Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Αν και είναι η πρώτη φορά που η διάσημη για την allaround φιλοσοφία της μάρκα αξιοποιεί την ενδεδειγμένη για αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων plug-in υβριδική τεχνολογία, τα χαρακτηριστικά των Renegade 4xe και Compass 4xe είναι εντυπωσιακά.
Διαθέσιμες στην ελληνική αγορά τις επόμενες εβδομάδες με λιανική τιμή προ φόρων χαμηλότερη των 40.000 ευρώ και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 50 γραμμ./χλμ. οι επαναφορτιζόμενες εκδόσεις των Renegade και Compass προσφέρουν και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με αυτονομία 50 χλμ. (με μηδενικές εκπομπές ρύπων) και ενισχυμένες εκτός δρόμου δυνατότητες χάρη στην ανεξάρτητη κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες.
Αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα του downsizing συνδυάζουν έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων με έναν τοποθετημένο στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρία 11,4 kWh, η οποία φορτίζεται είτε κατά την κίνηση του οχήματος είτε μέσω πρίζας ακόμα και σε απλή οικιακή παροχή. Ο χρόνος φόρτισης διαρκεί από μισή έως και τρεις ώρες, ανάλογα με τον τύπο της σύνδεσης.
Με την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα στους 60 ίππους και τον turbo βενζινοκινητήρα να διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος 130 ή 180 ίππων, η συνδυαστική ισχύς είναι 190 ίπποι στις εκδόσεις Limited και 240 ίπποι στις εκδόσεις Trailhawk και S.
Η συνύπαρξη των δύο κινητήρων εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις, με την επιτάχυνση από στάση να απαιτεί 7,5 δευτερόλεπτα και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα ενώ στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα.
Τα διαφορετικά ζητούμενα ωστόσο από τις plug-in υβριδικές εκδόσεις είναι πολλαπλά και στην περίπτωση των Jeep με τα διακριτικά 4xe καλύπτονται και από τα προγράμματα λειτουργίας Electric (για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση που προορίζεται για το κέντρο της πόλης), Hybrid (συνδυάζοντας και τους δύο κινητήρες με στόχο τη μέγιστη οικονομία και απόδοση ανεξαρτήτως διαδρομής) και E-Save (που εστιάζει στη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης ή στην επαναφόρτιση της μπαταρίας).
Επιπλέον η επιλογή Sport διαφοροποιεί τις ρυθμίσεις του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και του κιβωτίου ταχυτήτων, εξασφαλίζοντας δυναμικότερα οδικά χαρακτηριστικά, ενώ η λειτουργία E-Coaching παρακολουθεί τον τρόπο οδήγησης και προτείνει την εφαρμογή της ιδανικής διαχείρισης ενέργειας.
Παράλληλα με μια ευρεία λίστα εξοπλιστικών στοιχείων και επιλογών εξατομίκευσης, έχει δοθεί έμφαση στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης ADAS (με ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας, επόπτευση τυφλής γωνίας, συστήματα αποτροπής σύγκρουσης, αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού και ενεργό Cruise Control), στα συστήματα πολυμέσων και στη συνδεσιμότητα, ενώ μέσω του νέου πακέτου υπηρεσιών Uconnect ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια σειρά έξυπνων εφαρμογών, όπως το My eCharge που βοηθά στη διαδικασία χρήσης και πληρωμής της φόρτισης σε δημόσιο δίκτυο.
Wrangler 4xe: το τρίτο στοιχείο
Μοντέλο-θρύλος όχι μόνο για τις off-road επιδόσεις του το Wrangler αποκτά νέο νόημα χάρη στην plug-in υβριδική τεχνολογία του και τοποθετείται – για την ώρα τουλάχιστον – στην κορυφή της «πράσινης» γκάμας της Jeep. Αυτονόητα διαφορετικό από τα αντίστοιχα Renegade και Compass θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά από τις αρχές του 2021 συνδυάζοντας έναν turbo κινητήρα 2,0 λίτρων, δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν σε κάθε άξονα – και ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων.
Η συνδυαστική ισχύς των 375 ίππων καταδεικνύει την υπερεπάρκεια ικανοτήτων που χαρακτηρίζει την ομάδα Ερευνας και Εξέλιξης της εταιρείας που εξασφάλισε τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για μια απόσταση 40 χιλιομέτρων, με την μπαταρία των 17 kWh να συμπληρώνει το υβριδικό σύστημα των 400 volts, τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα για τη μέγιστη προστασία στις εξορμήσεις με το Wrangler.
Κοινό τόπο για αυτό και τις άλλες 4xe εκδόσεις της αμερικανικής εταιρείας αποτελούν τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης και οι δυνατότητες ελέγχου της κατάστασης του αυτοκινήτου από απόσταση μέσω των εξελιγμένων εφαρμογών που έχουν αναπτυχθεί.