Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Ενα από τα εμβληματικότερα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης αποκτά νέο νόημα στις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις του. Διαθέσιμο πλέον και στην ελληνική αγορά, σε τιμές από 19.970 ευρώ (με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), το αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500 απεικονίζει τη μορφή της εξέλιξης μιας σχεδιαστικής ιδέας που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1957, όταν η πληγωμένη ιταλική βιομηχανία αναζητούσε ένα μικρό, προσιτό και πρακτικό μοντέλο που θα μπορούσε να δώσει τη χαρά της αυτοκίνησης σε περισσότερους ανθρώπους.
Τότε, όταν ο Dante Giacosa σχεδίασε το πρώτο Fiat 500, δεν απάντησε απλώς στο ζητούμενο αλλά δημιούργησε μια τετράτροχη δυναστεία, μια ξεχωριστή διδακτική ενότητα σε Σχολές Καλών Τεχνών που αναγνώρισαν στο προφίλ του αυτοκινήτου, στα φωτιστικά σώματα και σε επιμέρους λεπτομέρειες έναν ύμνο στην κομψότητα.
Η απήχησή του ήταν καθολική, για αυτό και το σχέδιο αναβίωσης του θρυλικού μοντέλου έμοιαζε με γρίφο, τον οποίο τελικά έλυσε με επιτυχία το 2007 η ομάδα του Roberto Giolito. Οι απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής – η εργονομία, οι νέες προδιαγραφές ασφάλειας, η μεταφορά του κινητήρα από το πίσω στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου – ήταν τεράστια πρόκληση, όχι όμως και η μεγαλύτερη. Το τότε νέο 500 έπρεπε να δείχνει το ίδιο μοναδικό με το αρχέτυπο, στοιχείο που πέτυχε στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Απόδειξη, ο τίτλος Car of The Year στην Ευρώπη το 2008, με το 500 να είναι το μόνο μοντέλο που έχει αποσπάσει τη σημαντική αυτή διάκριση ως αναβίωση ενός κλασικού αυτοκινήτου.
Σήμερα ζούμε στην εποχή του νέου ηλεκτρικού 500, με την υπογραφή του Klaus Busse, επικεφαλής σχεδιασμού του ιταλικού μοντέλου, που προστίθεται στις υπάρχουσες εκδόσεις εκφράζοντας το ιδιαίτερο σχεδιαστικό ιδίωμα της σειράς. Σε αυτό, η απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης έδωσε μεγαλύτερες από κάθε άλλη φορά δυνατότητες εκμετάλλευσης του εσωτερικού χώρου, ενώ η καινοτομία της ηλεκτροκίνησης συνδυάστηκε χρονικά με την προσθήκη μιας νέας έκδοσης αμαξώματος στις υφιστάμενες hatchback και cabrio.
Η πρεμιέρα της έκδοσης «3+1» αποτυπώνει τη φαντασία των Ιταλών οι οποίοι, χωρίς να μεταβάλουν τις εξωτερικές διαστάσεις της σειράς 500, πρόσθεσαν με αρμονικό τρόπο μια επιπλέον πόρτα στη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου, προσφέροντας ακόμα ευκολότερη πρόσβαση στο εσωτερικό και κορυφαία πρακτικότητα. Ο τρόπος που οι σχεδιαστές του 500 αντιλήφθηκαν τον ρόλο του στην αυγή της νέας δεκαετίας απέφερε διακρίσεις όπως το Red Dot Award 2020 και το βραβείο σχεδιασμού Autonis 2020, επιβεβαιώνοντας ότι η σημασία στη λεπτομέρεια θα δείχνει πάντοτε για αυτούς τον δρόμο προς το μέλλον της σχεδίασης. Για αυτό και πέρα από τις τρεις επιλογές αμαξωμάτων, τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού και τις δύο εκδόσεις απόδοσης (70 kW/95 ίππων και 87 kW/118 ίππων) και αυτονομίας (που υπερβαίνει τα 320 χλμ.), το ηλεκτρικό 500 επιβάλλεται ξανά με το στυλ του.