Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Αν και η καταιγίδα των SUV που πλήττει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έδωσε την ευκαιρία στην Peugeot να δημιουργήσει δύο μοντέλα – το 3008 και το 5008 – αναφοράς σε αυτή την κατηγορία, οι Γάλλοι που σκέφτονται τα πάντα διαφορετικά ενέδωσαν στον πειρασμό ενός μεσαίου οικογενειακού μοντέλου με «κλασική» προέλευση αλλά εξαιρετικά σύγχρονη έκφραση σε κάθε του λεπτομέρεια.
Η διαφοροποίησή του από τον premium ανταγωνισμό του (η συγκεκριμένη υλοποίηση συγκρίνεται μόνο με τα καλύτερα του είδους των Γερμανών και όχι με τα συμβατικότερα Passat, Insignia, Mondeo) οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στη χαρακτηριστική του σχεδίαση: με μήκος 4,75 μέτρα, μεταξόνιο 2,793 μέτρα, βάρος 1.535 κιλά και χώρο αποσκευών 487 λίτρα, το 508 δείχνει μεγαλύτερο από ό,τι πραγματικά αποδεικνύεται στην καθημερινή κίνηση της πόλης, εγκλωβίζοντας το βλέμμα με την coupe γραμμή της οροφής που μπορεί να αφαιρεί κάποια εκατοστά εσωτερικού ύψους στο πίσω κάθισμα αλλά εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο τον τίτλο του future classic – πάντοτε στα μέτρα των οικογενειακών μοντέλων.
Αν μάλιστα το συναντήσετε νύχτα, θα εκπλαγείτε από το πώς τα κάθετα φώτα στις άκρες του μπροστινού προφυλακτήρα δημιουργούν ατμόσφαιρα έργου τέχνης στον δρόμο. Εντρυφώντας στη διαδικασία παραγωγής του 508, στους προμηθευτές και στα υλικά που έχουν επιλεγεί, θα αναγνωρίσει κανείς το κυρίαρχο γερμανικό πρότυπο κατασκευής και τις ποιοτικές επιλογές στην παραμικρή λεπτομέρεια. Αυτές οι επιλογές άλλωστε δίνουν στην Peugeot τη δυνατότητα να αλλάζει επίπεδο και στην τιμή του μοντέλου, η οποία απηχεί τη θέση του στην αγορά και το τοποθετεί ανάμεσα στις προτάσεις από τη Στουτγάρδη και το Μόναχο. Εχοντας πλήρη γνώση για το τι σημαίνει αλλά και τι απαιτεί αυτό, οι Γάλλοι περισσότερο επένδυσαν στο 508 παρά το «κατασκεύασαν».
Οι αναφορές στον ελαφρύτερο χάλυβα υψηλής αντοχής, στις συγκολλήσεις και στην προηγμένη πλατφόρμα στην οποία βασίζεται είναι, αν και ενδεικτικές, λεκτικά μη χρήσιμες για τον οδηγό του, ο οποίος θα εκπλαγεί ευχάριστα από το νέο μέλος της οικογένειας των λεόντων τόσο από πλευράς εξοπλισμού / τεχνολογικών λύσεων όσο και, κυρίως, λόγω της αίσθησης που αυτό παρέχει στον δρόμο. Η εξαιρετικά οδηγοκεντρική αίσθηση που παρέχει το μικρό τιμόνι στο πλαίσιο της i-cockpit φιλοσοφίας του εσωτερικού μεταφέρει στα χέρια του οδηγού του 508 έναν νέο τρόπο ζωής στον δρόμο με έντονα σπορ χαρακτηριστικά χάρη και στην ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα.
Στην περίπτωση μάλιστα του δίλιτρου diesel μοτέρ των 180 ίππων της δοκιμής μας, το οποίο συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ 8 ταχυτήτων, αυτά τα χαρακτηριστικά υπηρετούνται στο έπακρο. Το πάτημά του στον δρόμο είναι απολαυστικό αποπνέοντας παντού στιβαρότητα και σιγουριά. Οσοι λατρεύουν την οδήγηση θα εντυπωσιαστούν από το τελικό αποτέλεσμα. Οσοι πάλι κοιτάζουν προσεκτικά τις λίστες με τα στοιχεία εξοπλισμού θα διαπιστώσουν ότι ήδη από τη βασική έκδοση Active υπάρχουν τα χρησιμότερα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, αποτροπής συγκρούσεων, συνδεσιμότητας και πολυτέλειας που υπερτονίζουν τον ρόλο του 508 στο σύγχρονο τετράτροχο γίγνεσθαι. Η τιμή εκκίνησης στη χώρα μας με το diesel μοτέρ 1.5 BlueHDi των 130 ίππων και μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων είναι 29.900 ευρώ. Καμία σχέση ασφαλώς με τα 48.800 ευρώ της έκδοσης GT που εμείς οδηγήσαμε, αλλά αυτό το εύρος τιμών και κινητήρων βενζίνης και diesel συγκαταλέγεται στα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, το οποίο μάς δυσκόλεψε μόνο λόγω της περιορισμένης ορατότητας προς τα πίσω.