Το μεγάλο στοίχημα του ελληνικού τουρισμού

Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Ο φόβος της πανδημίας είναι ισχυρός, όμως εξίσου ισχυρή είναι η ανθρώπινη ανάγκη για αναψυχή μετά την πρωτόγνωρη ψυχολογική πίεση και τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα που εφαρμόστηκαν κατά τον τελευταίο χρόνο στις περισσότερες χώρες του κόσμου.
Η Ελλάδα, εκτός του ότι διαθέτει ισχυρό brand name στη διεθνή τουριστική αγορά, ως ένας πολυνησιακός προορισμός με ενδοχώρα απαράμιλλης ομορφιάς και με ξεχωριστό πλούτο θεματικών και βιωματικών εμπειριών, το περασμένο καλοκαίρι κατάφερε να παγιώσει και ένα προφίλ ασφαλούς προορισμού με αφορμή την επιτυχημένη διαχείριση της πανδημίας.
Εφέτος μπορούμε να αισθανόμαστε ακόμη πιο αισιόδοξοι. Οι ικανοποιητικοί ρυθμοί των εμβολιασμών, οι καλύτερες επιδόσεις της Ελλάδας σε σύγκριση με τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη, ο χαμηλός δείκτης θετικότητας και η ενίσχυση των υποδομών υγειονομικής επιτήρησης και περίθαλψης ενισχύουν την εικόνα της χώρας μας ως ασφαλούς προορισμού.
Μάλιστα, από τη στιγμή που η υγειονομική ασφάλεια θα αποτελέσει εφέτος το βασικότερο κριτήριο επιλογής προορισμού διακοπών, στη θετική αυτή εικόνα συμβάλλουν καθοριστικά τα εβδομαδιαία δωρεάν rapid tests για κάθε πολίτη, τα COVID free μικρά νησιά μας και ο κατά προτεραιότητα εμβολιασμός των εργαζομένων στον τουρισμό και των κατοίκων των νησιών.
Σημαντικό όπλο επίσης για την τουριστική βιομηχανία αποτελεί η πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη για καθιέρωση ενός πράσινου ψηφιακού πιστοποιητικού, που θα βεβαιώνει την υγειονομική κατάσταση των ευρωπαίων πολιτών, καθώς θα αποδεικνύει τον εμβολιασμό, το αρνητικό αποτέλεσμα τεστ ή την ανάρρωση από COVID-19. Μάλιστα, ακόμη και χώρες που αρχικά ήταν διστακτικές τώρα εμφανίζονται πρόθυμες να το υιοθετήσουν.
Είναι αλήθεια ότι λόγω των ειδικών συνθηκών εφέτος δεν περιμέναμε πολλές προκρατήσεις, αφού τόσο τα επιδημιολογικά δεδομένα όσο και τα μέτρα προστασίας μεταβάλλονται καθημερινά, με αποτέλεσμα η μεγάλη πλειονότητα των κρατήσεων να αναμένεται την τελευταία στιγμή.
Πάρα ταύτα, σύμφωνα με τα στοιχεία του TUI, του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού πρακτορείου της Ευρώπης, η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις τρεις πρώτες χώρες για το καλοκαίρι του 2021 και μάλιστα η Κρήτη και η Ρόδος συγκαταλέγονται στους πέντε κορυφαίους προορισμούς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Επίσης, είναι χαρακτηριστικό ότι σε πιλοτικό πρόγραμμα για την επίσκεψη 200 ολλανδών τουριστών τον Απρίλιο στη Ρόδο δήλωσαν συμμετοχή 25.000 άτομα.
Οι ανωτέρω ενδείξεις ενισχύουν το θετικό σενάριο για τον ελληνικό τουρισμό, με βάση το οποίο τα τουριστικά έσοδα θα προσεγγίσουν τα 10 δισ. ευρώ, οδηγώντας σε ρυθμούς ανάπτυξης 4% με 4,5%.
Ολα δείχνουν ότι εφέτος θα έχουμε μια παρατεταμένη τουριστική περίοδο, καθώς το διεθνές ενδιαφέρον για το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού είναι μεγάλο και μαζικά τουριστικά ρεύματα αναμένεται να διατηρηθούν μέχρι τον Οκτώβριο, αφού όσο περνάει ο καιρός τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα εμβολιάζονται και θα αισθάνονται ασφαλείς για να κανονίσουν τις διακοπές τους.
Η κυβέρνηση από την πλευρά της προχωρεί βήμα-βήμα και με τη μέγιστη προσοχή στο άνοιγμα του κλάδου της φιλοξενίας, του μεγαλύτερου εργοδότη και ιδιώτη επενδυτή της χώρας, που επιτελεί διαχρονικά έναν ανεκτίμητο κοινωνικοοικονομικό ρόλο.

