Ο Χρύσανθος Πανάς είναι ευρέως γνωστός για την επιχειρηματική του δραστηριότητα, όμως πολύς κόσμος δεν γνωρίζει ότι είναι ένας έμπειρος συλλέκτης. Ή ακόμα και να το γνωρίζει, δεν είχε μέχρι σήμερα τη δυνατότητα να δει ένα μεγάλο μέρος αυτής της συλλογής, τη ραχοκοκαλιά της όσον αφορά τη σύγχρονη ελληνική τέχνη. Με την έκθεση «Greek Kaleidoscope» στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης ο Πανάς μοιράζεται τους καλλιτεχνικούς «θησαυρούς» του στα εσωτερικά μπαλκόνια των δύο ορόφων του Ιδρύματος, τα οποία όμως έχουν απομονωθεί και διαμορφωθεί ώστε να είναι σε θέση να φιλοξενήσουν 126 έργα από 95 καλλιτέχνες. Πίνακες, γλυπτά και κατασκευές που έχουν διαρθρωθεί σε επιμέλεια Μαρίας Παναγίδου κατά τρόπο ώστε να ιχνηλατούν τη διαδρομή που διήνησε ο Χρύσανθος Πανάς ως συλλέκτης στον χώρο της ελληνικής τέχνης. Κι αυτό διότι στα 220 περίπου έργα που απαρτίζουν συνολικά τη συλλογή του (το σύνολο των σύγχρονων έργων είναι διαθέσιμο online στο www.relatedart.com)  υπάρχουν και πολλά διεθνών καλλιτεχνών, μια κατεύθυνση που ακολούθησε πιο έντονα τα τελευταία δέκα χρόνια. Εξ ου λοιπόν ο τίτλος «Greek Kaleidoscope» που επιλέχτηκε για την έκθεση, ένα καλειδοσκόπιο της ελληνικής τέχνης που σκορπίζει τα χρώματά του και τις διαφορετικές οπτικές του από τη δεκαετία του ’80 μέχρι σήμερα ενώ παράλληλα φωτίζει τις σχέσεις του Πανά με δημιουργούς, επιμελητές και γκαλερίστες που συνέθεσαν το ιστορικό πλαίσιο της νεότερης ελληνικής τέχνης. Στον πρώτο όροφο παρουσιάζονται έργα από τις δεκαετίες ’80-2000  ενώ στον δεύτερο τα πιο πρόσφατα. Ο σκοπός, όπως θα πει στο «Βήμα» ο Πανάς, είναι να επισημανθεί «η ευρύτητα των φωνών από τις οποίες κάποιες παρέμειναν δυνατές ενώ άλλες μπορεί να ακολούθησαν άλλη πορεία». Από τη ζωγραφική του Μανώλη Χάρου και του Γιάννη Αδαμάκη ως τη Ράνια Καπελιάρη, την Αμαλία Σωτηροπούλου και τελικά τα έργα του Γιάννη Βαρελά, του Απόστολου Γεωργίου, της Γεωργίας Σαγρή και του Κωστή Βελώνη. Από κοντά βέβαια και ορισμένα έργα καλλιτεχνών που θεωρούνται «για πάντα σύγχρονοι». Στίβεν Αντωνάκος, Χρύσα, Γιάννης Μόραλης, Αλέξης Ακριθάκης και Βασίλης Φωτόπουλος, ο οποίος βέβαια ήταν και φίλος με τον Μιχάλη Κακογιάννη. Για την ιστορία, το πρώτο έργο που αγόρασε ήταν μια ελαιογραφία («Χωρίς τίτλο», 1989) του εικαστικού Χρήστου Θεοφίλη όταν ο Πανάς ήταν μόλις 19 ετών.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω