Crossback E-Tense & E-Tense 4×4
Ο ρόλος του DS7 Crossback στην γκάμα της ιδιάζουσας σχεδιαστικά DS όταν πρωτοεμφανίστηκε ήταν να επιβάλει την αναγεννημένη γαλλική φίρμα στο ολοένα αυξανόμενο και δύσκολα οριοθετούμενο είδος των αυτοκινήτων που κινούνται ιμπεριαλιστικά, θα έλεγε κανείς, στο προνομιακό πεδίο δράσης των καθιερωμένων premium κατασκευαστών. Το ίδιο ακριβώς σκεπτικό διέπει και τη διαμόρφωση των plug-in υβριδικών έκδοση του επιβλητικού SUV με τα διακριτικά E-TENSE. Η πρώτη και ισχυρότερη αξιοποιεί έναν κινητήρα βενζίνης 200 ίππων, δύο ηλεκτρικά μοτέρ 80kW (ένα στον μπροστινό άξονα και ένα στον πίσω) και ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων εξασφαλίζει συνδυαστική ισχύ 300 ίππων και τετρακίνηση. Η δεύτερη plug-in υβριδική επιλογή μειώνει τη διαθέσιμη απόδοση σε 225 ίππους ενώ σε αμφότερες τις περιπτώσεις το σύνολο συμπληρώνει μπαταρία ιόντων λιθίου 13,2 kWh που τοποθετείται κάτω από τα πίσω καθίσματα και εξασφαλίζει 55 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, μειώνοντας παράλληλα το φορτίο του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ως αποτέλεσμα οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε 1,4 λίτρα/100 χλμ. και 31 γρ./χλμ. αντίστοιχα,για την έκδοση των 225 ίππων. Ανεξαρτήτως επιλογής, τα DS7 Crossback E-Tense εστιάζουν στην ισορροπία ανάμεσα στην άνετη και γρήγορη μετακίνηση με όρους πολυτέλειας και στην αυτονόητη χρηστικότητα που προκύπτει από τον διόλου ευκαταφρόνητο όγκο του και το μήκος των 4,57 μέτρων, το οποίο με τη σειρά του ορίζει ως εφαλτήριο για τον χώρο αποσκευών τα 555 λίτρα. Τιμή εκκίνησης €48.250 / €51.840 (E Tense 4×4).
Jeep Compass 4xe
Ισως η «πιο» απτή απόδειξη της «χρησιμότητας» της plug-in υβριδικής τεχνολογίας ως ενδιάμεσου σταθμού ανάμεσα στην εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης και στο ηλεκτρικό μέλλον είναι η καθετοποίηση της χρήσης από την Jeep που επισήμως πλέον δεν διαθέτει στην γκάμα της κανένα μοντέλο που δεν μπορεί να μπει… στην πρίζα. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από ορθολογικής και χρηστικής απόψεως παρουσιάζει η διπλή plug-in υβριδική έκδοση του Compass. Σε αμφότερα τα Compass 4xe τον ρόλο του κινητήρα εσωτερικής καύσης αναλαμβάνει το μοτέρ βενζίνης των 1.332 κ.εκ., το οποίο όπως και στον μη… υβριδικό του βίο προσφέρει ισχύ 130 και 180 ίππων. Στις plug-in διαμορφώσεις συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 45 kW και μπαταρία 11,4 kWh προσφέροντας στη βασική plug-in υβριδική έκδοση συνδυαστική ισχύ 190 ίππων και στην ισχυρότερη 240 ίππων. Ο ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται στον πίσω άξονα και ενσωματώνει διαφορικό e-axle εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα τετρακίνησης με την οποία είναι συνυφασμένη η Jeep και η οποία στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να παραμετροποιηθεί μέσω έξι προγραμμάτων και ρυθμίσεων. Παράλληλα με αυτά, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα στην PHEV έκδοση των 190 ίππων απαιτεί 7,9 δευτερόλεπτα εμφανίζοντας παράλληλα κατανάλωση καυσίμου 1,9 λίτρων/100 χλμ., που με τη σειρά της ισοδυναμεί με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 44 γρ./χλμ. Συνυπολογίστε επίσης ότι παρέχεται και ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. Τιμή εκκίνησης €44.000 / €47.200 (240 PS).
Mercedes-Benz C 300 e
Η εμφάνιση της plug-in υβριδικής τεχνολογίας στην γκάμα των μοντέλων της πρώτης σε πωλήσεις premium αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα είναι σχεδόν καθολική και επεκτείνεται παράλληλα με θερμικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Η πιο πρόσφατη προσθήκη σε αυτή αφορά την εξηλεκτρισμένη έκδοση της νέας C-Class και τα διακριτικά C 300 e καταδεικνύουν τον συνδυασμό ενός βενζινοκινητήρα 1.999 κ.εκ. απόδοσης 204 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 95 kW/129 ίππων.
Το σύνολο αποδίδει 313 ίππους και 550 Nm ροπής, με την επιτάχυνση από στάση να απαιτεί 6,1» για τη sedan έκδοση και 6,2» για την estate (SW), ενώ η μέγιστη ταχύτητα προσδιορίζεται σε 245 και 240 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Η συνδυαστική υπερπάρκεια ισχύος εξασφαλίζει αυτές τις επιδόσεις ενώ από την άλλη πλευρά η θεωρητική κατανάλωση καυσίμου προσεγγίζει το 1,0 λίτρο/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προσδιορίζονται σε 13-19 γρ./χλμ. αντισταθμίζοντας την υποχρέωση φόρου εταιρικής χρήσης.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου που παρέχει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα βρίσκεται τοποθετημένη στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου και έχει χωρητικότητα 25,4 kWh εξασφαλίζοντας αυτονομία κίνησης για μια απόσταση 95-111 χλμ. ανάλογα με την έκδοση αμαξώματος. Ωστόσο η μέγιστη ταχύτητα αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα. Η ειδοποιός διαφορά στη C 300 e βρίσκεται στο σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας αλλά και στα χαρακτηριστικά διαχείρισης του υβριδικού συστήματος. Καθώς ενεργοποιείται η καταλληλότερη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης λαμβάνονται υπόψη παράγοντες όπως τα δεδομένα πλοήγησης, η τοπογραφία, τα όρια ταχύτητας και οι συνθήκες κυκλοφορίας για ολόκληρη την προγραμματισμένη διαδρομή. Οποιαδήποτε στιγμή όμως ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει το ποσοστό ανάκτησης ενέργειας σε τρία στάδια μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι σε όλα τα προγράμματα οδήγησης εκτός από το Sport.
Ετσι επιλέγοντας τη θέση ανάκτησης (D-) η C 300 e επιβραδύνεται από τη στιγμή που ο οδηγός τραβήξει το πόδι του από το δεξί πεντάλ, πριν καν πατήσει το φρένο, ανακτώντας άμεσα ενέργεια. Στη δε επόμενη φάση (D–) η επιβράδυνση είναι ακόμη πιο άμεση και η ανάκτηση εντονότερη. Σταδιακά ο οδηγός μαθαίνει να επιβραδύνει το αυτοκίνητο μέσω των paddles χωρίς να καταφεύγει στα φρένα παρά μόνο για να το ακινητοποιήσει.
Υποδειγματικά εξοπλισμένη η C 300 e διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό της και αερανάρτηση, ενώ πέρα από τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και αποτροπής ατυχημάτων ξεχωρίζει η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας σε μόλις 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC. Τιμή εκκίνησης €58.250 /€59.650.
Opel Grandland Hybrid & Hybrid4
H πρόσφατη ανανέωση του Grandland, εκτός από μια ολιστική αναβάθμιση που άλλαξε την εικόνα του πολύ περισσότερο από ό,τι επιβάλλει συνήθως η διαδικασία παγίωσε την plug-in υβριδική τεχνολογία που εξακολουθεί εις διπλούν. Η λογική της Opel συνοψίζεται στην παρουσία δύο plug-in εκδόσεων, μιας εμπροσθοκίνητης και μιας τετρακίνητης, καλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο όλο το φάσμα επιθυμιών των δυνητικών αγοραστών της SUV κατηγορίας. Κοινή συνισταμένη αμφοτέρων αποτελεί ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας των 1,6 λίτρων και η μπαταρία των 13,2 kWh. Στην πρώτη περίπτωση, της εμπροσθοκίνητης έκδοσης, συνδυάζονται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 110 ίππων, το οποίο συνδυαστικά με τον παραπάνω θερμικό κινητήρα αυξάνει την απόδοση σε 224 ίππους και 360 Nm ροπής. Η έκδοση υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα και παράλληλα κατανάλωση καυσίμου 1,5 λίτρο/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 34 γρ./χλμ. Η δεύτερη plug-in υβριδική επιλογή του νέου Grandland προσθέτει στην παραπάνω εξίσωση έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα με ισχύ 113 ίππων, ο οποίος κυριότερα και από τη συνδυαστική αύξηση ισχύος στους 300 ίππους εξασφαλίζει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Αναμενόμενα η τετρακίνητη έκδοση με τα διακριτικά Hybrid4 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα προσφέροντας παράλληλα μέγιστη ταχύτητα 235 χλμ./ώρα. Οχι και τόσο αναμενόμενα οι τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι σχεδόν ίδιες σε σχέση με τη δικίνητη έκδοση καθώς διαμορφώνονται σε 1,5 λίτρο/100 χλμ. και 33 γρ./χλμ. Τιμή εκκίνησης €48.350 / €51.150 (Hybrid4).
Hyundai Tucson PHEV
Η νέα, τέταρτη γενιά του κορεατικού SUV θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός συνολικά για τη Hyundai καθώς από την εμφάνισή του και την επιλογή των υλικών που επενδύουν τον θάλαμο επιβατών έως την ψηφιακή «συνειδητότητά» του και την εξοπλιστική αρτιότητα του σε όρους συστημάτων άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης το Tucson δηλώνει ηχηρό «παρών» σε κάθε πεδίο, όπως ακριβώς επιβάλλουν οι επιταγές της σύγχρονης εποχής για ένα νέο μοντέλο που ξεκίνησε την πορεία του λίγο πριν την εκπνοή του 2021. Ολες οι παραπάνω αρετές μεγιστοποιούνται στην plug-in υβριδική έκδοσή του που διόλου τυχαία αποτελεί και την κορυφαία της γκάμας συνδυάζοντας έναν κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW που παρέχουν συνολική απόδοση 265 ίππων και 350 Nm ροπής. Εκτός από τη δεδομένη αντίθεση που δημιουργείται ανάμεσα στα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που συνοψίζονται σε 1,38 λίτρα/100 χλμ. και 31 γρ./χλμ. και των επιδόσεων που διαμορφώνονται σε 8,6 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, το Tucson διαθέτει «by default» και τετρακίνηση. Το σύστημα HTRAC μπορεί να τροποποιεί την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες και την εκάστοτε επιλογή προγράμματος οδήγησης. Το παζλ συμπληρώνει η προαιρετική ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση με ενεργά αμορτισέρ, που με τη σειρά τους βελτιστοποιούν τα οδικά χαρακτηριστικά του ανάλογα με τις συνθήκες και την προτίμηση του οδηγού. Τιμή εκκίνησης €44.990.
Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid
To μεγαλύτερο SUV της γαλλικής φίρμας υπήρξε και το πρώτο που ανέλαβε τις συστάσεις της ηλεκτρικής στρατηγικής της Citroen, εντάσσοντας από νωρίς στις επιλογές του plug-in υβριδική τεχνολογία με τη μορφή ενός συνόλου συνδυαστικής ισχύος 225 ίππων. Αποτελείται από βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων PureTech 180 ίππων και ηλεκτρικό μοτέρ 80 kW που τροφοδοτείται από μπαταρία 13,2 kWh. Πλην της γενναιόδωρης απόδοσης, το plug-in υβριδικό σύνολο περιορίζει τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε 1,4 λίτρα/100 χλμ. και 32 γρ./χλμ., μεγέθη που γίνονται ακόμα εντυπωσιακότερα αν αναλογιστεί κανείς ότι έχουμε να κάνουμε με ένα SUV 4,5 μέτρων το οποίο αξιώνει ιδιαίτερες περγαμηνές χρηστικότητας χάρη και στον όγκο του χώρου αποσκευών που ξεκινά από τα 460 λίτρα. Οι συνήθεις αρετές λειτουργίας ενός plug-in υβριδικού συνόλου το οποίο και στην προκειμένη περίπτωση προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία για έως και 55 χλμ. δείχνουν να ταιριάζουν γάντι με τον προσανατολισμό άνεσης που φιλοδοξεί να προσφέρει το γαλλικό SUV. Σε αυτό συντείνει και η αρτιότητα του εξοπλισμού της συγκεκριμένης έκδοσης που διαθέτει περισσότερα συστήματα υποβοήθησης και έξυπνες εφαρμογές από κάθε άλλη ενώ φέρει μια ακόμα πιο περίτεχνη ανάρτηση. Τιμή εκκίνησης €44.300.
Audi Q3 45 TFSI e
Το μικρομεσαίο SUV της Audi κάθε άλλο παρά θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση από το plug-in υβριδικό κανόνα συνδυάζοντας την premium πολυτέλεια και τα χαρακτηριστικά ποιότητας που είναι συνώνυμα με τη γερμανική φίρμα, επιδόσεις και κυρίως εξαιρετικά χαμηλά μεγέθη σε περιβαλλοντικούς όρους. Υπεύθυνο είναι ένα σύνολο που αποτελείται από έναν θερμικό κινητήραβενζίνης 1,4 λίτρων με απόδοση 150 ίππων και 250 Nm ροπής και έναν ηλεκτρικό, μόνιμου μαγνήτη, με απόδοση 85 kW (116 ίππους) και 330 Nm ροπής. Συνδυαστικά η απόδοση ανέρχεται στους 245 ίππους και στα 400 Nm ροπής. Για τη μετάδοση που περνάει στους εμπρός τροχούς φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο S tronic 6 σχέσεων. Τα παραπάνω μεγέθη είναι ικανά για να επιταχύνουν το βάρους 1.740 κιλών premium SUV από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα ενώ εξασφαλίζουν μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε 1,6 λίτρα/100 χλμ. και 36 γρ./χλμ. ενώ η μπαταρία των 13,1 kWh που συμπληρώνει το σύνολο υπόσχεται αυτονομία 55 χλμ., μέγεθος που μπορεί να διεκπεραιώσει τις καθημερινές διαδρομές χωρίς περιβαλλοντική επιβάρυνση. Να σημειωθεί ότι plug-in υβριδική έκδοση είναι διαθέσιμη τόσο στην παραδοσιακή SUV όσο και στη Sportback έκδοση αμαξώματος του Q3. Τιμή εκκίνησης €46.550.
VW Tiguan e Hybrid
H προσφάτως ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλούς SUV υποδέχθηκε στις επιλογές της μια plug-in υβριδική έκδοση, η οποία εκμεταλλευόμενη τις συνήθεις εξασφαλίσεις της τεχνολογίας υπολείπεται σε απόδοση μόνο της έκδοσης R, παίρνοντας θέση ως άτυπη επικεφαλής της γκάμας καθώς συνδυάζει την άφθονη ισχύ των 245 ίππων και των 400 Nm ροπής με την πληθωρικά εξοπλισμένη σπορ προδιαγραφών έκδοση R Line. Η «καρδιά» του Tiguan e Hybrid αποτελείται από κινητήρα βενζίνης 150 ίππων που συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 85 kW ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG ενώ συμπληρώνεται από την «απαραίτητη» για το είδος μπαταρία 13 kWh. Η τελευταία εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ., ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση ακόμα εντυπωσιακότερο είναι το μέγεθος των 7,5 δευτερολέπτων για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος και το βάρος που ανέρχεται σε 1.850 κιλά. Το παραπάνω μέγεθος απορρέει από την ηλεκτρική εκκίνηση, η οποία κάνει τη συγκεκριμένη έκδοση «εκρηκτική» αλλά και τη διαμόρφωση των προγραμμάτων οδήγησης όπου η επιλογή GTE αποσπά το μέγιστο από τους δύο κινητήρες. Ταυτόχρονα οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε μόλις 35 γρ./χλμ. ενώ να σημειωθεί ότι αν και η παρουσία του plug-in υβριδικού συνόλου έχει μειώσει τον χώρο αποσκευών σε 476 λίτρα, αυτό δεν πρόκειται να προβληματίσει τους οικογενειάρχες με σπορ ανησυχίες. Τιμή εκκίνησης €40.220.
LEXUS NX 450h+
Η πρεμιέρα της plug-in υβριδικής τεχνολογίας στη δεύτερη γενιά του NX δίνει στη Lexus την ευκαιρία να κερδίσει τις εντυπώσεις με τον τρόπο που προσεγγίζει τον γρίφο της αυτονομίας κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια αλλά και τη βεβαιότητα πως όταν εκείνη εκλείψει αυτό θα συνεχίσει να κινείται οικονομικότερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον από κάθε άλλο μοντέλο του είδους και του μεγέθους του.
Στο NX 450h+ συνυπάρχουν ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,5 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες (134 kW στον μπροστινό άξονα και 40 kW στον πίσω άξονα) παρέχοντας πέρα από την ηλεκτρική τετρακίνηση και συνδυαστική απόδοση 309 ίππων, μέγεθος που εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση σε 6,3» και μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ. Τα πραγματικά χρήσιμα μεγέθη ωστόσο είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση η κατανάλωση καυσίμου (1,1 λίτρα / 100 χλμ.) και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (22-25 γρ. CO2 / χλμ.).
Αυτονόητα εδώ το αυτόματο κιβώτιο είναι τύπου CVT ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου των 18,1 kWh (με εγγύηση 11 ετών) είναι η λεπτότερη στην κατηγορία της, συμβάλλοντας έτσι σε ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους που διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Η δε αυτονομία που παρέχει υπολογίζεται σε 69-76 χλμ. σε μεικτό κύκλο οδήγησης και σε 89-98 χλμ. σε συνθήκες κίνησης στην πόλη. Με 96 κυψέλες επαναφορτίζεται πλήρως σε περίπου 2,5 ώρες σε παροχή ρεύματος 32A αξιοποιώντας τον ενσωματωμένο φορτιστή των 6,6 kW.
Στην πράξη και ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί, ακόμα και όταν η μπαταρία αδειάσει το NX450h+ διατηρεί τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για ορισμένα χιλιόμετρα καθώς λειτουργεί ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό.
Πέρα από την τεχνολογική του υπόσταση, αυτό που δίνει αξιωματικά μια θέση στο NX 450h+ στο συγκεκριμένο αφιέρωμα είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζει τις οδηγικές προκλήσεις παρά την απόσταση των 18,5-19,5 εκατοστών του αμαξώματος από το έδαφος (με τροχούς 18 και 20 ιντσών αντίστοιχα).
Από τη σχεδίαση και τη ρύθμιση των αναρτήσεων – με πολλαπλούς συνδέσμους και νέα αμορτισέρ πίσω – έως τα ειδικά κράματα αλουμινίου σε διάφορα σημεία και από το αμεσότερο σύστημα διεύθυνσης έως την εντελώς νέα πλατφόρμα, όλα καταδεικνύουν τη στροφή της Lexus σε μια νέα πραγματικότητα που αποτυπώνεται και στον τρόπο λειτουργίας των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης.
Υπό αυτό το πρίσμα η συνύπαρξη των δυναμικών χαρακτηριστικών με τους διαθέσιμους χώρους και το πορτμπαγκάζ των 545 λίτρων, την πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας, τις δυνατότητες συνδεσιμότητας, τις υπηρεσίες πλοήγησης και αναβάθμισης λογισμικού σε πραγματικό χρόνο και τη δυνατότητα επιλογής οθόνης αφής 9,8 ή 14 ιντσών δημιουργεί ίσως την υψηλότερη προστιθέμενη αξία σε μοντέλο της Lexus αυτή την περίοδο και αντισταθμίζει την υποχρέωση καταβολής φόρου εταιρικής χρήσης. Τιμή εκκίνησης 68.900 ευρώ.
Renault Captur Plug-in Hybrid
Η απόφαση της Renault να προσθέσει στην γκάμα της νεότερης γενιάς του Captur μια plug-in υβριδική έκδοση αποδείχθηκε εμπνευσμένη διότι έτσι οι Γάλλοι απέκτησαν σημαντικό προβάδισμα στη συγκεκριμένη κατηγορία έναντι του ανταγωνισμού τους αλλά και γιατί δημιούργησαν μια ξεχωριστή δυναμική για το lifestyle B-SUV μοντέλο τους.
Με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων και ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 160 ίππους, αυτό το Captur εξοπλίζεται με μπαταρία 9,8 kWh και ηλεκτρικό κύκλωμα 400 V που του επιτρέπουν να διανύσει αθόρυβα, αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και μηδενικές εκπομπές ρύπων έως και 50 χλμ. μεικτής διαδρομής με ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα και έως 65 χλμ. σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP. Η φόρτιση της μπαταρίας για την πλήρη ανάκτηση της ενέργειάς της διαρκεί σχεδόν τρεις ώρες στο οικιακό δίκτυο, με κόστος που δεν υπερβαίνει τα δύο ευρώ.
Το πλεονέκτημα του Captur Plug-in Hybrid σε σύγκριση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο είναι η δυνατότητα που δίνει στον οδηγό του να φτάσει οπουδήποτε βρίσκεται ο προορισμός του χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης, καθώς πέρα από 50 ή τα 65 χλμ. της ηλεκτρικής αυτονομίας θα λειτουργήσει ο βενζινοκινητήρας. Χαρακτηριστικές της αποδοτικότητας του Captur Plug-in Hybrid είναι οι περιβαλλοντικές επιδόσεις του, με κατανάλωση περίπου 1,5 λίτρα / 100 χλμ. και εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 32 γρ./χλμ., εξασφαλίζοντας μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης.
Αξιοποιώντας το σύστημα MULTI-SENSE ο οδηγός μπορεί ανάλογα με τις συνθήκες να επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες Pure (η οποία ενεργοποιείται και απευθείας από τον φυσικό διακόπτη EV) για μετάβαση στην ηλεκτρική οδήγηση ή Sport για την ενεργοποίηση και των τριών κινητήρων χάρη στην αρχιτεκτονική της σειριακής και της παράλληλης λειτουργίας τους.
Η τρίτη διαθέσιμη λειτουργία είναι η E-Save, η οποία περιορίζει τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα για την εξοικονόμηση ενέργειας και τη χρήση της σε μεταγενέστερο χρόνο και σε περιβάλλον που είτε ο οδηγός επιθυμεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά είτε ενδεχομένως κάποια περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας το επιβάλλουν.
Σημειώστε εδώ ότι στο αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων υπάρχει και η λειτουργία B (Brake) για την εντονότερη ανάκτηση ενέργειας όταν ο οδηγός αφήνει το δεξί πεντάλ, ενώ η παρακολούθηση της εναλλαγής ροής της ενέργειας, του βαθμού της ανάκτησής της, του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας και του υπολειπόμενου χρόνου μέχρι την πλήρη φόρτιση είναι εφικτή μέσω της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης των 9,3 ιντσών. Μέσω αυτής και του EASY LINK οδηγός και συνοδηγός έχουν επίσης στη διάθεσή τους ένα εύχρηστο και παραμετροποιήσιμο σύστημα πολυμέσων. Τιμή εκκίνησης 37.280 ευρώ.
Peugeot 308 Hybrid
Η εμπειρία της γαλλικής μάρκας στην plug-in υβριδική τεχνολογία είναι εδώ και χρόνια δεδομένη, καθώς το SUV 3008 αποτελεί και σε αυτή την έκδοση ένα από τα πιο ιδιαίτερα μοντέλα στην ιστορία της. Η χρήση της ωστόσο σε ένα μικρότερο αμάξωμα όπως αυτό του νέου 308 αποτελούσε εξαρχής ένα στοίχημα ισορροπίας ανάμεσα στις νέες διαστάσεις, στην κατανομή του βάρους (άρα και στην οδική συμπεριφορά) και στην αναγκαία αποδοτικότητα. Ενα στοίχημα που οι Γάλλοι κερδίζουν εκτελώντας πολύ πειστικά την premium συνταγή που τους οδήγησε στη σημερινή τους θέση.
Τα διακριτικά Hybrid υποδηλώνουν την κορυφαία, σε απόδοση, έκδοση του ολοκαίνουργιου 308 με τη χρήση ενός plug-in υβριδικού συνόλου που αποτελείται από κινητήρα βενζίνης PureTech 150 ίππων και από ηλεκτροκινητήρα 81 kW με συνδυαστική απόδοση 180 ίππους στη λιγότερο ισχυρή υλοποίηση. Ενα σκαλί ψηλότερα βρίσκεται ο συνδυασμός του ίδιου ηλεκτροκινητήρα με βενζινοκινητήρα PureTech 180 ίππων, μια συνύπαρξη που αποδίδει 225 ίππους.
Κοινό παρονομαστή και στις δύο εκδόσεις αποτελούν το ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 των οκτώ ταχυτήτων και μια μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh που παρέχει ηλεκτρική αυτονομία κίνησης 58-60 χλμ. μετά από κάθε φόρτιση στον οδηγό του 308 Hybrid 180 και 59 χλμ. σε αυτόν του 308 Hybrid 225.
Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας διαφοροποιείται από την επιλογή του ενσωματωμένου μονοφασικού φορτιστή (3,7 kW στον βασικό εξοπλισμό ή 7,4 kW στον προαιρετικό) και κυμαίνεται από 3 ώρες και 50 λεπτά σε ενισχυμένη πρίζα Green-Up 3,7 kW έως 1 ώρα και 55 λεπτά σε επιτοίχιο φορτιστή (wallbox) 7,4 kW.
Ανάλογα επίσης με την έκδοση η θεωρητική κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται από 1,1 έως 1,2 λίτρα 100/χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 24 έως 27 γρ./χλμ. Σημειώστε εδώ ότι τα μεγέθη αυτά σε συνδυασμό με τη Λιανική Τιμή προ Φόρων απαλλάσσουν τον χρήστη εταιρικού 308 από την υποχρέωση καταβολής του σχετικού ετήσιου φόρου, στοιχείο εξαιρετικά σημαντικό για αυτόν αλλά και για οποιαδήποτε εταιρεία επιλέξει το 308 Hybrid για να διευρύνει τον στόλο των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της. Ασχέτως του προφίλ του οδηγού πάντως – εταιρικού πελάτη ή ιδιώτη – η ρεαλιστική αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με την ενέργεια της μπαταρίας που μπορεί να προσεγγίσει τα 45 χλμ. αξιοποιώντας με συνέπεια και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την οδήγηση, μειώνει περαιτέρω το ετήσιο κόστος χρήσης του 308.
Η plug-in υβριδική έκδοση ήταν η πρώτη του νέου 308 που οδηγήσαμε στους ελληνικούς δρόμους τοποθετώντας πολύ ψηλά τον πήχη. Το σίγουρο πάτημα του αυτοκινήτου χάρη στην εξελιγμένη πλατφόρμα στην οποία βασίζεται, η εμφανής διαφορά του τρόπου κίνησης ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (Sport, Hybrid, Electric) που επιλέγαμε σε κάθε διαφορετική συνθήκη, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το ποιοτικό σε κάθε του λεπτομέρεια σύνολο, καθιστούν αυτό το 308 μια απολύτως ενδεδειγμένη επιλογή που πλεονεκτεί μέσω της τεχνολογίας. Ετσι σε κάθε επιμέρους πεδίο αξιολόγησης το γαλλικό μικρομεσαίο μοντέλο σκοράρει πολύ ψηλά παρέχοντας σε αυτή την υλοποίηση χώρο αποσκευών 361 λίτρων, περισσότερο χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος και μια hi-end αίσθηση μέσω των δύο οθονών 10 ιντσών για τον τρισδιάστατο πίνακα οργάνων και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αντίστοιχα. Τιμή εκκίνησης €39.500.

