Η συνεχιζόμενη υγειονομική κρίση και τα απανωτά lockdowns λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού έχουν αλλάξει άρδην την καθημερινότητά μας αναγκάζοντας πολλές παγκόσμιες βιομηχανίες να προσαρμοστούν στην πρωτόγνωρη συνθήκη και να επινοήσουν νέους τρόπους λειτουργίας. Ενα τέτοιο industry είναι και αυτό της μόδας. Τώρα που όλοι περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι οι ενδυματολογικές μας ανάγκες έχουν μετασχηματιστεί. Τι φοράς όταν δεν έχεις λόγο να βγεις το βράδυ ή όταν δουλεύεις από τον καναπέ του σπιτιού σου; Η απάντηση δεν είναι δύσκολο να δοθεί. Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις ενδυμάτων είδαν την περασμένη άνοιξη μια τεράστια μείωση της τάξεως του 79%. Ωστόσο, όσον αφορά τη ζήτηση για αθλητικές φόρμες και ζεστές κάλτσες, εκεί σημειώθηκε μία αύξηση που ξεπέρασε το 80%. Την ίδια ανοδική τάση παρουσίασαν και οι πωλήσεις ορισμένων αξεσουάρ όπως τα statement earrings ή ό,τι άλλο μπορεί να αναβαθμίζει την εμφάνιση από τον λαιμό και πάνω όταν χρειάζεται να δηλώσεις το «παρών» σε κάποιο ψηφιακό meeting room της πλατφόρμας zoom.

Οι κατακλυσμιαίες αυτές εξελίξεις οδήγησαν πολλούς σε αυτοκριτική και βαθιά ενδοσκόπηση. Ο γνωστός σχεδιαστής Μαρκ Τζέικομπς δήλωσε πρόσφατα πως χάρη στον αναγκαστικό εγκλεισμό συνειδητοποίησε ότι ο φαύλος κύκλος των απανωτών επιδείξεων και της αέναης δημιουργίας καινούργιων τάσεων έπρεπε κάποια στιγμή να τελειώσει: «Είμαστε όλοι εξουθενωμένοι. Τα κάναμε όλα με τόση υπερβολή που στο τέλος δεν υπήρχαν αρκετοί καταναλωτές να ανταποκριθούν στην παραγωγή μας». Ετσι ξεκίνησε μια συζήτηση για το μέλλον της μόδας. Οι μεγάλοι οίκοι είδαν πιο σοβαρά το ζήτημα της βιωσιμότητας και της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους. Η πλατφόρμα Fashinnovation μπήκε δυναμικά στο παιχνίδι προσπαθώντας να διαμορφώσει τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία και η καινοτομία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ώστε να οδηγήσουν τους σχεδιαστές και τα brands σε μια πιο ηθική και με σεβασμό στη φύση προσέγγιση της δραστηριότητάς τους. Οι ιδέες της ανακύκλωσης των ρούχων και του upcycling έχουν καταστεί ξανά εξαιρετικά δημοφιλείς.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω