Το μεγάλο «μικρό»
Με διάθεση επανάστασης και όχι εξέλιξης της πρώτης γενιάς του 2008, η Peugeot παραδίδει μαθήματα δημιουργικής προσέγγισης στο θέμα «premium B-SUV»
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους
Συνεχίζοντας τα ποιοτικά και τεχνολογικά άλματα των τελευταίων ετών και απολαμβάνοντας την απήχηση που έχουν τα μεγαλύτερα SUV τους (3008 και 5008) οι Γάλλοι δεν δίστασαν καθόλου να κάνουν το επόμενο μεγάλο βήμα πατώντας σε ένα εξαιρετικά στέρεο «έδαφος». Η νεότερη πλατφόρμα που δημιούργησαν για τα μικρότερα μοντέλα τους – με την κωδική ονομασία CMP -, στην οποία οφείλεται η ολική επαναφορά του του καινούργιου 208, αποτέλεσε εγγύηση για τη μεταμόρφωση του νέου 2008 σε ένα συναρπαστικό οδηγικά αυτοκίνητο, που απέχει έτη φωτός από τον προκάτοχο του ονόματος. Αυτό είναι σαφώς το μεγαλύτερο όφελος και ταυτόχρονα το πιο δύσκολο να επιτευχθεί αλλά με αυτή την πλατφόρμα η συνταγή πέτυχε σε κάθε επιμέρους τομέα, επιτρέποντας στην Peugeot να διεκδικήσει με αξιώσεις την κορυφή της κατηγορίας.
Το «φαίνεσθαι»…
Για τις στατιστικές, στην ευρωπαϊκή αγορά ο κρισιμότερος παράγοντας επιλογής αυτοκινήτου είναι η σχεδίαση – ιδίως στην κατηγορία των Crossover/SUV -, γι’ αυτό και οι Γάλλοι επεδίωξαν να προσδώσουν χαρακτήρα στο νέο 2008 ώστε να αποφύγουν τα «χλιαρά» σχόλια του παρελθόντος. Με 14 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος από το μοντέλο που διαδέχεται (στα 4,30 μέτρα), με πλάτος 1,70 και ύψος 1,54 μέτρα, η αιχμηρή σχεδίαση και οι σπορτίφ λεπτομέρειες που αναδεικνύονται από τα ζωηρά χρώματα καθιστούν τον μικρότερο SUV λέοντα εκλεπτυσμένο – και για τα συνήθη μέτρα εξεζητημένο από κάποιες γωνίες. Το αποτέλεσμα δείχνει πολύ φρέσκο και σε αντίθεση με τη γερμανική νοοτροπία που αναπαράγει την ίδια ιδέα σε διαφορετικά μεγέθη, το 2008 δεν αποτελεί σμίκρυνση του 3008 ή μεγέθυνση του 208. Είναι αυτόφωτο εκτός και εντός, με τη μεγάλη οθόνη (7-10 ιντσών) να απηχεί τα νέα ζητούμενα και την ελαχιστοποίηση των φυσικών πλήκτρων να αποτελεί σπονδή στη λιτότητα των ημερών. Εδώ βρίσκεται και το μεγαλύτερο εργονομικό ζήτημα καθώς, για παράδειγμα, η ρύθμιση της θερμοκρασίας γίνεται πάλι από το μενού του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με ό,τι αυτό σημαίνει για τις επιπλέον κινήσεις που απαιτούνται. Από την άλλη πλευρά τα υλικά, τα χρώματα και οι δυνατότητες εξατομίκευσης υπενθυμίζουν το ύφος του γάλλου κατασκευαστή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο εσωτερικός φωτισμός διαφοροποιείται ανάμεσα σε οκτώ αποχρώσεις ενώ τα επίπεδα εξοπλισμού (Active, Allure, GT Line και GT) λειτουργούν ως προέκταση του συνολικού σκεπτικού πίσω από την κατασκευή του, περιλαμβάνοντας την τελευταία γενιά του 3D i-cockpit αλλά και ένα νέο head-up display. Κανένα από τα δύο αυτά στοιχεία δεν περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση Active που οδηγήσαμε στην Ελλάδα (είχε προηγηθεί η γνωριμία με τις ακριβότερες εκδόσεις και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο e-2008 επί γαλλικού εδάφους), ωστόσο αν και «εισαγωγική» η συγκεκριμένη έκδοση δεν έχει κάποια κραυγαλέα έλλειψη, πέραν ασφαλώς των προγραμμάτων οδήγησης και του εξαιρετικού τρισδιάστατου ψηφιακού πίνακα οργάνων, που αποτελούν προνόμιο των καλύτερα εξοπλισμένων εκδόσεων.
…και το «είναι»
Από την επαφή μας με το 2008 στη Γαλλία είχαμε ήδη ξεχωρίσει την ενδιάμεση έκδοση βενζίνης των 130 ίππων από τα 1.199 κ.εκ. θεωρώντας την ισχυρότερη των 155 ίππων… αχρείαστη πολυτέλεια σε αυτό το μέγεθος. Στους ελληνικούς δρόμους το 2008 1.2 PureTech 130 επιβεβαίωσε την προτίμησή μας καθώς ο κινητήρας του σε μεικτή χρήση αποδείχθηκε ολιγαρκής σε κατανάλωση και αποτελεσματικά ρυθμισμένος ώστε να σου δίνει την απαιτούμενη αίσθηση ζωντάνιας ήδη από τις χαμηλές στροφές μέχρι σχεδόν τις 5.500 σ.α.λ. Τα μεγέθη που αποτυπώνονται στα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι ενδεικτικά των δυνατοτήτων του τρικύλινδρου μοτέρ που συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων (όπως στην περίπτωσή μας) είτε με αυτόματο οκτώ σχέσεων, μια επιλογή που αδικείται κατάφωρα τιμολογιακά λόγω του παράλογου φορολογικού συστήματος. Μη θεωρήσετε ωστόσο την επιλογή του μηχανικού κιβωτίου παραχώρηση καθώς η αίσθηση και το κούμπωμα των σχέσεων έχουν βελτιωθεί δραστικά σε σχέση με υλοποιήσεις του παρελθόντος. Ανεξαρτήτως έκδοσης το 2008 διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και δεν διαθέτει το γνωστό, από τα μεγαλύτερα Peugeot, σύστημα Grip Control για τη βελτίωση της πρόσφυσης.
Χωρίς η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης να μετριάζει την προτεραιότητα στην άνεση το γαλλικό SUV αποτελεί μια από τις πιο σπορ υλοποιήσεις στα B-SUV. Ταξιδεύει ήσυχα, δεν θα αντιδράσει ενοχλητικά στις στροφές αν το πιέσεις και θα σε ξαφνιάσει ευχάριστα με την πληροφορία που δίνει το ελαφρύ σε αίσθηση και γρήγορο τιμόνι του. Αλλά και πάλι η πραγματική οδηγική ουσία βρίσκεται στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, εκεί από όπου ξεκινούν και καταλήγουν τα πάντα για το νέο 2008. Τα υπόλοιπα στοιχεία του είναι απλώς ζήτημα επιλογής.
Εσωτερικό / Χώροι
Αν και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το νέο 208, το 2008 προσφέρει μεγαλύτερους χώρους στους επιβάτες του χάρη στις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του. Ακόμη και ψηλοί επιβάτες στο πίσω κάθισμα θα ικανοποιηθούν από τον χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους, με μια μικρή επιφύλαξη για το κοντό έδρανο εκεί. Η απουσία συρόμενων πίσω καθισμάτων διαμορφώνει την τιμή εκκίνησης του χώρου αποσκευών στα 434 λίτρα, τα οποία αυξάνονται στα 1.467 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση της διαιρούμενης πλάτης πίσω και την πλήρη εκμετάλλευση του εσωτερικού ύψους του αυτοκινήτου. Συνολικά η εντύπωση που παρέχει ο θάλαμος επιβατών είναι εξαιρετική χάρη στην προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και στην ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του.

