Στροφή 180 μοιρών
Πιστή στους V12 κινητήρες η Ferrari «απαντά» στις ανησυχίες για τον εξηλεκτρισμό της με δύο παραλλαγές της 812 Superfast
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Αν και οι κατασκευαστές supersport αυτοκινήτων αποκαλύπτουν ο ένας μετά τον άλλον υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις των μοντέλων τους, επιχειρώντας να προσαρμοστούν στην τάση της εποχής αλλά και να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, όλοι ομολογούν ότι αυτό που κυρίως προέχει είναι η διατήρηση του ύφους που ανέδειξε καθέναν από αυτούς.
Με τις επιδόσεις να αποτελούν κοινό τόπο, ανεξαρτήτως των θερμικών ή ηλεκτρικών κινητήρων που χρησιμοποιούνται, η ιστορία αλλά και το τμήμαmarketing κάθε μάρκας επιβάλλει προσαρμογές οι οποίες δεν θα αμφισβητήσουν τη διαδρομή που έχει διανυθεί στο πέρασμα του χρόνου.
Στο περιθώριο των εξαγγελιών για την προσθήκη εξηλεκτρισμένων εκδόσεων στην γκάμα της και την πώληση των πρώτων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων το 2025, η Ferrari άκουσε το 2019τις πρώτες γκρίνιες από σταθερούς πελάτες της για τον κίνδυνο μετάλλαξης της εταιρείας. Επιθυμώντας λοιπόν να διασκεδάσει τις ανησυχίες τους φρόντισε με λόγια και έργα να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.
Μιλώντας για την coupe 812 Competizione και την roadster 812 Competizione Aperta o Enrico Galliera, επικεφαλής marketing και πωλήσεων της ιταλικής φίρμας, έσπευσε να διευκρινίσει ότι «…οι ατμοσφαιρικοί V12 κινητήρες αποτελούν την καρδιά της Ferrari, για αυτό και αναζητούμε τρόπους ώστε να τους κρατήσουμε ζωντανούς ανάμεσά μας».
Γνωρίζοντας καλύτερα από τον καθένα τον νέο προσανατολισμό των πελατών της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας προς τους μικρότερους V8 κινητήρες, ο Galliera έριξε στο τραπέζι τους V12 των δύο μοντέλων και για οικονομικούς λόγους.
Η 812 Competizione θα κατασκευαστεί σε 999 μονάδες με τιμή πώλησης στην Ιταλία τα 499.000 ευρώ και η 812 Competizione Aperta σε 599 μονάδες με τιμή 578.000 ευρώ. Τα μεγέθη εξασφαλίζουν έναν συλλεκτικό χαρακτήρα στα δύο αυτοκίνητα αλλά και πολλαπλάσια κέρδη για τη Ferrari, καθώς η μέση τιμή πώλησης των αυτοκινήτων που διέθεσε από την αρχή του 2021 ήταν 309.000 ευρώ.
Χωρίς όρια
Ως βάση για τη δημιουργία τους χρησιμοποιήθηκε η 812 Superfast, ωστόσο η ειδική συνθήκη που προκάλεσε το λανσάρισμά τους επέβαλε τη μείωση του βάρους τους κατά 38 κιλά και την παράλληλη αύξηση της ισχύος κατά 29 ίππουςφτάνοντας πλέον στους 818 ίππους, αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος για τον γνωστόV12 ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 6,5 λίτρων.
Η μείωση του βάρους προήλθε από την ευρύτερη χρήση ανθρακονήματος και ορισμένες βελτιώσεις στο αμάξωμα, οι επιπλέον ίπποι οφείλονται μεταξύ άλλων στην ανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή και στα νέα πιστόνια, ενώ το σύστημα εξαγωγής καυσαερίων επανασχεδιάστηκε ώστε το ακουστικό αποτέλεσμα να είναι όμοιο με αυτό της 812 Superfast, παρά την τοποθέτηση φίλτρου κατακράτησης μικροσωματιδίων στις Competizione και Aperta ώστε να πληρούνται οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Τα δύο μοντέλα ξεχωρίζουν και για το νέο σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο βελτιώνει τη συμπεριφορά τους στο φυσικό τους περιβάλλον – στην πίστα – λειτουργώντας ανεξάρτητα στον καθένα από τους δύο πίσω τροχούς. Στην ερώτηση αν αυτές οι εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής ενδέχεται να είναι και οι τελευταίες της Ferrari με V12 κινητήρες, ο Enrico Galliera δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο εμφάνισης και μιας 812 Competizione XX με δυνατότητα κυκλοφορίας μόνο σε πίστα – όχι σε δημόσιο δρόμο – προκειμένου να τιμηθεί και αυτή η παράμετρος της ιστορίας της εταιρείας η οποία έχει να παρουσιάσει κάτι ανάλογο από τo 2017 και την FXX-K των μόλις 40 «αντιτύπων». Επιβεβαίωσε επίσης ότι οV12 θα υπάρχει με κάποιον εξεζητημένο τρόπο και στα μελλοντικά πλάνα της Ferrari υπηρετώντας κυρίως συλλεκτικές εκδόσεις, καθώς σήμερα μόλις ένας στους πέντε πελάτες της επιλέγει μια τόσο ισχυρή και ταυτόχρονα «αναχρονιστική» υλοποίηση.
Ευρωπαϊκή πρεμιέρα για το Jeep Wrangler 4xe – Στην Ελλάδα τον Ιούνιο
Η επίσημη παρουσίαση του Plug-in υβριδικού Wrangler την Παρασκευή 21 Μαΐου σηματοδοτεί την αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη των πωλήσεών του στη Γηραιά Ηπειρο, πλαισιώνοντας αντίστοιχης τεχνολογίας Renegade και Compass. Μεturbo βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες, συνδυαστικής απόδοσης 380 ίππων, το Wrangler 4xe έχει μέση θεωρητική κατανάλωση 3,5 λίτρα / 100 χλμ. και επιτάχυνση από στάση σε 6,4’’.
Ολική αναβάθμιση για τη Skoda Fabia
Μεγαλύτερη σε διαστάσεις και πληρέστερη σε εξοπλισμό εμφανίστηκε την Τρίτη 4 Μαΐου η τέταρτη γενιά της Fabia, η οποία αναμένεται στην ελληνική αγορά στα τέλη του 2021, με τις τιμές πώλησης να ανακοινώνονται λίγο πριν το λανσάρισμά της.
Στο μήκους 4,108 μέτρων πεντάθυρο αμάξωμα με το αυξημένο κατά πέντε εκατοστά πλάτος και το μεγαλύτερο κατά 9,4 εκατοστά μεταξόνιο (στα 2,564 μέτρα) διακρίνονται οι αισθητικές επιρροές από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας, ενώ για πρώτη φορά συναντάμε ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες στη μάσκα που κλείνουν αυτόματα όταν υπάρχουν μειωμένες ανάγκες ψύξης του κινητήρα βελτιώνοντας την αεροδυναμική.
Οι αυξημένοι χώροι στον θάλαμο επιβατών συνδυάζονται με την αύξηση του όγκου στο πορτμπαγκάζ κατά 50 λίτρα (φτάνοντας τα 380 λίτρα), τη δυνατότητα επιλογής virtual cockpit – ψηφιακού πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνες 6,5-9,2 ιντσών και μόνιμη πρόσβαση στο Διαδίκτυο χάρη στο ενσωματωμένο eSIM.
Η νέα Fabia εξοπλίζεται αποκλειστικά με κινητήρες βενζίνης (τρικύλινδρος 1,0 λίτρου απόδοσης 65, 80, 95 και 110 ίππων και τετρακύλινδρος 1,5 λίτρου ισχύος 150 ίππων), οι οποίοι συνδυάζονται ανάλογα με την απόδοσή τους με χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 ταχυτήτων και το αυτόματο DSG 7 σχέσεων.
Εντύπωση προκαλεί η απουσία υβριδικής τεχνολογίας, ωστόσοη νέα γενιά του τσεχικού supermini διαθέτει προηγμένασυστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως για παράδειγμα το Travel Assist που παρέχει αυτόματη υποστήριξη με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση και το Adaptive Cruise Control που προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με εκείνη των προπορευόμενων οχημάτων.

