Τα après-ski «βγήκαν» στους δρόμους
Τι είναι αυτό που οδήγησε τον Καρλ Λάγκερφελντ στη δημιουργία της σειράς Coco Neige; Οι περισσότεροι θα απαντούσαν ότι ο «Κάιζερ» της μόδας εμπνεύστηκε τη συγκεκριμένη κολεξιόν για τον οίκο Chanel όταν αντίκρισε μία από τις ωραιότερες και πλέον ταλαντούχες ηθοποιούς της νέας γενιάς, την εκθαμβωτική Μάργκοτ Ρόμπι, να κάνει σκι στις πλαγιές του Ασπεν. Η ξανθιά συμπρωταγωνίστρια του Λεονάρντο Nτι Κάπριο στην ταινία «Ο λύκος της Wall Street» έγινε γρήγορα η νέα πρέσβειρα για τη συλλογή «Coco Neige». Ο Λάγκερφελντ τη φωτογράφισε με τα πραγματικά εντυπωσιακά ρούχα για χειμερινά σπορ και τα après-ski. Η καμπάνια του γαλλικού οίκου κοσμεί τα σημαντικότερα περιοδικά μόδας του πλανήτη, τα σχόλια είναι κολακευτικά, οι πωλήσεις πάνε καλά στις τάξεις των richest of the rich, οι οποίοι συχνάζουν στο ξακουστό spot του Κολοράντο. Οι πιο «υποψιασμένοι» όμως, εκείνοι οι οποίοι ψάχνουν πίσω από τους τεράστιους προβολείς, τις πανάκριβες φωτογραφίσεις και τις διάσημες, μαγευτικά όμορφες σταρ, γνωρίζουν ότι τα παγκόσμιας ακτινοβολίας brands τρέχουν να… προλάβουν το «fast fashion». Οι αλυσίδες των πασίγνωστων, περισσότερο οικονομικών πολυκαταστημάτων – Zara, H&M, Mango και αρκετά άλλα, επίσης δημοφιλή στα χαμηλότερα βαλάντια – ρίχνουν στην αγορά περίπου 52 ολοκαίνουργες συλλογές τον χρόνο. Οι εμβληματικοί οίκοι όπως η Chanel, ο Balenciaga και ο Givenchy προσπαθούν να αντιδράσουν σε όλον αυτόν τον χαμό με κάποιες «μικροσυλλογές» (capsule collections), οι οποίες όμως έχουν να παρουσιάσουν κάτι διαφορετικό από ό,τι έχουμε συνηθίσει ως τώρα.

Συντηρητικοί στις αγορές τους

Οι ακριβοπληρωμένοι οικονομικοί σύμβουλοι των περιώνυμων γαλλικών, ιταλικών και αμερικανικών οίκων γνωρίζουν ότι οι πολύ πλούσιοι άνθρωποι είναι πλέον «ψυλλιασμένοι» όσον αφορά τις αγορές τους. Οι διεθνείς φίρμες με τις τιμές που φθάνουν πιο ψηλά ακόμα και από τις… απότομες βουνοκορφές των Αλπεων καλούνται να ανακαλύψουν κάτι νέο και εξαιρετικά ελκυστικό. Ακόμα και αυτοί οι Κινέζοι, οι οποίοι μέχρι πριν από κάποιο διάστημα «σήκωναν» το εμπόρευμα στις exclusive boutiques, τώρα παρουσιάζονται περισσότερο συντηρητικοί – ίσως μόνο κάποιοι τελευταίας κοπής ultra rich, όπως οι μεγιστάνες από την Ουκρανία και το Αζερμπαϊτζάν, οι οποίοι δεν έχουν κάποιο αριστοκρατικό ή intellectual background, αποφασίζουν να σκορπίζουν σε άσκοπες αρκετές φορές αγορές τα χρήματά τους. Ετσι, οι σημαντικοί οίκοι αποφασίζουν να διευρύνουν το portfolio τους και κάποιες φορές ταξιδεύουν με την «πραμάτεια τους» στο Νότιο Ημισφαίριο και κυρίως στην Αυστραλία, όπου οι αγορές είναι τεράστιες.

Ο James Bond, τα Moncler και η Mary Katrantzou

Οι κινηματογραφικές ταινίες, ιδιαίτερα αυτές που έχουν κάτι από τη λάμψη του πράκτορα 007, όταν αυτός «σκαρφάλωνε» για να αντιμετωπίσει τους κακούς στις βουνοκορφές των κοσμοπολίτικων Σεν Μόριτς, Κορτίνα Ντ’ Αμπέτσο και Ζέλντεν, είναι τώρα περιζήτητες. Η χρυσόσκονη, έστω και μέσα από το σινεμά, προσελκύει αγοραστές. Ρούχα, για… «ζεστασιά» μετά το σκι, μπότες, σακίδια πλάτης, σκουφιά, κασκόλ, γυαλιά, γούνες, πουλάνε σαν καινούργιες, ευφάνταστες στυλιστικές προτάσεις, ενώ έχουν «άρωμα» από το παρελθόν. Μην ξεχνάμε ότι τις ωραιότερες και πολυτελέστερες στολές του σκι ever φόρεσε ο Ρότζερ Μουρ στις ταινίες «Η κατάσκοπος που με αγάπησε» (1977) και «Για τα μάτια σου μόνο» (1981) – εξ ου και χαρακτηρίστηκε «ο skiing James Bond». Ο Sir Ρότζερ Μουρ, ο οποίος ένα μεγάλο μέρος του χρόνου το περνούσε στο Γκστάαντ, έκανε ακόμα πιο δημοφιλείς τις ακριβές στολές σκι, κυρίως όμως τα après ski του οίκου Moncler. Το brand θεωρείται πλέον το κορυφαίο του είδους σε ολόκληρο τον πλανήτη. Τα ρούχα είναι κατασκευασμένα από εξαιρετικής ποιότητας υλικά, σε άψογη γραμμή, τα σχέδια ξαφνιάζουν πάντα ευχάριστα, όταν μάλιστα η «δική μας» παγκοσμίου φήμης Mary Katrantzou βάζει την υπογραφή της σε αυτά.
Ο οίκος Fendi έχει λανσάρει τις λευκές στολές, οι οποίες φέρουν μπλε, μαύρες και κόκκινες λεπτομέρειες και θεωρούνται très chic. Συναγωνίζονται επάξια μάλιστα τα après ski της Chanel, η οποία τα παρουσίασε για πρώτη φορά πριν από μερικά χρόνια στην exclusive boutique της στην Κουρσεβέλ. Τα γούνινα παλτό, σκουφιά και κασκόλ του Yves Salomon συνοδεύουν πάντα τις φόρμες, τα ζεστά πουλόβερ και κολάν. Οι κομψοί άνθρωποι οι οποίοι επισκέπτονται τις Ελβετικές, Γαλλικές και Αυστριακές Αλπεις, αλλά και το Ασπεν του Κολοράντο στις ΗΠΑ επιλέγουν επίσης φανατικά τις περίφημες γούνες Pologeorgis με τα υπέροχα παλτό και αξεσουάρ από Blackglama mink, βιζόν κ.ά. (το brand συνεργάζεται συχνά με τον οίκο Michael Kors). Αντίστοιχα, οι πιο νεαρές ηλικίες δείχνουν αδυναμία στα après ski του brand Canada Goose.