Τα κόκκινα τριαντάφυλλα δεν έχουν μεγάλη φωτογένεια, ενώ εκείνα του θερμοκηπίου είναι πάντα «σφιγμένα». Και, αν ρωτάμε και την άποψή του, η ομορφιά σε ένα τριαντάφυλλο «συχνά μπορεί να οφείλεται σε ένα λάθος, σε ένα φύλλο που έχει αρχίσει να μαραίνεται και να πέφτει, ή στον τρόπο που έχει τσακιστεί ο μίσχος του». O Νικ Νάιτ γνωρίζει κάθε καπρίτσιο των συγκεκριμένων λουλουδιών. «Είμαι πλήρως αφοσιωμένος στα τριαντάφυλλα. Αποπνέουν μια μελαγχολία που μου αρέσει πολύ» έχει δηλώσει χαρακτηριστικά απηχώντας τον Μποντλέρ που έλεγε «δεν μπορώ να συλλάβω κάποιον τύπο ομορφιάς στον οποίο δεν υπάρχει μελαγχολία». Ο πολυβραβευμένος φωτογράφος μόδας, δημιουργός του διαδικτυακού τόπου SHOWstudio που έφερε στις αρχές των 00s επανάσταση στην παρουσίαση της μόδας στο Internet, ξέρει βέβαια πώς να αναδείξει αυτή την ομορφιά μαζί με όλη την «τραγική ποιητικότητά» της. Εν προκειμένω, μέσα από εικόνες που αποτυπώνουν το μεγαλειώδες κάλλος και τη δυναμική ενεργητικότητα των λουλουδιών που αρχίζουν να χάνουν το παιχνίδι με τη σύντομη ζωή τους. «Με παθιασμένους, επιθανάτιους ρόγχους πεθαίνουν μπροστά στη μηχανή μου. Τα δίνουν όλα. Και μετά, αυτό ήταν, τα πέταλά τους πέφτουν και τα άνθη αφανίζονται».

Πάντως, ο Νικ Νάιτ δεν υπερβάλλει όταν λέει ότι είναι αφοσιωμένος στα τριαντάφυλλα, καθώς ασχολείται με αυτά και με το να τα φωτογραφίζει εδώ και σχεδόν τριάντα χρόνια. Συγκεκριμένα από το 1992, όταν δηλαδή του ανατέθηκε να απαθανατίσει άνθη από τη βοτανική συλλογή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, μια συνεργασία που είχε ως αποτέλεσμα την έκθεση «Plant Power», η οποία τελικά διήρκεσε 15 χρόνια. Εκεί φωτογράφισε το πρώτο του τριαντάφυλλο και ξεκίνησε την καρμική σχέση του με το είδος. Συμπτωματικά(;), όταν αποφάσισε να κάνει ένα τατουάζ στο μπράτσο του σε νεαρότερη ηλικία, είχε διαλέξει ένα ρόδο. «Δεν μπορούσα να ζωγραφίσω αυτό που ήθελα, οπότε ζήτησα ένα τριαντάφυλλο» έχει πει, ενώ το μεσαίο όνομα της αγαπημένης του μητέρας είναι Ρόουζ (δηλαδή ρόδο). Μάλλον αισθάνθηκε πολύ οικεία όταν του ζητήθηκε να φωτογραφίσει τα μπουμπούκια τους για διαφημιστικές καμπάνιες της εταιρείας καλλυντικών Lancôme (με σήμα το τριαντάφυλλο).

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω