Θετική ενέργεια
Ο αρχιμηχανικός που εξέλιξε τον κινητήρα του Nissan GT-R μιλάει για την τεχνολογία e-POWER και τις δυνατότητές της.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Οι μηχανικοί κινητήρων εσωτερικής καύσης σε μοντέλα υψηλών επιδόσεων όπως το εμβληματικό GT-R θεωρούνταν ανέκαθεν η «creme de la creme» της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για προφανείς δε λόγους σπανίως μιλούν για την ηλεκτροκίνηση που απειλεί όσο τίποτε άλλο τα δικά τους επιτεύγματα.
Ο Naoki Nakada αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα. Ως ένας από τους αρχιμηχανικούς κινητήρων της Nissan, ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη ορισμένων από τα πιο σημαντικά μηχανικά σύνολα της μάρκας, συμπεριλαμβανομένου εκείνου που εξοπλίζει το R35 GT-R.
Παραδόξως, είναι ο ίδιος μηχανικός που ανέπτυξε και τον κινητήρα του αμιγώς ηλεκτρικού Nissan Leaf, άρα έχοντας εργαστεί και στα δύο άκρα του φάσματος, αναζήτησε το σημείο ισορροπίας: την ταχύτητα και τη δύναμη ενός σπορ αυτοκινήτου και τη στιγμιαία ροπή ενός ηλεκτρικού οχήματος καταλήγοντας έτσι στην τεχνολογία e-POWER.
«Οταν αναπτύξαμε το R35 GT-R, δεν επιδιώξαμε απλώς την ταχύτητα, αλλά και το ικανοποιητικό συναίσθημα της επιτάχυνσης. Για τους οδηγούς GT-R, υπάρχουν λίγα που συγκρίνονται με την εκπληκτική αίσθηση που απορρέει όταν μπαίνεις στους ρυθμούς του» επισημαίνει ο Nakada συνδέοντας αυτή την αίσθηση με τις δυνατότητες των ηλεκτροκινητήρων. Ετσι μετά την ανάπτυξη του ηλεκτρικού κινητήρα για το Leaf, o Nakada ήταν αποφασισμένος να φέρει την εμπειρία του GT-R στην επόμενη γενιά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η τεχνολογία e-POWER
Η εμπορική επιτυχία του συγκεκριμένου συστήματος ήδη από το 2016 στην ιαπωνική και σε άλλες ασιατικές αγορές εδράζεται στη συνύπαρξη μιας μπαταρίας υψηλής απόδοσης και ενός συνόλου μετάδοσης της κίνησης που ενσωματώνει έναν βενζινοκινητήρα, μια γεννήτρια ισχύος, έναν μετατροπέα και έναν ηλεκτροκινητήρα παρόμοιου μεγέθους και απόδοσης με αυτόν που τοποθετείται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Nissan.
Αυτή η τεχνολογία διαφέρει από τα τυπικά υβριδικά συστήματα, καθώς απλοποιεί τη λειτουργία του κινητήριου συνόλου, με τον ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης να παρέχει αποκλειστικά ισχύ στους τροχούς. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα επαναφορτίζεται από έναν αποδοτικό κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί ως γεννήτρια ισχύος. Ετσι εξασφαλίζεται ισχυρή επιτάχυνση, παρόμοια με εκείνη ενός ηλεκτρικού οχήματος χωρίς την ανησυχία της φόρτισης.
Η αποδοτικότητα σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου βρίσκεται επίσης στον πυρήνα του συστήματος e-POWER, με τον κινητήρα να λειτουργεί με βελτιστοποιημένη ταχύτητα για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Ο κινητήρας ενεργοποιείται κυρίως σε υψηλές ταχύτητες κύλισης ή σε ανώμαλο δρόμο, όταν ο ήχος του μπορεί να καλυφθεί από τον θόρυβο του δρόμου.
«Το e-POWER μοιάζει με ένα απλό σύστημα που είναι εύκολο να αναπτυχθεί. Στην πραγματικότητα, είναι ακριβώς το αντίθετο» εξηγεί ο Nakada. «Πρέπει να έχουμε τη σωστή ισορροπία μεταξύ της χρήσης και της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, διασφαλίζοντας τον τέλειο χρόνο για το πότε ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί και ταιριάζει τη χωρητικότητα της μπαταρίας με τον τύπο του αυτοκινήτου».
Ο ιάπωνας αρχιμηχανικός γνωρίζει ότι η κλεψύδρα για τους αγαπημένους του κινητήρες εσωτερικής καύσης αδειάζει εδώ και καιρό. Η ενασχόλησή του με την τεχνολογία e-POWER, την οποία θα δούμε στην Ελλάδα το καλοκαίρι στο νέο Nissan Qashqai, ήταν το απαραίτητο ενδιάμεσο βήμα προς τον τελικό στόχο του, ο οποίος δεν είναι απλώς οι μηδενικές εκπομπές ρύπων.
«Αν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια ουδέτερη από άνθρακα κοινωνία, πρέπει να προωθήσουμε τα ηλεκτρικά οχήματα» υπογραμμίζει ο Naoki Nakada. «Ωστόσο ένα ηλεκτρικό όχημα από τη Nissan δεν πρέπει να είναι μόνο φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά να είναι απολαυστικό και συναρπαστικό στην οδήγηση».
Πονοκέφαλος στη Ford για τα προβλήματα φόρτισης των Mustang Mach-E
Στην έκδοση τεχνικής αναφοράς προς την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ (NHTSA) οδηγήθηκε η «μπλε οβάλ» φίρμα μετά από καταγγελίες ιδιοκτητών του μοντέλου Mustang Mach-E περί αδυναμίας εκκίνησης του αυτοκινήτου αν και η μπαταρία υψηλής τάσης είναι φορτισμένη. Σύμφωνα με τη Ford το πρόβλημα αφορά μερικά μόνο αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν πριν τις 3.2.2021, οφείλεται σε δυσλειτουργία του λογισμικού που αποφορτίζει τη μικρότερη μπαταρία των 12 volt (με την οποία ξεκινά το αυτοκίνητο) και επιλύεται με τον επαναπρογραμματισμό ορισμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της Mustang Mach-E.
Ανανεωμένη εμφάνιση και εξοπλισμός για το Jeep Compass
Οδηγό για την αισθητική των επόμενων μοντέλων της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελεί η ανανέωση του Compass, στο οποίο η χαρακτηριστική μάσκα με τις επτά κάθετες γρίλιες συνδυάζεται με τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας full LED. Στον ανασχεδιασμένο θάλαμο επιβατών ο οδηγός διαχειρίζεται τον πλήρως διαμορφώσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25΄΄, ενώ το σύστημα πολυμέσων UConnect 5, που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, παρέχει ασύρματη λειτουργία mirroring του κινητού τηλεφώνου, φωνητικές εντολές και συμβατότητα με δίκτυα 5G. Παράλληλα, πέρα από τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, το νέο Compass προσφέρει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Το αμερικανικό C-SUV διατίθεται με τρία διαφορετικά κινητήρια σύνολα, ξεκινώντας από τον βενζινοκινητήρα 1.3 GSE απόδοσης 130 και 150 ίππων σε δικίνητες εκδόσεις με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, σε τιμές από 22.900 ευρώ. Ο diesel κινητήρας 1.6 Multijet αποδίδει 130 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, σε τιμές από 27.200 ευρώ. Στην κορυφή της γκάμας του Compass βρίσκονται οι τετρακίνητες plug-in υβριδικές εκδόσεις με τα διακριτικά 4xe σε δύο επίπεδα ισχύος, 190 και 240 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, σε τιμές από 41.400 ευρώ. Ολες οι plug-in hybrid εκδόσεις του μοντέλου απαλλάσσονται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας και φόρου χρήσης εταιρικού αυτοκινήτου. Το ανανεωμένο Compass διατίθεται συνολικά σε έξι εκδόσεις εξοπλισμού (Sport, Longitude, Limited, S, Trailhawk και 80th Anniversary), ανάλογα με την έκδοση κινητήρα/ισχύος που επιλέγουν οι υποψήφιοι αγοραστές.

