Αν η πρώτη μας γνωριμία με το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Audi στο Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ τον περασμένο Σεπτέμβριο «έκρυβε» έναν ισχυρό συμβολισμό λόγω της καταγωγής της αμερικανικής Tesla, η δεύτερη, οδηγική αυτή τη φορά, επαφή μαζί του που πραγματοποιήθηκε στο Abu Dhabi ήταν σχεδόν αυτονόητη.

Ο συμβολισμός μοιάζει προφανής αλλά είναι ταυτόχρονα μια έκφραση ειρωνείας για τα ορυκτά καύσιμα και μια σπονδή στις σημαντικές επενδύσεις του συγκεκριμένου Εμιράτου στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Τα SUV αμαξώματα άλλωστε είναι εξαιρετικά δημοφιλή εκεί, άρα το e-tron βρέθηκε στο «φυσικό του περιβάλλον» με θερμοκρασίες 22-27 βαθμών Κελσίου Δεκέμβριο μήνα, δρόμους αμερικανικών προδιαγραφών και όρια ταχύτητας έως 140 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο.

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις βλέποντάς το στο φυσικό φως αφορά το πόσο επιτυχημένα η κομψή του σχεδίαση καταφέρνει να σε ξεγελάσει σε ό,τι αφορά το μέγεθος του. Με μήκος 4,90 και πλάτος 1,935 μέτρα, το e-tron είναι κατά τι μικρότερο από το Q7 (5,05 μέτρα) ενώ δείχνει λιγότερο προβοκατόρικο από το Q8, μελετημένο ως την παραμικρή αισθητική λεπτομέρεια για να συμβαδίζει με την ηλεκτρική φύση του. Ακόμη και οι προαιρετικές εξωτερικές κάμερες-καθρέφτες βελτιώνουν δραστικά την αεροδυναμική του (στο Cd 0.27, τιμή κορυφαία για την κατηγορία) διαδραματίζοντας τον δικό τους ρόλο στην προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας για τη μέγιστη δυνατή αυτονομία.

Πίσω από την εικόνα

Πεντάθυρο και πενταθέσιο, με εντελώς επίπεδο δάπεδο κάτω από το οποίο βρίσκεται τοποθετημένη η μπαταρία των 95 kWh, το e-tron διαθέτει πίσω χώρο αποσκευών 600 λίτρων και ακόμη 60 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό. Στον θάλαμο επιβατών συνυπάρχουν ταυτόχρονα η απόλυτη ψηφιοποίηση και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά στα οποία η Audi οφείλει μεγάλο μέρος της σύγχρονης φήμης της. Καθισμένοι στο αριστερό κάθισμα θα βρεθείτε αντιμέτωποι με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων-virtual cockpit των 12,3 ιντσών που παρέχει πολλαπλές επιλογές εμφάνισης των ενδείξεων, αλλά και με την απουσία φυσικών διακοπτών καθώς σχεδόν όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω των δύο οθονών αφής στην κεντρική κονσόλα. Η μεγαλύτερη των 10,1 ιντσών στο πάνω μέρος παρέχει πρόσβαση σε λειτουργίες πλοήγησης, πληροφόρησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, ενώ μέσω εκείνης των 8,6 ιντσών χαμηλότερα αποκτά κανείς πρόσβαση στον κλιματισμό, στο επίπεδο θέρμανσης/αερισμού των καθισμάτων και σε ορισμένες πρόσθετες λειτουργίες. Το σύστημα συνδεσιμότητας MMI διαχειρίζεται την επικοινωνία με τον έξω κόσμο ενώ εξαιρετικό ενδιαφέρον για τους φίλους της τεχνολογίας έχει το application myAudi, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί από απόσταση λειτουργίες του e-tron όπως ο χρόνος ή το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας αλλά και να προγραμματίζει τον επόμενο προορισμό του, με το σύστημα πλοήγησης να εντοπίζει στη διαδρομή όλα τα πιθανά σημεία φόρτισης.

Τα κρίσιμα μεγέθη

Με βάρος 2.490 κιλά το e-tron αναμενόμενα εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα), οι οποίοι εξασφαλίζουν συνδυαστική απόδοση 402 ίππους και 664 Nm ροπής, αρκεί να επιλέξεις τη θέση Sport στο κιβώτιο ώστε να βιώσεις την επιτάχυνση από στάση σε 5,7 δευτερόλεπτα. Σε κανονική λειτουργία η ισχύς περιορίζεται στους 355 ίππους, η επιτάχυνση απαιτεί 6,6 δευτερόλεπτα, αλλά όλα αυτά είναι απλώς ενδεικτικά τού πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί ένα αυτοκίνητο αυτής της τεχνολογίας. Η πραγματική ικανότητα του e-tron εντοπίζεται στην ευκολία με την οποία συμβαίνουν τα πάντα αλλά και στον τρόπο που σε εθίζει να χρησιμοποιείς τις λειτουργίες του για να οδηγείς αποδοτικότερα. Μπορείς για παράδειγμα παράλληλα με τα φρένα – ή αντί για αυτά στον αυτοκινητόδρομο – να χρησιμοποιείς το αριστερό paddle πίσω από το τιμόνι για να επιλέξεις τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας (σε επίπεδα 0-1-2) αυξάνοντας έτσι τη θεωρητική αυτονομία κίνησης των 400 χλμ. που εξασφαλίζεις μετά από κάθε φόρτιση. Η τελευταία διαρκεί περίπου 8,5 ώρες σε οικιακό δίκτυο ή περίπου 30 λεπτά σε υπερ-ταχυφορτιστή. Με αυτά τα δεδομένα το e-tron είναι ικανό να διανύσει την προβλεπόμενη απόσταση που υποδηλώνει το θεωρητικό μέγεθος της αυτονομίας του αλλά και να την αυξήσει αν ο οδηγός του χειρίζεται σωστά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Εμείς στο Abu Dhabi κινούμενοι με τα όρια ταχύτητας διανύσαμε χωρίς να χρησιμοποιούμε διαρκώς το σύστημα ανάκτησης 362 χλμ. σε μια συνεχόμενη διαδρομή, με τον υπολογιστή ταξιδίου να υπολογίζει πρόσθετη αυτονομία 51 χλμ. Εντυπωσιακή για αυτοκίνητο του είδους του (αλλά και υβριδικό ή plug-in υβριδικό) είναι η απολύτως φυσιολογική αίσθηση/λειτουργία των φρένων του, του μόνου ουσιαστικά υποσυστήματος που χρειάζεται έλεγχο και συντήρηση κατά τη διάρκεια ενός service, πέρα ασφαλώς από τα ελαστικά στους τροχούς των 20 ιντσών και τα υγρά του κλιματιστικού. Ενα ακόμη χαρακτηριστικό της οδηγικής του συμπεριφοράς που αξίζει να γνωρίζετε είναι ότι παρά την ιδανική κατανομή βάρους 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες, το e-tron δεν συμπεριφέρεται σαν σπορ αυτοκίνητο καθώς με 700 κιλά στο δάπεδό του και απόσταση 17,2 εκατοστών από το έδαφος δεν μπορείς να αμφισβητήσεις τους νόμους της φυσικής. Το ζητούμενο ωστόσο δεν μπορεί να είναι αυτό σε ένα ηλεκτροκίνητο SUV που θα βρίσκεται τον Μάρτιο στην Ελλάδα και θα κοστίζει περίπου 87.000 ευρώ, συνοδευόμενο από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. To e-tron είναι το καλύτερο παράδειγμα ότι η ηλεκτροκίνηση είναι πλέον απολύτως χρηστική ακόμη και σε αυτά τα μεγέθη, ένα πολυτελές SUV για κάθε μέρα του χρόνου που δίνει νέο νόημα στη φράση «υπεροχή μέσω της τεχνολογίας».

Ηλεκτρική τετρακίνηση

Η πιο σύγχρονη υλοποίηση του συστήματος quattro επιτρέπει στο e-tron να είναι κατά συνθήκη τετρακίνητο καθώς αρχικά για λόγους οικονομίας, ισχύς και ροπή προέρχονται από τον ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στον πίσω άξονα. Απαιτούνται μόλις 30 milliseconds από τη στιγμή που το σύστημα θα ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης ή ακόμη και το ενδεχόμενό της, κατανέμοντας κατάλληλα τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες αξιοποιώντας και τον μπροστινό ηλεκτροκινητήρα. Το ίδιο συμβαίνει στις αλλαγές κατεύθυνσης με μεγάλη ταχύτητα και σε ολισθηρό οδόστρωμα.

Εξωτερικοί καθρέφτες-κάμερες

Στον προαιρετικό εξοπλισμό του e-tron περιλαμβάνονται αντί των κλασικών καθρεφτών αναδιπλούμενες κάμερες που στέλνουν την εικόνα σε OLED οθόνες αφής επτά ιντσών στο εσωτερικό των θυρών οδηγού και συνοδηγού, ευκρίνειας 1.280×800 pixels, με αυτόματη ρύθμιση φωτεινότητας και αισθητήρες εγγύτητας. Αν ο οδηγός πλησιάσει το χέρι του στην οθόνη εμφανίζονται σύμβολα που τον καθοδηγούν για τη ρύθμιση της γωνίας θέασης τόσο του δικού του «καθρέφτη» όσο και του συνοδηγού του.

Φορτίζοντας σε 30 λεπτά

Στο Abu Dhabi είχαμε για πρώτη φορά την ευκαιρία να φορτίσουμε το e-tron σε υπερταχυφορτιστή με παροχή συνεχούς ρεύματος DC 150 kW, παρόμοιο με αυτόν που τοποθετείται σε ευρωπαϊκούς αυτοκινητοδρόμους. Ο συγκεκριμένος φορτιστής της ελβετικής εταιρείας EVTEC είναι «6 in 1» με έξι θυρίδες φόρτισης. Το e-tron μπορεί επίσης να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα στο σπίτι ή αλλού έως 11 kW ή προαιρετικά στα 22 kW χάρη στο έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενέργειας.