Η χώρα που φιλοξένησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1988 και κατασκεύασε ένα από τα πρώτα MP3 players για εμπορική χρήση, που αιχμαλώτισε τους τηλεθεατές με το αρκούντως νοσηρό «Squid Game» και κέρδισε τέσσερα σημαντικά βραβεία Οσκαρ της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου με τα «Παράσιτα» (2019) του Μπονγκ Τζουν-Χο. Η Νότια Κορέα έχει αλώσει την παγκόσμια pop culture και ήταν απλώς ζήτημα χρόνου να ασχοληθεί ένα μεγάλο μουσείο με την περίπτωσή της. Αυτό ακριβώς προτίθεται να κάνει το Victoria & Albert του Λονδίνου από τις 24 Σεπτεμβρίου.

Η έκθεση «Hallyu! The Korean Wave», με τίτλο της την κορεατική αλλά και την αγγλική μετάφραση των λέξεων «Κορεατικό κύμα», θέλει να μεταφέρει στους επισκέπτες τα τεκμήρια που θα πιστοποιήσουν ή και θα δικαιολογήσουν το hype γύρω από τη λαμπερή αυτή κουλτούρα στην οποία τα σκοτάδια παραμονεύουν εκεί που δεν το περιμένεις.Ανάμεσά τους και σκηνικά από ταινίες (το μπάνιο από τα «Παράσιτα»!), κοστούμια από βίντεο κλιπ των ειδώλων της K-pop αλλά και έργα τέχνης από καλλιτέχνες όπως ο Ναμ Τζουν Πάικ, ο οποίος θεωρείται και «πατέρας της video art». Tέσσερις ενότητες σε επιμέλεια Ρόζαλι Κιμ που θα ξεκινήσουν από την ιστορία της πάλαι ποτέ πάμφτωχης και υποταγμένης στην ιαπωνική εξουσία χώρας, για να προχωρήσουν σταδιακά σε κάθε έναν από τους τομείς στους οποίους έχει πρωταγωνιστήσει πανηγυρικά τα τελευταία χρόνια. Αρχής γενομένης από τον κινηματογράφο με ταινίες όπως το ερωτικό θρίλερ «Η υπηρέτρια» (The Handmaiden) του Παρκ Τσαν-Γουκ και το K-drama, κοινώς οι τηλεοπτικές σειρές όπως το «Squid Game», η πιο δημοφιλής διεθνώς στην ιστορία του Netflix ή το «Βασίλειο» (Kingdom), η οποία υιοθετεί το ζόμπι genre στη μεσαιωνική Κορέα της δυναστείας Γιόσεον, μέσα από κοστούμια, props, storyboards, εγκαταστάσεις. Σε αυτή την ενότητα παρουσιάζεται και δείγμα από τα λεγόμενα webtoons, μια ειδική κορεατική πατέντα ψηφιακών καρτούν ειδικά σχεδιασμένων για οθόνη κινητού και τάμπλετ. Παρεμπιπτόντως, το πιο δημοφιλές (με 1,2 δισ. προβολές μέχρι και τον Ιούνιο) θεωρείται το «Lore Olympus», μια ιστορία αγάπης ανάμεσα στον Αδη και στην Περσεφόνη, σχεδιασμένη ωστόσο από μια Αυστραλή, τη Ρέιτσελ Σμάιθ.Aναπόφευκτα, η δημοφιλία του θα εξασφαλίσει τη μεταφορά του στη μικρή οθόνη.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω