Ταξιδεύοντας στην Κοπεγχάγη για την οδηγική γνωριμία μας με το bz4x, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Toyota, είχαμε την ευκαιρία να δούμε και να χρησιμοποιήσουμε για τη φόρτισή του μια γεννήτρια υδρογόνου που αναπτύχθηκε από τη νεοφυή εταιρεία EODev αξιοποιώντας κυψέλες καυσίμου που κατασκευάζονται από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία για το μοντέλο Mirai.

Η συνεργασία των δύο μερών είχε ξεκινήσει το 2017, όταν η Toyota Γαλλίας αποφάσισε να υποστηρίξει το Energy Observer, το πρώτο υδρογονοκίνητο σκάφος στον κόσμο στο οποίο παράγεται επί τόπου υδρογόνο από θαλασσινό νερό χάρη στην ηλιακή, στην αιολική και στην υδροηλεκτρική ενέργεια. Με αυτή την αφορμή η EODev και η Toyota Motor Europe Fuel Cell Business ενσωμάτωσαν την ιαπωνική τεχνολογία κυψελών καυσίμου της Toyota στο σκάφος, με στόχο τη διέλευση του Ατλαντικού και του Ειρηνικού Ωκεανού. Αυτό σηματοδότησε την επέκταση της Toyota σε έναν νέο επιχειρηματικό τομέα, χαρακτηρίζοντάς την επισήμως προμηθευτή τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, και οδήγησε στην επίσημη διάθεση του συστήματος REXH2 της EODev ως μια θαλάσσια λύση ενέργειας υδρογόνου που μπορεί να ενσωματωθεί σε διάφορα είδη πλοίων, εναρμονισμένη με τους περιβαλλοντικούς και κανονιστικούς περιορισμούς που ισχύουν, και μετά στην εμφάνιση της σταθερής γεννήτριας GEH2 που βλέπετε στις φωτογραφίες ως σταθερή λύση παραγωγής ενέργειας με μηδενικούς ρύπους.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω